Skip to main content

Hallo, 

Ik probeer het nu zo want ik werd net uit de chat gegooid met Samet die mij probeerde te helpen. 

Het gebeurt heel vaak dat ik de tv wil aanzetten dat ik geen beeld heb, of een verstoord beeld of slecht geluid of geen geluid. De enige manier om dit te verhelpen is om de ontvanger uit en dan weer aan te zetten. Dan doet ie het altijd.

Ook loopt Netflix regelmatig vast via kpn en als ik wissel van radio naar tv, loopt ie ook erg vaak vast.

 

Kan iemand mij nu eindelijk eens helpen?? Alles is aangesloten door een kpn monteur destijds. 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo! 

Helaas vandaag wel beeld, geen geluid toen ik de tv aanzette. Ik moest de tv ontvanger uit en aan zetten. Toen werkte hij weer.

 

Dus ook bekabeld hebben we het probleem. Kan er iemand langs komen om alles hier goed na te kijken? 

 

En hoe snel zou het internet hier moeten zijn? Ik heb het idee dat het erg traag is.


En je gebruikt nu geen enkele Devolo? Ook niet voor internet/tv boven?


Wel nog met de devolo. Mijn vriendin werkt thuis en als ik die weg haal heeft zij geen internet op zolder. Ik kan hem weghalen als ze er niet is. Maar dan gaat de tv nog steeds haperen hoor. Dat deed ie voor de devolo ook al. 


Ik wil je toch nog een keer vragen een test te doen. Haal alles van de experiabox.  Stop de stekker van de experiabox direct in het stopcontact. Reset de experiabox en met een lange kabel verbind he de ontvanger met de experiabox. Het is even een gedoe maar als het dan nog hapert moet het echt ergens anders gezocht worden.  Je gaf al eerder aan geen bekabelde verbinding te kunnen maken maar ik ben toch benieuwd naar je snelheid. Kan je de snelheid meten via Wi-Fi via www.speedtest.net?


Hallo @Lonnie83. Frustrerend dat je geen geluid had. Ik zie dat @Joep1965 me alweer voor is. :slight_smile: Zou je die stappen kunnen doorlopen? En zijn vragen kunnen beantwoorden? En kun je de resultaten van de speedtest hier ook delen? Ik ben benieuwd naar je bevindingen. 


Dag Natasja en Joep,

 

Ik heb de devolo er nu vanaf gehaald. De experiabox is gereset. Ik heb mijn oude laptop met een netwerkkabel verbonden met de experiabox en een speedtest gedaan. Zie bijlage.

 


@Lonnie83 Dit is toch wat het moet zijn?


Hallo @Lonnie83. De resultaten van die speedtest zien er prima uit. Je hebt namelijk een internetabonnement met 100/10Mbit/s. Ik ben wel benieuwd of je nu, zonder de tussenkomst van apparatuur, nog steeds haperingen ervaart bij iTV. Je gaf eerder aan dat hetzelfde probleem zich voordoet als je de tv-ontvangers omwisselt van plek. Maar heb je nog getest of het boven wel goed werkte? Excuses voor de hoeveelheid vragen, maar in dit soort gevallen is het soms wat lastig om op afstand te achterhalen waar het probleem ontstaat. 


Dag @Lonnie83. Ik heb helaas geen reactie meer van je gezien. Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. Ervaar je nog problemen? Of is het probleem inmiddels via een andere weg opgelost?


Hoi!

Excuses voor de late reactie.  Zonder de devolo hadden we geen haperingen bij het aanzetten van de tv voor een paar dagen. 

 

Maar 2 dagen geleden was ik tv aan het kijken en ik moest iets hebben in het kastje waar de tv ontvanger stond en toen begon hij ineens wel te haperen tijdens het tv kijken. Dit was nooit eerder gebeurd want normaal gebeurt het alleen bij het aanzetten van de tv.

 Boven heb ik nog niet uitgeprobeerd . Is het misschien mogelijk om telefonisch contact met jou te hebben Natasja? Dat gaat toch een stuk sneller.


Hallo @Lonnie83. Ik heb de boel nog even grondig onderzocht aan deze kant. Ik zie dat de ene tv-ontvanger nu rechtstreeks is aangesloten op de Experia Box en de andere tv-ontvanger niet is verbonden. Klopt dat? Nu lees ik dat je ook zonder Devolo toch weer haperingen ervaart. Het lijkt me eerst goed om je tv-ontvangers te vervangen, zodat we kunnen uitsluiten dat die de problemen veroorzaken. Je hebt, als het goed is, een sms’je en/of e-mail ontvangen ter bevestiging. De koerier neemt de oude tv-ontvangers gelijk mee. Laat je het aan me weten als je de nieuwe tv-ontvangers hebt geïnstalleerd? 


Dag Natasja,

Ik heb inderdaad bericht ontvangen dat de ontvangers vervangen gaan worden. Dankjewel!

De tv ontvanger boven is idd niet aangesloten momenteel.

Is het de bedoeling dat we met de nieuwe ontvanger ook de snoer direct met de modem verbinden? (Ipv via de netwerkaansluiting onder de tv)


Dag Natasja,

Ik heb inderdaad bericht ontvangen dat de ontvangers vervangen gaan worden. Dankjewel!

De tv ontvanger boven is idd niet aangesloten momenteel.

Is het de bedoeling dat we met de nieuwe ontvanger ook de snoer direct met de modem verbinden? (Ipv via de netwerkaansluiting onder de tv)


Geen probleem, @Lonnie83. Ik zou je in eerste instantie wel willen vragen om de tv-ontvanger rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op je Experia Box. Op die manier weten we namelijk of het werkt. Je zou er op den duur voor kunnen kiezen om de tv-ontvanger weer te verbinden via de netwerkaansluiting. Gaat de boel dan onverhoopt weer storen? Dan weten we dat de netwerkaansluiting het probleem veroorzaakt. Deel je je bevindingen als je de nieuwe ontvangers hebt geïnstalleerd? :slight_smile:


Doe ik! Ik laat je nog iets weten.  Bedankt.


Zojuist is hier 1 ontvanger bezorgd i.pv 2. Ik heb dus 1 oude ontvanger meegegeven.

Ik heb nu een arris ontvangen en een ZTE mee terug gegeven. Hopelijk nu geen storingen meer!

Wordt de andere ontvanger op een later moment bezorgd?


Zojuist is hier 1 ontvanger bezorgd i.pv 2. Ik heb dus 1 oude ontvanger meegegeven.

Ik heb nu een arris ontvangen en een ZTE mee terug gegeven. Hopelijk nu geen storingen meer!

Wordt de andere ontvanger op een later moment bezorgd?


Hmm, da's wel gek, @Lonnie83. Het lijkt er inderdaad op dat de tweede order in het systeem is blijven hangen, waardoor de tweede tv-ontvanger niet is verstuurd. Mijn collega die dit op kan lossen is op dit moment niet aanwezig. Ik ga er morgen voor je achteraan. 


Dankje!

 

Tot nu toe nog geen enkele storing gehad. Devolo is wel aangesloten maar kabel nog direct verbonden met de tv ontvanger.


Dat zijn positieve geluiden, @Lonnie83. Heb je de tweede tv-ontvanger nu ook aangesloten? En werkt die ook naar behoren? 


De tweede ontvanger heb ik nog niet ontvangen.


De tweede ontvanger heb ik nog niet ontvangen.


Dat is vervelend, @Lonnie83. Ik had toch gehoopt dat je die inmiddels in huis zou hebben. Dan gaat er nog steeds iets mis. Ik ga er weer voor je achteraan. Wel ben ik even ergens benieuwd naar: heb je de tweede tv-ontvanger nu wél aangesloten op je Experia Box? En ervaar je daarop wel nog steeds diezelfde problemen met beeld en geluid? 


Hallo @Lonnie83. Je hebt niet meer gereageerd. Werkt alles nu naar behoren? Ik ben benieuwd naar je bevindingen met de tweede ontvanger. Moet ik hier nog voor je achteraan?


Hoi Natasja, 

 

Sorry voor de late reactie. De andere ontvanger is niet aangesloten. Maar ik zal dat snel doen om te kijken of daar een storing bij optreedt. Moet ik dat eerst afwachten voordat een andere ontvanger komt? Is het geen probleem als dat 2 verschillende zijn?


Hoi Natasja, 

 

Sorry voor de late reactie. De andere ontvanger is niet aangesloten. Maar ik zal dat snel doen om te kijken of daar een storing bij optreedt. Moet ik dat eerst afwachten voordat een andere ontvanger komt? Is het geen probleem als dat 2 verschillende zijn?


Het is wel van belang om eerst te testen of er nog problemen optreden met de tweede tv-ontvanger, omdat je deze nog niet weer hebt getest. Het is geen probleem dat het twee verschillende tv-ontvangers zijn. :slight_smile:


Ok ik sluit hem aan. En laat mijn bevindingen nog weten.

 

De andere tv ontvanger beneden werkt nog steeds goed. Nog steeds geen storingen gehad. De tv reageert wel trager op de afstandsbediening.


Goed om te lezen dat de tv-ontvanger beneden nog steeds werkt zoals het hoort. Heb je de software al eens gereset om te kijken of dat de reactietijd verbetert? Verder ben ik benieuwd naar je bevindingen met de andere tv-ontvanger. 


Reageer