Skip to main content
Vraag

Problemen met beeld op multicast

• 11 maart 2025
  • 8 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik kreeg een bericht dat i.v.m. betere streaming ik mijn KPN TV+ zou moeten omschakelen van Unicast naar Multicast. Echter als ik dit aanpas, en de TV gaat ‘s avonds uit, ik de volgende dag allerlei kunstgrepen moet verrichten om weer beeld te krijgen. Uiteindelijk maar weer naar multicast terug gezet. Nu doe ik de TV aan en alles meteen goed. Wat is er aan de hand.

8 reacties

PeterG
Superuser
  • 64374 reacties
  • 11 maart 2025

Dus je hebt 'm nu op multicast. 

Het is beide niet fout. 

Multicast wordt niet ondersteund via wifi met de v10.

Neen, hij is weer terug gezet naar Unicast. Ik heb V12 modem met DIW7022 (2X)

PeterG
Superuser
  • 64374 reacties
  • 11 maart 2025

Oh, weer unicast was niet duidelijk uit je verhaal.

Uiteindelijk maar weer naar multicast terug gezet.

Wel typisch dat multicast niet goed werkt in combinatie met het box12 modem. Heb je SuperWiFi? Zo ja, wit of zwart.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10491 reacties
  • 11 maart 2025

Beste ​@michiel grootaarts hoe zijn beide tv+ aangesloten, rechtstreeks bekabeld op het modem of anderszins?

Gaat het fout als beide TV+ aanstaan of ook al als er maar 1 aanstaat?

Heb je koper of glasvezel en wat is je abosnelheid en je werkelijke snelheid, bekabeld gemeten op 1 pc?

Ik heb super wifi zwart, tot nu toe alleen op tv woonkamer geprobeerd, deze is bekabeld via modem aangesloten. Ik heb glasvezel.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@michiel grootaarts, als die TV+ Box met een directe kabel op het modem is aangesloten zou je verwachten dat multicast daarop mogelijk is. Is dat ook een directe kabel, of zit er iets tussen zoals bijvoorbeeld een switch? Of zit de SuperWifi er tussen om de kabel te verlengen? Kan je meer uitleggen over hoe de aansluiting er precies uit ziet? Dan kunnen we met je meedenken daarover.

Het modem is vanuit de meterkast rechtstreeks met een kabeltje verbonden aan het DIW 7022 kastje waar de TV op aangesloten is. Er zit verder niets tussen. De superWiFi staat in een andere kamer en verder staat er nog eentje op een verdieping.

Jasper van KPN
Moderator

Als die SuperWifi niet verbonden is met deze TV+ Box zal die die verbinding niet mogen beïnvloeden. Heb je meerdere kabels waarmee je het kunt testen, of verschillende poorten achterin het modem? 

Reageer