Skip to main content

Hoi,

 

Momenteel hebben we problemen met twee van onze tv ontvangers. Heb zowel de router als de ontvangers gereset maar dat lost het probleem niet op.

Verder ook de bekabeling gecheckt en vervangen maar dat heeft ook niet geholpen.

La

Ontvanger 1: Menu heel langzaam en zappen is zeer traag.

Ontvanger 2: happert heel erg beeld en geluid vallen vaak weg.

 

Speedtest: 200 mbps en ontvangers zijn met een cat 6 aangesloten.

 

Mvg

 

 

 

Okee.

Dit roept bij mij (nog meer) vragen op.

Welk merk ( / type) zijn de ontvangers met problemen?
Hoe zijn ze aangesloten? Via stopcontactadapters voor de UTP?
Switch ertussen?
Wat is het type van je Experiabox? (je spreekt van een ‘router’. Bedoel je daar de Experiabox mee?)
Hoe heb je de router en ontvangers gereset? (stroom er alleen even af of een echte reset gedaan)


Het gaat om de Arris vip 2952. Ze zijn direct aangesloten op de Experiabox v10.


Als mijn Arris 2952 traag wordt, meestal na enkele maanden, helpt het alleen door deze enkele minuten stroomloos te maken (schakelaar op de achterkant).

Reset via menu (software reset/fabrieksinstellingen) helpt daar niet voor.


Hoi,

 

Heb het geprobeerd, maar helaas werkt dit niet.

 


Hoi @minzaro . Wat merkwaardig dat dit zomaar gebeurt. Zo te lezen is het verder op de meest ideale manier aangesloten en met de snelheden die je beschrijft zou er geen vuiltje aan de lucht mogen zijn.

Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Dan ga ik de lijn doormeten


Hoi,

 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

 

Mvg


Dank daarvoor. Ik heb een aantal adviezen:

Je hebt glasvezel. Heb je ook het glasvezelkastje 2 minuten spanningsloos gehad? Zo niet, zou je dat willen doen?

Wat bedoel je met resets? Voor de zekerheid beschrijf ik hier even het proces bij zowel de experiabox als de ontvangers

-experiabox → 10 seconden met een puntig voorwerp in het resetgaatje

-tuner → instellingen → 2x de gele knop op de afstandbediening → verwijder software en terugzetten naar fabrieksinstellingen aanvinken → opslaan aan de linker kant.

 

Mocht jij al deze handelingen (al) gedaan hebben. Laat het mij weten, dan vervolg ik de analyse. 


@minzaro . Ik heb niks meer gehoord en heb stille hoop dat je problemen zijn opgelost.

Mocht dat niet zo zijn, laat het weten.


Hi Erwin,

 

Helaas kon ik door werk even niet reageren.

Het probleem is helaas nog niet verholpen. 


Bizar hoor.  Ik wil voorstellen dat ik je hier begin van de volgende week even over bel. Komt jou dat uit? Ik werk praktisch iedere middag.