Skip to main content
Vraag

Problemen met de nieuwe TV+ Box, herstarten en trage prestaties

• January 18, 2025
  • 25 reacties
  • 140 keer bekeken

Ik heb de nieuw tv+ box en kan er niet aan wennen. Snap dat kpn vooruit wil, maar niet alles werkt naar behoren, zelfs omslachtiger vind ik. 

Wat ik helemaal irritant vind, is dat ik nu al regelmatig op youtube aan het kijken ben, en de tv box spontaan opnieuw opstart, en ik weer opniew kan beginnen en zoeken, en dan weer gaat de box opnieuw opstarten. Heel erg vervelend. 

Ben er ook een beetje klaar mee, en als het aan mij ligt donder ik ze in de prullenbak. Maar dat mag helaas niet. Aan de verbinding ligt het niet, dat is met ethernet verbonden, met nieuw snelheid van 1000mb. 

Hoop dat jullie er wat aan doen, en snel oplossen, want ik vind dit waardeloos. 

25 reacties

robdammers
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • January 18, 2025

Bij mij precies hetzelfde. Ik heb een nieuwe tv+ ontvanger, omdat mijn oude defect was. Sinds de komst van de nieuwe ontvanger heb ik ook iedere keer dat deze opnieuw opstart. Soms heb ik er dagen geen last van en soms wel twee keer per kwartier. Dit probleem speelt sinds medio december 2024. Ik heb software versie 0.32.12 en launcherversie 1.171.4

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Henk1968, welkom op onze community! Dat is niet prettig TV kijken zo! Je schrijft al dat de ontvanger met een ethernetkabel aangesloten zit, dat sluit een hoop uit. Zit hij direct op de experiabox of zit daar nog iets tussen?

Wanneer heb je de ontvanger voor het laatst en frisse start gegeven?

• Auteur
  • Topper
  • January 21, 2025

Goedemiddag. De box zit rechtstreeks oo de kon modem, geen switch of router. Vanmorgen starte ik de tv op. Ging op de kpn box naar youtube, en nog voor het filmpje die ik geselecteerd had,  ging hij weer resetten. Tijdens de installatie, enkele maanden geleden, ook alles netjes doorlopen, ook de updates laten gaan, en toch alleen op youtube tot nu toe, reset hij zichzelf, geen beeld, en dan weer het kon opstart logo.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Duidelijk Henk, dat sluit wel een hoop uit. heb je toevallig meerdere ontvangers? Ik ben wel benieuwd of je dit op allebei de ontvangers hebt. Als dit niet op beide ontvangers is, zou je ze dan eens met elkaar willen omwisselen? Dan weten we of het in de ontvanger zit of elders.

• Auteur
  • Topper
  • January 22, 2025

Goedemiddag.

De tv boven word nog niet veel gebruikt, kan het dus niet met duidelijkheid zeggen. 

Moet dat dus uitproberen binnenkort. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Heb je t nog kunnen testen ​@Henk1968?

• Auteur
  • Topper
  • January 29, 2025

Heb er nog te weing tijd voor gehad. Merk wel dat als je in youtube iets te snel bent hij het niet prettig vind. Blijft soms hangen, of reset dan ook.

• Auteur
  • Topper
  • September 22, 2025

Goedendag, ik heb hier al eerder een post over geplaatst, en ben nu echt klaat met die tv+ kastjes van kpn.

Constant moet ik de box herstarten om youtube te kijken. Dan gaat het weer even goed, en na een paar dagen weer fout.

Youtube wil dan gewoin niet naar de geselecteerde video gaan. Soms niet eens de reclame, en soms blijft het beeld zwaet. Heb soft reset gedaan, de hard reset, maar niks helpt. Kijk ik op de youtube app van de tv zelf, geen problemen, alleen de kpn box. Het is net alsof na een paar dagen youtube in een sleep mode gaat. Je kan zoeken, geen probleem, maar niks afspelen, alkeen maar na een hersyart

Frans123
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 22, 2025

Heb je eerst jou KPN TV + box al geupdate? 

Heb je ook de youtube app ook geupadate? 

Je gaat naar apps en naar Google Playstore en log in met jou gmail account en update de youtube app. 

Daarna moet jou youtube app weer goed gaan werken. 

Mocht jou KPN TV + box weer gekke dingen doen. Dan is jou KPN TV + box defect. 

Vraag dan nieuwe aan via KPN Klantenservice ( Tel 0800-0402 ) 

• September 22, 2025

Is dat ding bekabeld aangesloten? 

• Auteur
  • Topper
  • September 22, 2025

Ik heb met de hard reset alle nieuwe software binnen zien komen, en antwoord op de andere, hij is bekabeld aangesloten, met snel glasvezel internet.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 23, 2025

Ik kan me voorstellen dat dit de pret wel een beetje drukt, ​@Henk1968. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dit probleem niet herken. Als jouw tv-box en de YouTube app allebei up-to-date zijn, dan is er mogelijk iets anders aan de hand. Wil je voor de zekerheid een andere kabel tussen het modem en de tv-box proberen? Als ook dat niet werkt, dan ben ik heel erg benieuwd naar welke apparatuur jij nog meer in huis hebt.

• Auteur
  • Topper
  • September 23, 2025

Al het ander werkt ba behoren. Heb bij het aanschaffen van kpn, met tv+, en glasvezel, intern allemaal nieuwe kabels gekocht. Niks geen gebruikte, alles nieuw. En ook toen het draadloos was, werkte youtube niet goed. Dus daar zal het zeker ook niet an liggen. Alles is up to date, het werkt niet goed al sinds het begin. Tv kijken en oonemen, aĺles werkt prima, alleen youtube niet. Wil soms de videos niet opstarten die ik zoek. Ik zie ze wel, selecteer er eentje,  dan zou er reclame moeten komen, wat soms ook al moeilijk is, dan word het beeld zwart, en heel soms na enkele  seconden start de video, maar sons ook niet. Herstart ik de tv+ kastje, dan werkt het weer goed voor een tijdje.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 24, 2025

Duidelijk. Mogelijk is er iets met jouw tv-box aan de hand. Ik raad je aan om contact met onze klantenservice op te nemen. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Bluesky of X.

• Auteur
  • Topper
  • September 25, 2025

Vandaag de klantenservice aan de telefoon gehad, en het is een google probleem 

Er schijnen meer mensen gebeld te hebben met het youtube probleem, en hier in de comunty is er weing over bekend.

De tv+ kasjes zijn gemaakt in samenwerking met andtoid tv en google.

Tijdens een eerdere update is er dus iets verkeerds gegaan, en google moet dit dus weer rechttrekken. 

Wachten is dus op de update.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 26, 2025

Ah, dat verklaart het dan wel. Helaas zit er dan niet meer op dan wachten tot een update.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Als het een google probleem is, moet iedereen (zonder KPN+box) ook dit probleem hebben, Waarom heb ik geen probleem met Youtube, noch op TV, nog op STB, nog op Smartphones, nog op PC?

• Auteur
  • Topper
  • September 26, 2025

Als het een google probleem is, moet iedereen (zonder KPN+box) ook dit probleem hebben, Waarom heb ik geen probleem met Youtube, noch op TV, nog op STB, nog op Smartphones, nog op PC?

Het gaat om de tv+ box van kpn, niet alle andere apparatuur.

Kreeg van kpn dus de uitleg, dat ze samenwerken met android tv, en google op hun tv+ kastjes, en dat er meerdere zijn met dit probleem, niet iedereen, maar wel een vaker gemelde klacht, en dat er gewerkt word aan een update. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • September 26, 2025

Kreeg van kpn dus de uitleg, dat ze samenwerken met android tv,

Mijn STB en TVs zijn ook van Android TV… Maar daar is de samenwerking wel goed. Wat is jouw conclusie dan?

Vandaag de klantenservice aan de telefoon gehad, en het is een google probleem 

Hier schreef je, het is een Google probleem. KS geeft graags blindelings de schuld bij de andere partij. Maar in de meeste geval is de oorzaak toch bij KPN te zoeken.

Wachten is dus op de update.

In ieder geval geen update van Google Youtube, deze is overal op AndroidTV dezelfde.

• Auteur
  • Topper
  • April 30, 2026

Goedendah.

Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld, en tot op heden niks veranderd, denk eerder nog erger.

Zodra ik de tv+ box gebruik, en mijn abonnementen in youtube open, gaat het steeds mis. Reclames worden moeilijk geladen, en soms start de youtube totaal niet, blijft het scherm zwart. Heb al eens eenbharde reset gedaan, maar ook niet geholpen. Er is mij verteld dat het een bekend probleem is, en ze er mee bezig zijn, dit is nu al maanden geleden. Vind het super irritant om steeds weer de box te moeten resetten om youtube te kunnen gebruiken. Want na de reset werkt het weer, mits ik noet te veel kijk of wissel, want dan gaat het weer fout. Heeft iemand hier al een oplossing voor. 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@Henk1968, welkom terug bij de community!

Dat klinkt inderdaad super frustrerend, zeker als je telkens moet resetten om YouTube weer werkend te krijgen…

Goed dat je al een reset hebt geprobeerd. Het feit dat het daarna tijdelijk werkt en vervolgens weer misgaat, geeft wel aan dat er ergens iets niet lekker loopt.

Om even gerichter mee te kijken, heb ik een paar vragen:

• Is je TV+ Box bekabeld aangesloten of via wifi?
  • Merk je dit alleen bij YouTube of ook bij andere apps?
  • Gebeurt het vooral na langer gebruik of ook direct al?

Voor zover bij ons bekend is, is dit geen veelvoorkomend probleem en staat het ook niet als algemeen bekend issue geregistreerd. Ik kijk graag verder met je mee! 😊

• Auteur
  • Topper
  • May 5, 2026

Goedendag.

De tv+ kastjes zijn bekabeld met splinternieuwe cat 6 kabels, rechtstreeks op het modem.

Soms gebeurd het als ik al een tijdje tv kijk, en dannlater overga naar youtube, en soms al gelijk als ik op zoeken druk.

Soms duurt het ook best lang als de reclame voor het filmpje moet komen, en dan als het komt, start het filmpje weer niet op.

Ik heb al eerder hier een topic over gemaakt, al enkele maanden geleden, en toen werd er al gezegd dat het aan google tv ligt, en er ook al meerder klachten waren, en ze bezig waren met een update, of aan het wachten waren op de update, althans dat is wat mij verteld is. Dus nu weet ik het ook niet meer, 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Henk1968, ik heb je topics alledrie even samengevoegd. Ik zie dat ik in je in het eerste topic vroeg de ontvangers eens met elkaar om te wisselen om te kijken of de problemen meeverhuizen of niet. Volgens mij is daar nog geen antwoord op gekomen, heb je dat nog kunnen testen? Wat kwam daar uit?

• Auteur
  • Topper
  • May 8, 2026

Hoi

Ik heb dit getest, en heb geen verschil gemerkt, zou dit ook vreemd vinden.

Kastjes blijven hetzelfde, aansluiting blijft bekabeld.

Het probleem is gebleven. Zowel beneden als boven heb ik hetzelfde probleem. Ik vermoed dat het een software probleem is, wat ook al door kpn eerder is aangegeven, ben alleen benieuwd waneer het opgelost wordt. Youtube op de tv heeft het niet.

Tv beneden is een hisense, en boven een nokia, gebruik ik youtube daarop, niks aan de hand.

Is dus echt een tv+ box probleem

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Duidelijk, ik geloof dat we alles dan wel hebben uitgesloten:

• Je hebt beide TV ontvangers direct bekabeld op je experiabox aangesloten zonder switches of draadloze verbindingssets ertussen
  • Je hebt de ontvangers al herstart en ook een reset gegeven
  • Omruilen is niet relevant omdat het issue op beide ontvangers speelt

Ik neem hem mee in de feedback naar mijn collega's, houd ondertussen de product updates in de gaten, daar zullen we bij iedere update een topic plaatsen met alle veranderingen.