Skip to main content

Ik heb een nieuwe LG OLED 42 C24LA geïnstalleerd op een bekabeld netwerk en de app geïnstalleerd.

Echter, bij het “zappen” krijg ik regelmatig genoemde melding, en dan loopt de app ook nog zo nu en dan vast.

Er  zijn ook haperingen zichtbaar.

Ik wilde juist van het “kastje” af en het volle potentieel van deze smart TV benutten, maar er lijkt is mis te zijn.

Ook opnames terugkijken geeft dezelfde melding.

Al het volgende geprobeerd / situatie:

 

  • app verwijderd en opnieuw geinstalleerd (draait nu op versie 2.10.26
  • LG firmware up to date
  • aangesloten op bekabeld (UTP) netwerk (geen WIFI)
  • Modem opnieuw opgestart

 

Graag uw hulp bij het vinden van de  oplossing.

Ik wilde juist van het “kastje” af en het volle potentieel van deze smart TV benutten, maar er lijkt is mis te zijn.

De smart-TV app is ook absoluut niet bedoeld om de TV ontvanger te vervangen, hij is bedoeld voor een 2e of 3e televisie zonder dat daarvoor een 2e of 3e TV ontvanger gehuurd hoeft te worden.

Je doet jezelf ook zeer veel tekort met het gebruik van die app, met name als je een glasvezelaansluiting hebt. De beeldkwaliteit en functionaliteit van de app zijn beduidend minder dan die van een TV ontvanger.

 

Daarnaast is de smart-TV app al jaren een bèta versie en dat zegt mijns inziens genoeg.


Bedankt voor uw respons. KPN zet toch niet een app in de markt die al jaren matig werkt?  Hopelijk is er iets anders aan de hand. Hoor het graag.


KPN zet toch niet een app in de markt die al jaren matig werkt? 

De problemen die jij noemt spelen al vanaf het begin en de beeldkwaliteit en functionaliteit wordt bewust lager gehouden dan die via een TV ontvanger.


@wjb : dankjewel.

 

@Kpn : hoor graag van jullie wat hier gaande is. Ik heb van ellende (de app werkt echt slecht) en op aanraden van WJB de TV ontvanger weer teruggezet.

 

 


Hi @Van de Rijn, van harte welkom op ons forum.

Wat @wjb aangeeft klopt inderdaad. De Smart TV app is een prima oplossing voor een televisie waar je geen tv-ontvanger neer kan (of wilt) zetten. Het is geen volledige vervanger voor een tv-ontvanger, het is een app die nog volop in ontwikkeling is. Je bent daarbij ook afhankelijk van de wifi of internetverbinding die je tv heeft met het modem. Je kunt 'm dus gerust gebruiken als je wilt, maar op dit moment is je beleving inderdaad het mooist via de tv-ontvanger.