Skip to main content

Ik ben nu al 2 dagen bezig om alles weer op gang te krijgen. Helpdesk 1,5 uur aan de telefoon gehad, uiteindelijk moest ik naar de kpn winkel om de dvs uit te laten meten. Deze waren in orde volgens de medewerker. Ik moest ze alleen updaten en dan zouden ze het weer doen. Dus niet...... Ik ben er ondertussen klaar mee, altijd ligt het aan de klant nooit aan de apparatuur en nieuwe dvs krijg je niet, die moet je betalen. Terwijl ik al bijna 30 jaar klant ben bij KPN! Nieuwe klanten worden gelokt met nieuwe gadgets, maar de bestaande klanten worden niet geïnformeerd over eventuele updates etc dus zoek het maar uit....  Dit is niet de eerste keer dat ik problemen heb met de dvs en zal vast niet de laatste keer zijn. Wanneer word je een keer goed geholpen als lang bestaande klant?????? 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

op de website van Devolo kun je de zogenaamde 'cockpit-software' downloaden en daarmee je apparaten controleren, updaten, aanpassen enz.

 


DVS is een systeem wat niet altijd werkt. Als het niet werkt, dan kun je nog proberen om ze te updaten of ze opnieuw te installeren. Als dat ook niet helpt, dan is het gewoon over en uit. 

Ik gebruik ze nu in de huiskamer. Dat wil zeggen: de ene adapter zit aan de ene kant van de huiskamer en de andere adapter aan de andere kant. Dat werkt. Maar een verbinding naar boven lukt hier niet. Als ik daar een adapter in het stopcontact steekt, dan zien ze elkaar gewoon niet.

Het systeem maakt gebruik van het elektriciteitsnetwerk voor de verbinding. Als daarop iets veranderd, dan kan het zijn dat het dan niet meer werkt.


Hoi Nick83, 

 

Dus met andere woorden, de andere 3 dvs die ik gebruik in onze slaapkamers hebben dus geen zin????? 


Je schrijft ' de andere 3'  heb je er nog meer tegelijk in gebruik dan? 3 is echt het maximum.

 


Hoi Nick83, 

 

Dus met andere woorden, de andere 3 dvs die ik gebruik in onze slaapkamers hebben dus geen zin????? 

Niet persee.

Maar DVS draaien op je stroomnet, Het stroomnet is het eigelijknniet voor gemaakt dit word ook slechts aangeboden omdat we anders niks kunnen in sommige situaties.

Get is alles behalve een gegarandeerde oplossing, Bij het ene huis werkt het al jaren prima en bij de andere werkt het nooit..

Er is niet altijd goeie verklaring voor te vinden, Dit is het hele probleem hiermee...Er zijn wel 100den redenen te bedenken waarom dit mogelijk misloopt.

  • Ledlampen
  • Schakelde contacten
  • Slimme meters
  • Adapters
  • Zonnepanelen
  • Laadpalen
  • Elektrisch koken
  • Droger
  • Wasmachine
  • Vaatwasser
  • Smart apparaten
  • Dimmers

En sterker nog omdat het stroomnet voor jouw meter gewoon in serie met je buren zit hoef het niet eens bij jouw vandaan te komen…

Hierdoor raad ik het mensen altijd af dit te gebruiken gezien je zo onderhevig bent aan mogelijke verstoringen door alles wat dit kan veroorzaken en hierdoor is er ook niemand die er wat aan kan doen.

Er is maar één methode waarmee je zeker weet dat de koppeling tussen netwerkapparatuur probleemloos werkt en dat is met Netwerkkabels deze aansluiten, Alle andere oplossingen zijn Lap middelen die uiteindelijk nooit het gewenste resultaat op leveren...


Dus met andere woorden, de andere 3 dvs die ik gebruik in onze slaapkamers hebben dus geen zin????? 

Hoe goed die Devolo’s werken is sterk afhankelijk van wat er allemaal bij jouw in huis en ook nog bij de buren in de diverse stopcontacten is aangesloten. Met traditionele apparaten zoals gloeilamp is geen probleem maar omvormers enzo voor zonnepanelen en LEDlampen kunnen de boel op het 230V lichtnet dusdanig verstoren dat die Devolo’s nauwelijks meer hun data van de 1 naar de ander krijgen.

Ik heb er 1 in de stal en 1 in de schuur, en voor de gein net nog even getest, ongeveer 13Mbps, is ruim voldoende, maar als ik met lasapparaat bezig ga, valt soms de verbinding even weg. Ik weet dat ik 5 meter door de grond moet graven voor gewoon een ethernet kabel, heb wel een rol van 100 meter kabel liggen, maar zolang het zo werkt stel ik dat graven uit tot een gecombineerde klus van wellicht wat extra zonnepanelen op de schuur.


Ik zit zelf ook te denken dat idd een PlayStation het ook verstoord. Tenminste dat neem ik aan na zoveel gelezen te hebben hierover betreffende geen verbinding te hebben ineens. Telkens als mijn zoon op de PS zit, zitten wij in de slaapkamers zonder tv verbinding. Kan ik dit oplossen door een kabel doortrekken van router naar de PS als mijn zoon er op zit? 


Ik zit zelf ook te denken dat idd een PlayStation het ook verstoord. Tenminste dat neem ik aan na zoveel gelezen te hebben hierover betreffende geen verbinding te hebben ineens. Telkens als mijn zoon op de PS zit, zitten wij in de slaapkamers zonder tv verbinding. Kan ik dit oplossen door een kabel doortrekken van router naar de PS als mijn zoon er op zit? 

een playstation zit op je stroomnet dus ja dit kan het verstoren, het kan de druk op de spreekwoordelijke ketel ( Primaire DVS bij Modem ) wat verlagen waardoor er genoeg over blijft voor TV maar met een DVS is dit nooit een garantie.. maar het is het proberen altijd waard..

onder het mom van niet geschoten is zeker mis.


Ik zou in zo’n geval mijn reserve ethernetkabel van 20 meter even van de router via de trap en deuren op een kier naar de PS doen, dan weet je hopelijk een oorzaak.


Beste @Petronella1975, welkom! Ik zie dat de community je al van flink wat tips voorzien heeft. De conclusie is toch eigenlijk wel: sluit zoveel mogelijk bekabeld aan en kijk voor de DVS eens naar de Devolo Cockpit. Mocht je t.z.t. nog hulp nodig hebben, laat het gerust weten!


Besta Marcia, 

Idd veel tips, echt super. 

Ik heb van alles geprobeerd en vandaag ga ik beginnen met de Devolo cockpit, mijn laatste optie. En dat houdt het op voor mij helaas! 


Hallo, 

 

Ik wil iedereen bedanken voor de tips. 

Een monteur is aangestuurd en deze meneer heeft alles voor mij gefixt, super blij mee!

En.......... Het lag niet aan mij😉


Ah, top! Goed om te lezen dat het nu opgelost is 🙂.