Skip to main content

@Bonto101

Oud lijntje, maar ik loop nu tegen hetzelfde probleem(pje) aan. Voor de goede orde, de door jou gebruikte HP V 1405-5 is een 10/100Mbit-switch… Geen wonder dat je daarmee niet boven de 100Mbit uitkomt. Lijkt me verstandig er een Gbit-switch voor in de plaats te gebruiken met tenminste Cat-5e, maar beter nog Cat-6 bekabeling.

Mijn iTV-box (Arris VIP5202) is volledig bekabeld aangesloten op mijn Experia V10, via een Gbit-switch en Cat-6 bekabeling. De iTV-box is middels een HDMI 2.1-kabel op mijn AV-systeem (Yamaha RX-V685) aangesloten, welke weer via  een HDMI 2.1-kabel is aangesloten op mijn TV (Philips 55OLED854/12). Alle apparatuur is voorzien van de meest recente software-updates. Ik heb een 1Gbit glasvezel verbinding. Lijkt me dus allemaal prima in orde…

Het probleem doet zich voor met sommige zenders (m.n. Discovery) indien de geluidsinstelling van de iTV-box op Dolby of Auto staat. Met de instelling Stereo is het probleem zover ik kan nagaan weg. Het lijkt er m.i. op alsof het doorgegeven geluidssignaal fluctueert tussen verschillende modi en dat de iTV-box daar niet goed mee omgaat. De meeste andere zenders werken perfect als de iTV-box op Dolby of Auto is ingesteld.

 

Admin: Eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

@Hank666 jouw analyse lijkt correct. Zit nu naar champions league te kijken. Op RTL 7 haperend geluid. Dit signaal wordt richting mijn Sonos installatie als Dolby Digital 5.1 doorgegeven. Kijk ik naar dezelfde wedstrijd op Ziggo Voetbal dan heb ik prima geluid zonder haperingen. Signaal wordt dan als Stereo PCM doorgegeven naar mijn Sonos. Zet ik mijn iTV-box op Stereo dan lijkt het probleem wat minder maar niet helemaal verholpen.


Hi @Hank666! er loopt bij de technische dienst een onderzoek naar het wegvallen van geluid. In dit geval specifiek op Discovery, zender 15. 

Ik ga er voor nu vanuit dat als dit het geval is, dat ze dit gaan uitvogelen. Als ik de mogelijkheid heb tussendoor feedback te geven zal ik dit doen. 

In ieder geval bedankt voor het signaal.