Skip to main content

Vandaag het pakket van KPN ontvangen met twee TV+ ontvangers. Waar het meteen misgaat is het gedoe moet initiƫle koppeling van de meegeleverde afstandsbediening. Ondanks alle pogingen ( knop 7 en 9 ingedrukt houden tot dat het blauwe ledje brand ) en dan wachten, zou tot 1 minuut kunnen duren.

Helaas, de Bluetooth koppeling wordt niet aangemaakt.Ā 
Ā 

Ik sta op het punt om de set terug te sturen, twijfel ook aan de Functionele Acceptatie Test die wel of niet volledig gedaan zijn op deze kastjes voordat ze naar KPN uitgeleverd zijn.

Ā 

Iemand nog een tip?Ā 

Hoe is dan toch weer mogelijk vraag ik me dan af.Ā Ik krijg twee van die ontvangers en binnen 10 minuten zit ik tv te kijken. Ik hoop dat een medeforumlid je te hulp kan schieten.Ā 


Ik snap het ook niet. Heb alle adviezen van eerdere probleemmelders op dit thema geprobeerd. De Android TV in dit KPN TV+ start mooi op en ik zie meteen het koppelscherm.

Dan druk ik 7 en 9 tegelijk in, het blauwe ledje gaat dan langzaam knipperen, brand dus niet continue. Verder doe ik niks en wacht ik tevergeefs terwijl de TV beeld suggereert dat er een Bluetooth apparaat gevonden moet worden.


Op het moment dat je Ć©Ć©n ontvanger en Ć©Ć©n afstandsbediening aan hebt staan (van de ander ff de stekker/batterijen eruit) , gaat het dan wel goed?

Zo nee, reset dan even zowel de afstandsbediening als je TV+ box.Ā 

Ā 

Reset via het reset-knopje

Achterop de KPN TV+ box zitten een aantal aansluitingen. Naast de gele netwerkaansluiting zit een reset gaatje. Druk hierin een puntig voorwerp (paperclip) en houd die dan 7 seconden ingedrukt.Ā 

Ā 

Het apparaat zal alle persoonlijke instellingen wissen.

Je kunt hierna het installatieproces opnieuw doorlopen.

Ā 

Fabrieksreset afstandsbediening

Druk 5 seconden tegelijk op šŸ”“ en šŸ”µ knop bovenaan de afstandsbediening.

Het LED-lampje brandt nu rood. Druk vervolgens op de OK knop.

De rode en groene lampjes knipperen 2 keer. De afstandsbediening is gereset.

Doorloop de instructies op het beeldscherm

Ā 


Beste @wautger,

Hopelijk lukt dit met ā€œInstallatiehulpā€.


Dank voor de tips.

Er is progressie, de tweede ontvanger binnen enkele minuten aan de praat met de afstandsbediening. Morgen kijk ik nog een keer naar de 1ste ontvanger .Ā 


Morgen kijk ik nog een keer naar de 1ste ontvanger .Ā 

Dat is goed @wautger, ik ben benieuwd! šŸ‘šŸ¼


Alles is opgelost. Beide ontvangers zijn succesvol geĆÆnstalleerd.Ā