Skip to main content

Hallo

Gisteren, 5 oktober 2020, Ben ik overgaan op het KPN home pakket. Volgens de monteurs was er bij het geleverde pakket een defect ‘Super wifi punt’ en ‘defect modem’ geleverd. Ze hebben dit opgelost door een ‘oud’ modem te plaatsen. Ondanks dat de wifipunten en tv kastjes op de kabel zijn aangesloten heb ik haperend internet en tv. Deze heb ik al weer opnieuw opgestart en het probleem is niet opgelost. Ondanks alles blijven we problemen ondervinden met WIFi en tussen modem en tv. Aangezien ik net een dag aangesloten ben, is het misschien toch handig om het modem te vervangen voor een nieuw, goedwerkende modem ipv een oud ding. Daarnaast heb ik beneden het juiste wifi ontvangst volgens de speedtest, maar boven haalt het ondanks bekabeling nog geen 25% van de aangekochte data. Graag wil ik hier ook een oplossing voor. Zeker aangezien ik in een kleine rijtjes woning woon. Dit is niet zoals jullie het aan mij verkocht hebben met de Super Wifi punten. Daarnaast hapert de tv ook. Graag hoor ik hoe jullie het gaan oplossen voor een nieuwe klant. 

Met vriendelijke groet, 

Nic

Welke Experiabox heeft u nu dan? 

 


De Experia box V10. Ik had een zwart kastje ontvangen en deze hebben jullie monteurs omgeruild voor de Experia V10, omdat dat kastje ook defect was binnengekomen.

 

Ik ben er achter wat niet lukt. Ik kan geen tv aanzetten en wifi gebruiken tegelijk. Dan heb ik het nog maar over 1 tv en 1 computer. Zonder downloaden. Dan gaat alles haperen. Ik ben zelfs overgestapt van 50 mb naar 200 mb. Dus het zou goed moeten zijn. 

Alles is ook nog bekabeld. Boven heb ik maar 50mb. Tv boven of beneden hebben hetzelfde probleem als er iemand gebruikt maakt van Tv en wifi tegelijk. 

 


U heeft geen glasvezel? 


Ja ik heb wel glasvezel en de wifi hotspots en tv receivers zijn bekabeld. 


Ok, mooi. Gebruikt u misschien nog een switch in uw netwerk? Zo'n doosje met 5 of 8 poorten?

 


Ik had geleverd gekregen een KPN box 12, maar volgens de monteurs was die stuk. Maar volgens mij is die Experia box niet goed. ER kunnen ook geen twee computers tegelijk op internet. Dan loopt alles vast. Tv en internet tegelijk loopt het ook vast. Tv geeft nog steed haperend beeld. Ik heb de update gedaan voor Experia box via jullie site, maar het is niet verbeterd. 


Ja ik heb op aanraden van jullie monteurs een switch gekocht om de Wifispot die op de 3 etage staat ook te bekabelen. Hiervoor gaf de Wifispot namelijk geen verbetering. Verder zijn er geen extra computers in gebruik. Ik download ook niet. Dus eigenlijk simple gebruik voor twee personen. computer op de Wifi en Tv en Wifi hotspots zijn bekabeld. Helaas werkt dat niet. 


Meting boven is 38 Mbit van de 200 mbit

 


Ja ik heb op aanraden van jullie monteurs een switch gekocht om de Wifispot die op de 3 etage staat ook te bekabelen. Hiervoor gaf de Wifispot namelijk geen verbetering. Verder zijn er geen extra computers in gebruik. Ik download ook niet. Dus eigenlijk simple gebruik voor twee personen. computer op de Wifi en Tv en Wifi hotspots zijn bekabeld. Helaas werkt dat niet. 

Die switch komt bij KPN vandaan?


Nee van Neatgear Prosafe. Dit hebben jullie monteurs geadviseerd.


Hoi @Nic2411, problemen met de hele aansluiting dus. Dat is niet zo fijn. Zeker niet als je net een nieuwe klant bij ons bent. Nu zijn we helaas al even verder. Is het al opgelost? Door bijvoorbeeld alles los te koppelen en opnieuw te installeren? Dan wel met behulp van de Thuis app. Mocht ik nog mee kunnen kijken hoor ik dat.  Wil je dan ook jouw Forumprofiel voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. 


Hoi @Bart_Z, bedankt voor je reactie. Uiteindelijk is er een monteur gekomen en die heeft het probleem opgelost. Modem vervangen en een aantal kabels waren niet helemaal goed aangesloten. Nu heb ik overal goed internet en kan ook nog tv ernaast kijken. 🙂 Hartelijk dank voor de moeite en het snelle oplossen!


Helemaal top! Heel blij dat te lezen. Heel veel plezier van de diensten en mocht er iets zijn, trek gerust aan de bel.