Skip to main content

Ik krijg constant foutcodes zoals 143, 845 etc

U heeft em wel met een kabel aangesloten op de experiabox op de experiabox?


Beneden is het bekabeld. Op onze slaapkamer niet. Nu wil ik de wifi versterker ook aansluiten op de zolder. In het verleden draadloos tv gehad met de dvs stekkers. Slechte ervaringen mee. Op onze slaapkamer werkt het goed met de wifi versterker


De zwarte experia wifi versterker moet bekabeld aangesloten worden.  Is dat het geval?


Nee is niet het geval. Op onze slaapkamer heeft de kpn monteur het aangesloten. Ook niet bekabeld. 


Het zijn ronde witte dingen, de kpn wifi versterker. Deze is aangesloten op de zwarte tv ontvanger. Dit is uiteraard bekabeld


O ok die zijn inderdaad draadloos. Er loopt dus een kabel vanaf de experiabox naar de slaapkamer. Daar zit de eerste witte ronde versterker en daaraan hangt de tv ontvanger. Klopt dat?


Nee dat is ook draadloos. Boven is alles draadloos. Beneden is het bekabeld. Zoals gezegd. De wifi versterker is in plaats van de dvs stekkers


U heeft dus op de eerste verdieping een ronde versterker waar het tv kastje aan verbonden zit. Heeft u er daarvan ook 1 beneden bij de Experiabox? 

En heeft u nu een derde ronde witte versterker aangeschaft voor op zolder? Waar u dan dus ook een tv kastje op aan wilt sluiten, net zoals op de eerste verdieping?


Dat klopt prec


Hey Join, welkom op het forum! Je kunt inderdaad een tv ontvanger aansluiten op deze ronde draadloze versterkers. Echter, voor een goede kijkervaring moet er wel voldoende bandbreedte zijn. Brandt op zolder de Wifi Versterker wel met een groen lampje? Dit geeft de signaalsterkte aan. Als die niet groen is, verplaats dan de Wifi Versterker tot hij het signaal weer goed oppikt en groen wordt. Maar, let er wel op dat een goed signaal niet per sé voldoende bandbreedte betekent. Als je een goed signaal hebt, maar er komt maar 5 Mbit binnen (bijvoorbeeld) dan zal de ontvanger ook problemen geven. Doe dan ook, op zolder, als het lampje groen is, eens een speedtest.

 


Hoi Erik,

 

Dank. Nu heb ik heb het zwarte kastje(tv ontvanger) weer opgestart en loopt het opstartmenu niet door. Hij blijft op 10P hangen en krijg wederom allerlei foutcodes.


Je zult toch een kabel moeten leggen denk ik...


Dat gaat dus niet meer. 


Dat wijst er toch echt op dat de verbinding niet goed genoeg is. Brandt het lampje wel groen? Kun je eens, terwijl je verbonden bent met de draadloze versterker boven, deze speedtest doen?

 

Als blijkt dat het op deze manier niet gaat werken, dan is een andere manier van verbinden noodzakelijk. Een directe kabel van de Experia Box naar boven is dan het beste. Een andere optie die vaak goed werkt is een draadloze verbindingsset. Hierbij is wel belangrijk dat je stroomnetwerk in goede staat is.Â