Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb sinds gisteravond problemen met de interactieve tv. Sinds gisteravond haperen zowel het beeld als het geluid vrijwel constant. Dit was vandaag nog steeds het geval. Ik heb zojuist het kastje opnieuw opgestart, maar dit had geen effect. Hierna heb ik geprobeerd de software opnieuw te installeren. Nu volgt echter het volgende probleem: hij blijft hangen op 20% en gaat al meer dan een uur niet meer verder. Code op het kastje is 20p. 

 

 

Welk type ontvanger heb je en is die bekabeld aangesloten op het modem?


Arris VIP2952 V2. Bekabeld inderdaad.


Arris VIP2952 V2. Bekabeld inderdaad.

Bekabeld met een kabel bestaande uit 1 stuk zonder dat er andere kastjes ofzo tussen zitten? Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop bij een speedtest?


Hij is inmiddels na 2 uur doorgesprongen naar 33%, dus even afwachten hoe dat gaat straks.

 

Zit een Netgear ProSAFE GS105E tussen (overigens al een half jaar, nooit problemen mee gehad).

download: 70mb, upload: 90mb


Software is opnieuw gedownload, probleem blijft helaas bestaan.


Ook rechtstreeks aangesloten zonder tussenkomst van switch, probleem blijft helaas bestaan.


Iemand nog suggesties/oplossingen? Probleem blijft ontstaan en heb meerdere zenders geprobeerd. 

Als ik overschakel naar een andere zender, dan reageert het beeld net alsof er storingen zijn of onweer in de lucht hangt. Na enkele seconden blijft het beeld helemaal stil staan. Geluid gaat dan ook haperen. 


Controleer eerst al je stekkerverbindingen of deze nog goed in de sockets zitten vanaf ISRA punt naar Experiabox en verder. Mocht dit allemaal goed te zijn probeer eens je Experiabox uit en hierna weer aan te zetten. Wanneer dit geen verbetering geeft je Experiabox resetten mbv een paperclip.  Hierna je ITV resetten. 
 

Vul zoveel als mogelijk je gegevens in je profiel zodat een moderator je internetverbinding kan controleren. Overigens heb je dat zelf ook al gedaan via de servicetool. 


Ha @Tuls, welkom! Ik zie dat je al flink wat adviezen hebt gekregen en zelf ook e.e.a. al uitgeprobeerd hebt: top! Jammer alleen dat het hier nog niet mee lijkt opgelost. Hoe staat het er nu voor? Ik zie in eerste instantie niet meteen iets geks. Had je de Experia Box al eens gereset? Heeft dit soelaas geboden of ervaar je nu nog steeds haperingen? Heb je evt. de mogelijkheid om een andere HDMI-kabel te testen? Ik zie overigens dat je momenteel nog geen 6 Mbit/s kunt halen op je aansluiting. Dat is wellicht te weinig voor interactieve tv. Het is dus goed mogelijk dat we hier geen verandering in kunnen brengen ook al heeft het eerder wel gewerkt. 


Zelfde 20p probleem met downloaden software op 23/11/2021. De vorige update problemen dateerden van april en october. 2021! Alle gegeven adviezen en herstartprocedures toen uitgevoerd met als uiteindelijk resultaat de remplace van de Experia v10 door de X12. En dan vandaag toch weer een herhaling van wat ik inmiddels gekscherend mijn vrijwel jaarlijkse ‘gezelschapsspel’ met  KPN iTV ben gaan noemen. Het begon (alle omstandigheden/aansluitingen na het monteursbezoek van 28/10 gelijk latend) met haperend beeld drie dagen terug, daarna eindeloos bufferen van een wifi radio (wat een andere oorzaak kan hebben), met dus heden ochtend de 20p stand. Herstart van glasvezel, X12 box en STB heeft vooralsnog geen resultaat, dus zal ik de X12 resetten. Maar het wordt mij met een maandelijkse frequentie toch wat te ‘gezellig’, die warme band met dat KPN-gezelschapsspel. Het lukt als 70-plusser, tijd genoeg en niet gauw verveeld, maar het wordt inmiddels wel erg saai en dus vermoeiend. En na een leven lang KPN-klandizie nadert voor mij een punt dat ….? Punt uit! Ik wordt er niet echt warm onbezoldigd -allez zelfbezoldigd’- ‘KPN-monteurverlengstuk’ te zijn.


En ... inmiddels na een reeks tijdrovende handelingen is het probleem opgelost. Alles -routers, switches e.d.- ontkoppelen van de X12 en louter de TV aansluiten op die X12 (die dan eerst 2 maal gereset is), hielp. Hopelijk duurt het weer enige tijd voor er spontaan een nieuwe software upload komt en het gezelschapsspel weer van voren aanvangt :-)


Wat een irritant probleem, @Hans van Duuren! Fijn dat het redelijk snel toch weer opgelost was 😞.


Dank voor de reactie Marcia. Ik denk dat de oorzaak toch deze is: de 2 op de poorten van de X12 aangesloten Netgear managed switches (GS108). Ik heb beide ontkoppeld. Daarna liep het opstart proces van de software -waarbij de STB en X12 direct met elkaar verbonden zijn- wel goed. Dat neemt niet weg dat ik de TV’s op bovenetages dus weer niet verder dan 20p krijg; tenzij ik de daarop aangesloten STB’s elk ontkoppel, naar beneden haal en ook die rechtstreeks aansluit (dus niet via een switch) op de X12. Uiterst omslachtig en ook irritant dat dan telkens bij updates te moeten doen. It is what it is, maar ik ga eens informeren of dat bij oplossingen van andere providers hetzelfde ‘gedoe’ geeft.