Skip to main content

Hoi KPN,

Sinds afgelopen vrijdag lopen alle 3 de STB kastjes vast met de melding “Zender niet beschikbaar”

Na ander half uur aan de telefoon te hebben gehangen en verschillende stappen te hebben uitgevoerd was het probleem niet opgelost en is er een ticket aangemaakt. Vandaag gehad met 2e en 3e lijns en die geven nu aan dat ik de STB kastjes rechtstreeks moet aan sluiten op de Experiabox. Dus zonder switches er tussen. Er wordt aangegeven dat ik teveel apparatuur binnen mijn netwerk heb. 

Wat ik niet snap is dat het al jaren gedraaid heeft met switches er tussen en het nu opeens problemen geeft. Ik heb een volledige Unify inrichting. Heb zelfs een tijd lang zelfs geen Experiabox meer er tussen gehad.

Enige wat er de afgelopen bij is gekomen is een Devolo 550 Duo

Gr. Marco

Hi Marco, Welkom hier bij onze KPN Community! Ik zie dat er nog niemand gereageerd heeft, excuses daarvoor. Het is hier momenteel erg druk. 
Knap balen dat de opstelling die je bedacht had niet (meer) werkt. 
Je geeft aan dat de Devolo 550 Duo het enige is dat is gewijzigd in tussentijd. Betekent dit dat het probleem is ontstaan nadat je de Devolo hebt geplaatst of heeft het inclusief Devolo voor lange tijd gewerkt? 
Wij worden allemaal gelukkig van bekabelde aansluiten, dus het advies van mijn collega begrijp ik wel:wink:.

Ik vermoed niet dat je teveel apparatuur in je netwerk hebt aangesloten, maar het kan wel zijn dat de Devolo momenteel niet optimaal functioneert.  Ik wil niet zeggen dat je direct afstand moet doen van de DVS (Devolo), maar ik kan je wel verklappen dat de DVS erg storingsgevoelig is. Hiermee bedoel ik schommelingen op het elektriciteitsnet waarmee het signaal wordt overgedragen. Een goedkope LEDlamp of oude stekkerdoos kan bijvoorbeeld de boosdoener zijn die ervoor zorgt dat de Devolo niet op en top functioneert. 

Met de Devolo betrek je het elektriciteitsnet dus bij het signaaloverdracht dat nodig is om tv te kijken. Kijk eens kritische naar de elektrische apparaten die je aangesloten hebt. 
Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kunt. Zo niet, dan hoor ik het graag. 

Vertel anders eens hoe je alles momenteel hebt aangesloten. Ik ben benieuwd:blush:

@Living Mobile 


Ondersteunen jouw switches wel IGMP snooping?

Van welk merk en type zijn jouw switches?


Hoi WJB,

Zijn allemaal Unify switches.

3x US-8 en 1x US-8 POE 60 W

Voorheen had ik er een USG4P tussen ipv Experia Box

Maar die gaf dezelfde problemen. Meestal als ik dan EB terug zet dan werkte het meestal weer.

Alleen werkt dat nu ook op eens niet meer.

Ben nu VLAN aan het inregelen in the Controller en de USG aan het inrichten met script van CoolHVA

 

 

 

 


Hi @Living Mobile! Is het inmiddels gelukt om de tv-ontvangers aan de praat te krijgen? Ik ben benieuwd hoe je dit voor elkaar hebt gekregen! 


Hoi Lisa,

Sinds gisteren werkt het weer met de uitleg van

https://dawnbringer.net/blog/1086/ubiquiti-usg-kpn-experia-iptv

Gr. Marco


Reageer