Skip to main content

Ik heb een Samsung QLED 90T. Met de laatste software (v1403) en bekabeld internet.

Terugkijken via de TV gids, terugkijken van opnames en het vooruitspoelen geeft problemen in de iTV app (v2.721). 

Het laden van een opname en het laden van een programma om terug te kijken "Sorry...Kan de video niet ladenz probeer het later opnieuw"

Ditzelfde gebeurt bij doorspoelen. Nog erger is het bij het doorspoelen van een opname. Dan komt de melding altijd en stopt de actie. 

Iemand enig idee of deze bug bekend is bij KPN en of er een oplossing komt? Terugkijken en vooruitspoelen is ongeveer 90% van wat ik er mee doe. Kijk amper live tv. 

 

 

Hai @Banca, bedankt voor je bericht! De situatie die je nu schetst, hoor ik voor het eerst, dus ik heb een aantal vragen: sinds wanneer speelt dit probleem? Heb je dit bij alle programma's en opnames en vooruitspoelen? Zie je ook een foutcode of is de melding letterlijk “Sorry...Kan de video niet laden probeer het later opnieuw"?

Speelt het probleem nog steeds nadat je het modem herstart hebt? 
Tot slot de vraag of jij je Forum profiel kunt invullen: postcode en huisnummer, klantnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het rekeningnummer wat bij ons bekend is. 
Geef je hier een seintje als je dat gedaan hebt? Dan ga ik op onderzoek uit.


@Shyrin_ , Ik heb de TV en dus ook de iTV app nu twee weken. Helaas geen foutcode, alleen de tekst. Modem herstart, app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Geen oplossing. Het probleem zit m vooral in het doorspoelen. 

Profiel aanvullen kan, maar KPN thuis staat op naam van mijn partner. 


Ik heb bij deze een melding aangemaakt voor een achterliggende afdeling: alle informatie doorgegeven, zodat zij kunnen kijken waar dit aan ligt en hoe het opgelost kan worden. Er volgt nog even een bevestiging van mijn melding per SMS en e-mail (we gebruiken hiervoor de contactgegevens zoals deze bij ons geregistreerd staan). Als je vanuit hen een terugkoppeling hebt gekregen, laat je het hier dan weten?


Even een update: Als ik de voortgang van mijn melding nakijk, zijn ze nog op zoek naar een oplossing. Deze zal tzt aangeboden worden via een update: tip is om de app zo up to date mogelijk te houden.


@Shyrin_ , dank voor de update! Als ze meer info willen mogen ze me gerust bellen of mailen. Ben benieuwd naar de uitkomst.

 

Alle apps worden automatisch geüpdatet


Afgelopen donderdag 28 januari een update gedownload van de tv app. Sinds die tijd verschijnt ook bij live tv kijken regelmatig de boodschap -sorry, kan de video niet laden probeer het later opnieuw- Dit had ik al vanaf het begin 2 maanden terug toen ik de app in gebruik nam maar nu dus ook bij live kijken. Kortom het is alleen maar slechter geworden!!!! Ik heb een bekabelde verbinding, glasvezel tot in huis, de app al opnieuw gedownload niets helpt. KPN, kijk eens naar het buffer(on)vermogen van de app, daar zit het probleem want bij gebruik van de iTV ontvanger is er nooit een probleem en dat komt omdat de ontvanger wel kan bufferen als er eens een bitje “omvalt”. Graag een reactie. 


Hallo @Aad van Vliet, ik heb jouw reactie verplaatst naar dit topic. De foutmeldingen met de Smart TV app zijn bekend en er wordt gezocht naar een oplossing. Ik zal bij de achterliggende afdeling om een update vragen en jouw melding dat de melding zich nu ook voordoet bij live TV kijken toevoegen. Je geeft aan al het één en ander zelf gedaan te hebben: valt het herstarten en/of resetten van het modem hier ook onder? Ik hoor het graag, dan kunnen we dat iig afvinken.


Natuurlijk. Nu kreeg ik gisteren van een collega van jullie een telefoontje dat bij sommige Samsung tv’s uit 2020 de samenwerking met de tv app ook niet goed functioneert. Samsung weet dit en is er mee aan de gang. Dus afwachten maar. 


@Aad van Vliet , hier ook nog schering en inslag met de KPN iTV app op mijn Samsung QLED 90T 2020. Met name vastlopers bij terugkijken van (oude) opnames. Bijzondere is dat ik bij de Netflix, YouTube (kids) of Prime apps nog nooit problemen heb gehad. Het lijkt een synergie dingetje te zijn tussen Samsung en KPN. Ik hoop dat het ontwikkelteam de app stabiel krijg. 


Ik heb exact dezelfde problemen. Heb al eens voorgesteld om bij de afdeling tv en media in Amersfoort langs te komen om een soort klantpanel/testpanel te formeren. Dan krijgen ze echt de praktijk met problemen te horen en dingen uit te proberen inde praktijk maar je komt er niet doorheen. Ik ben zelf oud KPN’er (40 jaar) en wij deden niets liever dan bij problemen naar de klant te luisteren. Blijkbaar zijn de standpunten gewijzigd want je komt er gewoon niet doorheen 


@Aad van Vliet , helemaal met je eens. Ik zou me zo aanmelden voor een klantenpanel voor de iTV app voor de Samsung TV. Het is een redelijk nieuw ding natuurlijk, maar wel de toekomst. De TV ontvanger gast terrein verliezen met alle ontwikkelingen op Smart TV. 

Maar ik denk dat het aantal gebruikers van de iTV app zeer klein is in vergelijking tot de grote groep tv ontvanger gebruikers. Maar daarmee moet de app nog wel steeds uitstekend werken.


Maar wel de toekomst!! Nu alleen nog Samsung en LG, dat wordt meer. KPN zou toch ook prima passen tussen Netflix, Videoland, YouTube, Apple TV etc. Mooie uitdaging voor hen maar het begint met luisteren naar de klant, een van de basisbegrippen uit de marketing.
Maar ja……. dat is het probleem juist bij hen. De helpdesk is van goede wil hoor maar die geven ook alleen maar door. Als klant kom je niet waar je wilt zijn namelijk bij de app-ontwikkelaars.