Skip to main content

Problemen met ITV en opnemen

  • September 10, 2020
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Ik heb ook problemen met de programmering. 

  • Ik moet soms eenzelfde programma wel 5 x verwijderen voordat het echt verwijderd is.
  • Het wisselen van kanalen, naar de opnamestand gaan loopt heel traag of alles blokkeert.
  • Soms werkt de opname-functie niet.
  • Het doorspoelen werkt soms niet, blokkeert ook.
  • Ik heb al 2x de software verwijderd en weer opgehaald.
  • Kortom, alles werkt heel traag of het werkt niet.
  • Ik denk dat mijn oude TV-ontvanger niet goed werkt met het nieuwe softwareprogramma.

admin: afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Heine
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud moderator
  • September 13, 2020

Hoi @Ilja8

Dat is niet echt prettig tv kijken. Je geeft aan dat je 2x de software verwijderd hebt. Heb je dat via het instellingenmenu of via het opstartmenu gedaan? Ik raad je aan om beide manieren te proberen, op deze pagina vind je bij manier 2 instructies. Heb je één of meer tv-ontvangers? Hoe is/zijn deze op je Experiabox aangesloten, is dat geheel bekabeld of met een draadloze verbindingsset (witte adapters)? Zit er ook nog een switch of ander apparaat tussen? 

Je noemt je tv-ontvanger oud. Welk merk/type tv-ontvanger heb je? 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 14, 2020

Hi Heine,

 

Ik heb beide manieren geprobeerd. Gisteren weer via ‘menu’ en toen ging alles beter. Wel zijn de programma’s hardnekkig als ze eenmaal opgenomen zijn. Sommige weigeren te verdwijnen, dan pas wanneer ik de TV uitzet.

Mijn  TV-ontvanger is een HMB2260 Arcadyan.

 


Heine
Topper
Forum|alt.badge.img+10
  • Oud moderator
  • September 15, 2020

Bedankt voor je toelichting. Fijn om te lezen dat de reset via het menu z'n vruchten lijkt af te werpen! Wat betreft opnames verwijderen kan het soms inderdaad nodig zijn om de tv-ontvanger te herstarten. Dan wordt namelijk de opnamelijst gesynchroniseerd met het opnameplatform. Dit is een bekend fenomeen en onder de aandacht bij de ontwikkelaars, maar daar is momenteel geen ander alternatief voor dan het herstarten van de tv-ontvanger.

Jouw type tv-ontvanger is in ieder geval niet iets mis mee, dit is geen oud of verouderd model. 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 15, 2020

Ik word helemaal gek van dat nieuwe menu. Nu valt steeds het beeld van een opname weg, uiteindelijk haal die ik opname weer op en dan begint het programma opnieuw, in plaats van door te gaan waar het gestopt was. En dit proces gebeurt nu om de 4 minuten. En wat er ook gebeurt is dat opeens het beeld wegvalt. Ontvanger van de stroom en dan nog steeds geen beeld. Weer ontvanger van de stroom, dan eindelijk weer beeld. Film weer opgehaald, film stopt weer etc. etc.