Skip to main content

De vraag is wanneer TV+ echt gaat werken. Ontspannen TV kijken is er niet meer bij.

Ervaringen tot nu toe. Ondertiteling valt weg. Bij terugkijken wordt de aflevering spontaan opnieuw gestart vanaf het begin. Bij life kijken valt de uitzending minutenlang stil en hervat spontaan. Het is net of een buffer vol raakt. Is van toepassing op twee televisietoestellen. 1 Sony en 1 LG.

Contacten met helpdesk alles (modem, TV, KPN Tv kastje DVS opnieuw configureren) aan en uit zetten updates nagaan. Niets helpt. O ja, ook heb ik de INDRUK dat WiFi in huis sinds de introductie van TV+ minder bereik heeft. Het signaal van mijn buurman is sterker dan dat van mij zelf.

Dit moest mij even van het hart.

Ik kan niet terug naar het oude systeem, aldus KPN helpdesk. Nu maar wachten op de glasvezelaansluiting, Kabel ligt al tot mijn voordeur. Misschien helpt een snellere verbinding,

Tv+ ontvanger heeft geen invloed op je wifi ontvangst , of je nou een snelle verbinding neemt daar ga je tv ontvanger niet sneller van lopen.

Kpn eist wel bij Tv+ om minimaal 100Mbit/s te nemen dat is een verkooptruc , je iets aansmeren wat je niet echt nodig hebt.

Met 50 Mbit/s werkt Tv+ ook 

Kpn helpdesk kan zoveel vertellen, je hebt een overeenkomst van kpn ontvangen daarin staan de voorwaarden vermeld. 


@ervaringsdeskundige 

 

Een DVS is vragen om problemen.

Die dingen verbruiken veel energie, maar door de zeer grote verstoring op het 230 volt netwerkt, werkt IPTV heel erg slecht.

Haal die dingen er zo snel mogelijk tussenuit.

De DIW7022 werkt ook via WIFI.

 

Je kan ook de box opnieuw opstarten, wil vaak helpen.

Zet hem aan.  Druk op de KPN aan/uit knop en houd die minimaal 7 seconde ingedrukt.

Je krijgt dan te zien uitzetten of opnieuw opstarten, kies voor opnieuw opstarten.

 

De box heeft geen invloed op de WIFI, welke Experiabox of Box12 heb je?

 

Advies aansluitschema KPN is:

(groene lijn is vaste UTP kabel (met niets ertussen, altijd beste optie).

 


@ervaringsdeskundige

 

Een DVS is vragen om problemen.

Die dingen verbruiken veel energie, maar door de zeer grote verstoring op het 230 volt netwerkt, werkt IPTV heel erg slecht.

Haal die dingen er zo snel mogelijk tussenuit.

De DIW7022 werkt ook via WIFI.

 

Je kan ook de box opnieuw opstarten, wil vaak helpen.

Zet hem aan.  Druk op de KPN aan/uit knop en houd die minimaal 7 seconde ingedrukt.

Je krijgt dan te zien uitzetten of opnieuw opstarten, kies voor opnieuw opstarten.

 

De box heeft geen invloed op de WIFI, welke Experiabox of Box12 heb je?

 

Advies aansluitschema KPN is:

(groene lijn is vaste UTP kabel (met niets ertussen, altijd beste optie).

 

Beste Joop. Er staat een Experia V10. Helaas is een kabel van modem naar de TV's vanwege de bouw van het huis niet mogelijk.  Wat is een DIW7022? Ik ben ervaringsdeskundige in storingen. Helaas niet in het oplossen er van. 


@ervaringsdeskundige 

 

Ervaringsdeskundige?

 

Kijk op de KPN tv decoder.

Daar staat aan de voorkant:  Sagemcom (merk)  en DIW7022 (type)

KPN noemt hem KPN tv+

 

Een DVS is vragen om problemen.

Dus sluit hem aan via WIFI, bij voorkeur met behulp van 2 stuks SuperWIFI2, anders heb je geen multicast.


De vraag is wanneer TV+ echt gaat werken. Ontspannen TV kijken is er niet meer bij.

Ervaringen tot nu toe. Ondertiteling valt weg. Bij terugkijken wordt de aflevering spontaan opnieuw gestart vanaf het begin. Bij life kijken valt de uitzending minutenlang stil en hervat spontaan. Het is net of een buffer vol raakt. Is van toepassing op twee televisietoestellen. 1 Sony en 1 LG.

Contacten met helpdesk alles (modem, TV, KPN Tv kastje DVS opnieuw configureren) aan en uit zetten updates nagaan. Niets helpt. O ja, ook heb ik de INDRUK dat WiFi in huis sinds de introductie van TV+ minder bereik heeft. Het signaal van mijn buurman is sterker dan dat van mij zelf.

Dit moest mij even van het hart.

Ik kan niet terug naar het oude systeem, aldus KPN helpdesk. Nu maar wachten op de glasvezelaansluiting, Kabel ligt al tot mijn voordeur. Misschien helpt een snellere verbinding,

Beste ervaringsdeskundige

Wat J.D.P zegt is natuurlijk correct je hoeft geen Glas te hebben om dit (normaal) werkend te krijgen.

met een normale DSL verbinding moet dit ook werken echter zijn er heel veel issues met deze STB.

Deels in de hardware zelf van KPN en soms wel eens in combinatie van situatie bij gebruiker thuis.

Concreet zou het zo moeten zijn dat als jij een goed werkend systeem had dus met de voorgaande STB zou dat met dit nieuwe type ook zo moeten zijn punt.

Het moet niet, en het kan niet zo zijn dat de klant zelf maar oplossings gericht moet gaan zoeken met allerlei kunst grepen zoals bv het plaatsen van een switch en of opeens van WIFI overgaan naar UTP.

Daarmee wil ik niet van het laatste niet zeggen dat het niet beter daardoor gaat werken maar het moet gewoon niet nodig zijn.

Daarnaast zie ik hier ook tot vervelends aan toe aansluitschema’s verschijnen die totaal niets met de vraagstelling te maken hebben als je van een goed werkend systeem naar een nieuwe decoder ga.

Als iets goed werkend is en je veranderd van abonnement is het bedoeling dat je erop vooruit gaat ,en niet achteruit het is dus de bedoeling dat je ontspannen tv kan kijken en niet hopen dat iets wel werkt. 

De STB moet gewoon goed werken dus aanzetten en tv kijken.

Dit is geen probleem voor de klant maar voor KPN.

Dus wat je zelf al aangaf afwachten en hopen dat er een z.s.m. fixed upgrade komt 

 

Fijn weekend en suc6 


@ervaringsdeskundige

 

Ervaringsdeskundige?

 

Kijk op de KPN tv decoder.

Daar staat aan de voorkant:  Sagemcom (merk)  en DIW7022 (type)

KPN noemt hem KPN tv+

 

Een DVS is vragen om problemen.

Dus sluit hem aan via WIFI, bij voorkeur met behulp van 2 stuks SuperWIFI2, anders heb je geen multicast.

-Dus sluit hem aan via WIFI, bij voorkeur met behulp van 2 stuks SuperWIFI2, anders heb je geen multicast. Waar haal je deze onzin vandaan?

klopt helemaal niet wat je zegt daarnaast heeft het ook niets met het issue te maken.

Verdiep je eerst eens in wat Unicast-multicast betekent en wat de protocollen inhouden voor je iets ventileer hier.

als je serieus wil weten wat de materie  inhoud verwijs ik naar het artikel hierover zie de topics.

Daarnaast de de term Superwifi een marketing verhaal van KPN wat niks anders betekend dan een verbeterde versterker ( gekopieerde Mesh technologie ) gewoon een versterker technische gezien bestaat SuperWifi niet Mesh wel.

mvg


Goedemiddag @ervaringsdeskundige en welkom hier op ons forum :)

Ik zie dat de community je al van goede tips heeft voorzien en hopelijk heb je hier alvast iets aan gehad. Een DVS gebruiken kan helaas wel problemen geven dus ik zou ook eens kijken of je de tv+ box via de wifi kunt verbinden!


Beste KPN Moderator,

Zoals geschreven bezit ik een Experia v10. Nogmaals aansluiting via WiFi geprobeerd. Werkt niet. Dat was te verwachten met een v10. Om ongestoord tv te kijken moet ik dan maar WiFi versterkers kopen voor ca € 100. En dat terwijl ik tot aan de overstap naar KPN TV+ ongestoorde TV ontvangst had. Een ander modem (V12) is ook geopperd als mogelijke oplossing. 
Met andere woorden: mijn door KPN in februari/maart aangeboden en aangeraden overstap naar TV+ wordt een zaak van extra geld uitgeven om ongestoorde ontvangst te krijgen zoals ik die vroeger had.

Wat kan KPN nu voor mij doen om dit op te lossen?

 


Verleden week week ineens de Wifi in huis weg. Toen is door de helpdesk mijn modem gereset> Er zaten twee netwerken op. (Niet het gast netwerk.) En wat gebeurde er toen? Sindsdien werkt de TV zoals het zou moeten. Volgens de medewerker geen wifipunten nodig. DVS is stabiel. Eventueel deze nog in de KPN winkel laten updaten. 

Dit - het resetten van de experiabox - had dus eerder gekund en veel ergernis kunnen voorkomen.


Verleden week week ineens de Wifi in huis weg. Toen is door de helpdesk mijn modem gereset> Er zaten twee netwerken op. (Niet het gast netwerk.) En wat gebeurde er toen? Sindsdien werkt de TV zoals het zou moeten. Volgens de medewerker geen wifipunten nodig. DVS is stabiel. Eventueel deze nog in de KPN winkel laten updaten. 

Dit - het resetten van de experiabox - had dus eerder gekund en veel ergernis kunnen voorkomen.

Goed om te horen dat het probleem lijkt te zijn opgelost @ervaringsdeskundige en ook bedankt voor het laten weten en het delen van de oplossing. Mocht het ooit nodig zijn om de DVS te updaten dan hoef je hiervoor niet eens langs de winkel, dit kan gewoon online :)


@ervaringsdeskundige 

Verwijder die ondingen, genaamd DVS (draadloze verbindings sets via het 230 volt netwerk).

Deze geven of gaan problemen voor IPTV geven.

Reden:  Het 230 volt netwerk raakt steeds voller met diverse soorten verstoringen, waardoor IPTV steeds meer moeite heeft om goed over het 230 volt netwerkt te kunnen worden getransporteerd.Â