Skip to main content

Problemen met mijn Sony Bravia UR1 in combinatie met KPN TV (app/ontvanger)

• April 22, 2025
  • 2 reacties
  • 63 keer bekeken

6 jaar geleden hebben wij een gloednieuwe sony tv gekocht. (4k ur1)

Maar vanaf het begin hebben we al problemen met kpn. Het lijkt wel of deze combinatie gewoon niet goed werkt. Eerst had ik heel vaak geen geluid, toen ook vaak geen beeld. Uiteindelijk een ander kpn kastje ontvangen (zo'n kleine maar daarbij kreeg ik steeds melding dat ik hem op de goede hdmi poort moest aansluiten. Terwijl hij gewoon goed stond! Het gebeurde soms ook ineens tijdens het tv kijken dat ik die melding kreeg. 

Ik had daarom maar besloten om het kastje terug te sturen en alleen via de app te kijken. Tot voor kort ging dit redelijk goed al reageert de app wel erg traag. Maar de laatste tijd loopt de app ook vaak vast. Of dan ga ik naar een andere app en hoor ik het geluid van de kpn app nog. 

Het stomme is, boven op een zeer oude tv en buiten in de overkapping (hangt een budget tv) werkt alles veel sneller. Alle toestellen zijn bedraad aangesloten.

Ik word er erg moedeloos van. Juist in de woonkamer wil je fijn en snel tv kijken maar dat is hier nog niet vaak gelukt in de afgelopen 6 jaar.

April 22, 2025

Hoi ​@Lonnie83, lijkt mij eerder een OS probleem van jouw TV in plaats van dat het aan het TV+ kastje van KPN ligt. Wellicht dat je hier met Sony Bravia (of de verkoper van de TV) contact over kan opnemen? Denk dat de garantie voorbij is, maar wellicht dat je de OS kan updaten?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 22, 2025

Hoi ​@Lonnie83, lijkt mij eerder een OS probleem van jouw TV in plaats van dat het aan het TV+ kastje van KPN ligt. Wellicht dat je hier met Sony Bravia (of de verkoper van de TV) contact over kan opnemen? Denk dat de garantie voorbij is, maar wellicht dat je de OS kan updaten?

• Auteur
  • Helper
  • April 22, 2025

Ja dat ga ik eens doen. Hopelijk levert dat iets op