Skip to main content

Goedemorgen.

Ik heb al wat langere tijd problemen met mijn twee stroomnet netwerkadapters MT 2360. Ik heb al geprobeerd om een kabel van 20 meter te gebruiken tussen de Experia box in de meterkast en de ontvanger in de huiskamer. De ontvangst is dan perfect. Het is echter nogal een klus om deze kabel weg te werken. Ik ga dus liever voor toepassing van een moderne verbinding via het stroomnet.

Mijn eerste vraag is: Is er inmiddels een verbeterde versie van de stroomnet netwerkadapters MT 2360 die voor minder haperingen en geen stilstaand beeld kan zorgen? Er is een paar maanden geleden al een monteur van KPN geweest die de verbinding heeft bekeken en op een andere stroomgroep heeft gezet. Het resultaat is echter helaas nog steeds onder de maat. Als die nieuwere versie bestaat, zou ik die twee adapters gaarne opgestuurd krijgen.

Mijn tweede vraag: Als er geen verbeterde stroomnet netwerkadapter zou zijn, dan ben ik dus gedwongen om verbinding te maken via een kabel. Voor de experimentele verbinding heb ik een S/FTP CAT7 kabel van 20 meter gebruikt. Kan ik deze kabel vanaf de meterkast naar de ontvanger in de huiskamer via de tuin met een gerust hart ingraven? U begrijpt dat ik dat liever niet doe, maar dat is afhankelijk van uw antwoord op mijn eerste vraag.

Ik ben benieuwd;

Groet;

Hans Erkelens.

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hallo @HansErkelens , de MT2360 is wel al gedateerd. de nieuwste adapters van Devolo ondersteunen de Gn-techniek, net zoals de adapters van Comtrend. Dat is een bewezen goede techniek, mits goed aangesloten. Zelf heb ik uit mijn Ziggo-tijd nog 3 adapters van Ziggo/Comtrend liggen met de nieuwste software, kun je eventueel overnemen.

 

Om optimaal van de nieuwste adapters gebruik te maken dienen deze in een geaard stopcontact aangesloten te worden, gebruik je ook een meervoudig stopcontact daarvoor sluit dan op de resterende contacten niets meer aan.

KPN stuurt geen gratis adapters op, die moet je kopen.

Een LAN-kabel in de grond graven is niet verstandig, moet het al in de grond dan in ieder geval via een mantelbuis, zodat de grond en water e.d. de kabel niet kan bereiken.

CAT7 is overtrokken, CAT6 is meer dan voldoende.


Hoi @HansErkelens welkom op het forum! Zoals @JanD noemt zijn deze DVS adapters inderdaad niet meer de nieuwste. Op onze webshop kun je ook onze nieuwe adapters vinden


Hou er wel rekening mee dat draadloze verbindingsets erg gevoelig zijn voor ruis op het elektriciteitsnetwerk. Met een kabel heeft u nooit problemen. Het is veel werk maar het is het dubbel en dwars waard!!


Dank voor de adviezen. Ik ga eerst de DVS 1200 set aanschaffen en proberen. Ik neem aan dat die de nieuwste technologie heeft. Als dat niets is ga ik toch mijn kabel ingraven. Duur grapje overigens KPN! Ik was niet van plan mijn zonnepanelen voor dit ongemak te verwijderen, zo bijzonder is het televisie aanbod niet meer.