Skip to main content

Eindelijk, na ruim 2 maanden geklooi een glasvezel verbinding. Na de twee laatste monteurs van Volker Wessel Telecom die de breuk hebben gevonden weer een monteur van KPN Beheer die ook zijn vak verstaat.

Héél erg fijn dat dit nu dan echt eindelijk in orde gemaakt is!!

Geen idee waar dit ineens doo kom, Sinds ik op glasvezel zit loopt het geluid ineens niet meer synchrone, na bijstellen loopt het na kanaalwisseling even later weer niet synchrone. Ik had ook gehoopt wanneer ik naar TV kijk op mijn laptopt het haperen van beeld, ronddraaiend cirkeltje over zou zijn. Speedtesten gedaan, dat is ruim voldoende, meer dan voorheen.

Dit is dan weer minder fraai, heb ik ook niet direct een verklaring voor 🤔 Begrijp ik nou goed dat er nog een TV+ ontvanger naar je verzonden gaat worden (of wellicht al bezorgd is) op initiatief van de monteur? Wellicht zijn de problemen met het geluid voorbij als je die aan hebt gesloten, zo nee, dan kijken we daar uiteraard even verder naar!

 

Ik heb nog geen TV+ ontvanger ontvangen. De monteur adviseerde er één te bestellen omdat hij er niet meer één over had. Hoever de stand van zaken hiervan is weet ik niet. Ik heb vandaag ook gebeld over het niet synchrone lopen. Ze hebben geadviseerd om deze op een ander beeldsnelheid te zetten 29,5 of zo iets. Maar het loopt nog regelmatig uit het spoor, zeer irritant kijken. Met het ronddraaien van groen cirkeltje op mijn laptop was geen oplossing voorhanden. 

Zo te zien zal er later vandaag een nieuwe ontvanger worden afgeleverd bij een PostNL servicepunt, waar je hem om kunt ruilen voor je huidige ontvanger. Je zou hier per sms over geïnformeerd moeten zijn, kan je dat bevestigen? 🙂

Wat betreft het groene cirkeltje, wat gebeurt er als je via een andere browser naar de iTV online website toe gaat? 


Ik heb inderdaad bericht gehad dat er vandaag nieuw kastje geleverd wordt. Moet nog SMS ontvangen of het al afgeleverd is.

Wat betreft het cirkeltje, dit is zeer wisselend. Ook geprobeerd met FireFox en Microsoft Edge. eder Dit maakt geen verschil. Van de week met de voetbal wedstrijd Nederland regelmatig. Maar als ik naar een programma kijk als bijvoorbeeld VI, dan blijft het beeld soms stil staan maar geluid loopt door. Als ik dan op pauze druk en weer op play dat gaat het beeld super versneld naar waar het moet zijn. Zou dit te maken hebben met het aantal gebruikers drukte op het Web. Voetbal en VI worden druk bekeken.


Ah ja, het komt op zeer drukke momenten wel eens voor dat er zó veel gebruik wordt gemaakt van de stream, dat er haperingen ontstaan. Als je er verder geen problemen mee ondervind en dit echt alleen gebeurt bij goed bekeken sportmomenten, dan kan dit dus de verklaring zijn.

Laat je weten of het met de nieuwe TV+ box beter gaat met het geluid?


Ik laat dit weten. Ik noemde deze twee voorbeelden, maar dit zijn niet enige programma's die veel bekeken worden. Even tot hier is de stream nog drukker. En ik gis of dit de oorzaak is. De monteur gaf aan dat dit ook bij de App voorkomt, maar dit geen preoriteit heeft bij KPN. Maar normaal vind ik het niet, zeker niet nu met glasvezel. Bij de Speedtest heb ik 119,7. Dit is ruim voldoende. Internet loopt ook vlotter sinds de glasvezel, voorheen zat ik op rond de 78. Daar kan het dus niet aan liggen.


Yup aan de internetverbinding zal het niet liggen vermoed ik, nu niet maar eerder ook niet. Als de verbinding zelf goed is, blijven er maar een paar oorzaken over, namelijk de stream vanaf onze kant, of iets op de laptop zelf. Je hebt al meerdere browsers getest en daar merk je geen verschil tussen. Heb je wellicht meerdere apparaten in huis zodat je op het moment dat het via de laptop mis gaat, ook even een ander apparaat kan testen? Als het daar dan gelijktijdig ook niet helemaal goed loopt, dan weten we dat het met de stream zelf te maken heeft. 


Het TV kastje vervangen, dat scheelt. Geluid loopt synchrone, maar ook de Netflix app werkt nu goed. Voorheen wanneer ik met de Netflix knop naar Netflix ging, had ik vreemd geluid, het praten was heel zacht en de rest hard. Ik moest toen via de Home knop naar de apps zodat het wel goed werkte. Nu kan ik de direct knop gewoon gebruiken. Dus de vorige was niet helemaal in orde. Hopelijk blijft deze het doen.

Het groene cirkeltje heb ik ook op mijn PC welke bekabeld in het netwerk zit. Zal dus aan de streaming liggen denk ik via de browser. Soms heel weinig en soms irritant veel. 


Ah top, dan is vrijwel alles nu ok @PhilipJGr 😊

Behalve dan de stream inderdaad, als dit ook met je bekabeld aangesloten pc gebeurt kan het haast niet anders dan aan de stream zelf liggen. Zou je eens kunnen kijken of het op een moment van storing, nog een verschil maakt om de resolutie bij te stellen? Dat doe je als je in de stream zit, via het tandwieltje onderaan:

 


Hij staat op 1080, terug naar 720 is nog te doen, maar naar 432 is beeld niet echt mooi meer. Maar waar zit het probleem dat de stream niet echt goed is. Bij mij binnen of van KPN naar mij? Zou het uitmaken als ik naar een hogere snelheid ga of heeft dat er niets mee te maken.


Hij staat op 1080, terug naar 720 is nog te doen, maar naar 432 is beeld niet echt mooi meer. Maar waar zit het probleem dat de stream niet echt goed is. Bij mij binnen of van KPN naar mij? Zou het uitmaken als ik naar een hogere snelheid ga of heeft dat er niets mee te maken.

Heb je het ook getest met alleen de laptop aangesloten of alleen de pc aangesloten?
Dan kun je namelijk uitsluiten of het iets is binnen je eigen netwerk dat dit veroorzaakt.


Hij staat op 1080, terug naar 720 is nog te doen, maar naar 432 is beeld niet echt mooi meer. Maar waar zit het probleem dat de stream niet echt goed is. Bij mij binnen of van KPN naar mij? Zou het uitmaken als ik naar een hogere snelheid ga of heeft dat er niets mee te maken.

Heb je het ook getest met alleen de laptop aangesloten of alleen de pc aangesloten?
Dan kun je namelijk uitsluiten of het iets is binnen je eigen netwerk dat dit veroorzaakt.

Op mijn laptop zit geen utp aansluiting, alleen wifi. Laptop met Wifi hapert en op PC op vast netwerk hapert. Dus beide hetzelfde probleem. Mijn KPN modem hangt bewust buiten de meterkast in de gang. Met mijn laptop zit ik er ongeveer 6/7 meter vandaan. 


Hij staat op 1080, terug naar 720 is nog te doen, maar naar 432 is beeld niet echt mooi meer. Maar waar zit het probleem dat de stream niet echt goed is. Bij mij binnen of van KPN naar mij? Zou het uitmaken als ik naar een hogere snelheid ga of heeft dat er niets mee te maken.

Heb je het ook getest met alleen de laptop aangesloten of alleen de pc aangesloten?
Dan kun je namelijk uitsluiten of het iets is binnen je eigen netwerk dat dit veroorzaakt.

Op mijn laptop zit geen utp aansluiting, alleen wifi. Laptop met Wifi hapert en op PC op vast netwerk hapert. Dus beide hetzelfde probleem. Mijn KPN modem hangt bewust buiten de meterkast in de gang. Met mijn laptop zit ik er ongeveer 6/7 meter vandaan. 

Maar heb je ook geprobeerd om de rest van je apparaten (inclusief de laptop) af te koppelen zodat je letterlijk alleen je vaste pc hebt aangesloten. Niet dat het zo moet blijven maar om uit te sluiten dat het niet binnen je eigen netwerk ergens zit.


Als ik kijk, dan is het op 1 apparaat. Wanneer ik op mijn PC kijk, wat maar zelden is staat mijn laptop of ander apparaat uit. Als ik op mijn laptop kijk staat mijn PC niet aan. Meer apparaten heb ik niet. Enige wat aan staat is mijn TV, bekabeld en laptop als er TV gekeken wordt. Maar ook met TV uit heb ik stream problemen. Het is wel minder geworden sinds glasvezel, toen was er soms niet te kijken.


Hij staat op 1080, terug naar 720 is nog te doen, maar naar 432 is beeld niet echt mooi meer. Maar waar zit het probleem dat de stream niet echt goed is. Bij mij binnen of van KPN naar mij? Zou het uitmaken als ik naar een hogere snelheid ga of heeft dat er niets mee te maken.

Merk je wel een verschil áls je hem wat lager zet? En nee, je snelheid is meer dan prima, een nog hogere snelheid zal geen verschil gaan maken aangezien dit probleem niet veroorzaakt wordt door de snelheid die binnenkomt op je modem. Via glasvezel zou de verbinding hier hoe dan ook goed genoeg voor moeten zijn!


Ook bij 720 draait het cirkeltje rond, maar dat is lastig te bepalen. Ik kijk niet de hele avond op de laptop. Maar ik heb er op dit moment gaat het redelijk goed moet ik zeggen.


Heel fijn dat het momenteel toch wel redelijk gaat, laten we hopen dat dit zo blijft zodat alles eindelijk helemaal naar wens is!