Skip to main content

Sinds kort heb ik mijn nieuwe Lg tv rechtstreeks aangesloten op de xperia box van KPN (dus zonder het meegeleverde kastje). Als de ondertiteling op de tv wordt aangezet wordt de tekst 2X weergegeven en verspringen de regels heen en weer waardoor het niet te lezen is en het beeld voor een groot deel is bedekt. Soms gaat de ondertiteling vanzelf spontaan aan ook bij het wisselen van zender. Niet alleen hinderlijk maar vanwege slechthorendheid niet acceptabel omdat ik van de ondertiteling afhankelijk ben.

Ik heb telefonisch konkakt gehad met KPN en Lg zij herkennen het probleem niet ( nooit van gehoord!). Coolblue is 2x terug geweest voor de installatie. Zij zijn ervan overtuigd dat het probleem in de KPNapp zit. Inmiddels denk ik dit ook. Herkent iemand dit probleem of weet iemand de oplossing.? Als er geen oplossing komt overweeg ik om van provider te wisselen. Zou erg vervelend zijn want het tv beeld is perfect.

Alvast bedankt. Ben Krimpen

Natuurlijk ligt het aan de app van KPN. Maar de app verkeerd nog in bèta fase. Het is een test versie. U betaalt er ook niet voor. Het is een gratis extra.

Waarom gebruikt u het kastje niet?


Is de LG TV app een testversie? Daar staat niks over op de KPN Smart TV app pagina? (Wel voor de Android TV app.)

Dat je er niet voor betaalt lijkt me trouwens niet waar; het hoort toch gewoon bij je TV abonnement?


Bedankt voor je bericht. Je verwacht als KPN dit op op klanten/gebruikers loslaat dat er geen bugs in de app zitten of functies die niet goed werken. Of ik daarvoor niet betaal weet ik niet, is in dit verband ook niet zo relevant. Ik gebruik het kastje niet omdat het op deze manier perfect werkt ( geen snoeren en 1 afstandbediening). Overigens weet ik niet of mijn probleem bij gebruik van het kastje dan is oplost.


Op het forum vind je berichten m.b.t. problemen ondertiteling. Alles wat daar aan oplossingen wordt gezegd heb ik al uitgeprobeerd. App verwijderen en opnieuw downloaden. Instelling ondertiteling in de Kpnapp uitzetten. Opmerkingen over txt 888 is m.i. niet aan de orde. Zelf in de browser aan- of uitzetten kan niet of in de Kpnapp wordt daar iets meegedaan. Allemaal lekker ondoorzichtig. Medewerker KPN heeft mij keurig te woord gestaan en meegedacht? maar geen blijk van herkenning. Probeert wel een mobielabonnement te verkopen. Verkeerde moment en inschatting.

Ben Krimpen


Trouwens, KPN is vast blij met een foto/foto’s van het probleem, en of het op alle zenders gebeurt (als die ondertiteling hebben; niet alle aanbieders doen dat bij ieder programma). Dus die vraag kun je voor zijn door die informatie alvast toe te voegen hier. 🤓

En ook de TV+ Box heeft problemen met ondertiteling (zoals deels genoemd bij de bekende issues) maar niet wat jij beschrijft; de TV+ Box laat eerder te weinig tekst dan dubbele tekst zien.

 

Zelf in de browser aan- of uitzetten kan niet of in de Kpnapp wordt daar iets meegedaan.

Dat vind ik wel logisch: niet iedereen in een huishouden hoeft op ieder apparaat dezelfde instellingen te willen.


Is de LG TV app een testversie? Daar staat niks over op de KPN Smart TV app pagina?

Dit staat er:

Er staat niets van over een versie voor een specifiek merk TV. Dus alle apps voor alle smarttv's zijn gewoon bèta versies.

Er staat ook bij dat KPN zichzelf het recht voor behoud om de app op elk moment terug te kunnen trekken. Dat geeft ook aan dat je ... "geen poot hebt om op te staan" als het niet goed werkt.


Aha, je hebt gelijk. 🙄

 

Er staat niets van over een versie voor een specifiek merk TV. Dus alle apps voor alle smarttv's zijn gewoon bèta versies.

Dat haalde ik hier uit, dat bovenaan de pagina staat, niet verstopt in ingeklapte veelgestelde vragen:

Deze is beschikbaar voor televisies van Samsung, LG (bouwjaar 2017 of nieuwer) en Android TV (Beta).

 

Ik vind trouwens dat het topic dat zo pontificaal bovenaan in het forum staat, ook niet echt duidelijk is dat het een beta zou zijn:

De KPN Smart TV app gebruiken

De KPN Smart TV app is gratis te gebruiken voor alle KPN klanten met een Internet & TV abonnement van KPN. De app is beschikbaar in de app store voor Smart TV's van Samsung of LG (bouwjaar 2017 of nieuwer). Heb je een Philips of Sony TV met Android als besturingssysteem? Dan kun je de app downloaden via de Play Store.


Bedankt voor de reacties. Toch is het vreemd dat er weinig wordt gereageerd op het probleem met ondertiteling zoals omschreven. Zou de oorzaak kunnen zijn dat weinig (kpn) gebruikers geinteresseerd zijn in dit probleem met ondertiteling omdat je dit kunt opvangen met een koptelefoon.

Ik ga KPN schriftelijk benaderen over dit probleem ook al los ik het zelf ook op met een koptelefoon. Het hoort immers goed te werken. Afhankelijk van het antwoord zal ik overstappen naar een andere provider overwegen.


Trouwens, KPN is vast blij met een foto/foto’s van het probleem, en of het op alle zenders gebeurt (als die ondertiteling hebben; niet alle aanbieders doen dat bij ieder programma). Dus die vraag kun je voor zijn door die informatie alvast toe te voegen hier. 🤓

Als je denkt dat we kunnen helpen, kom dan maar op met de details!


Sinds kort i.p.v. de tv-ontvanger de app gebruikt voor tvplus.

En op mijn LG tv heb ik nu door gebruik van de app ook dubbele ondertiteling wat ik dus eerst niet had.

Klantenservice gebeld, medewerker had daar  nooit van gehoord en wist  ook de reden niet van de dubbele ondertiteling. 

Wie de reden en oplossing wel weet mag het zeggen.

 

 


Heb je een foto?


Ik heb een foto gemaakt.

Weet alleen niet hoe ik deze nu hier  kan plaatsen.