Skip to main content

Hallo,

Dat was wel even zoeken voordat we hebben gevonden waar we een klacht/probleem kunnen melden.

Wij hebben een KPN compleet pakket met opname  functie van de TV die we veel gebruiken. We ondervinden in toenemende mate problemen met de opname functie.

Problemen die zich voordoen zijn: 

-Een lopende opname willen we stoppen maar deze blijft doorlopen.

-een lopende opname wordt doorgespoeld en we willen het doorspoelen stoppen  maar deze blijft doorspoelen.

-We willen opnames programmeren van een serie maar deze wordt niet geaccepteerd, we kunnen alleen individuele opnames programmeren.

-Bij het verwijderen van een opname wordt deze niet verwijderd.  

We hebben de ontvanger al ontelbare malen gereset (uit gezet en na 20 seconden weer aangezet warmee deze weer helemaal opnieuw wordt geinstalleerd) maar daar hebben we inmiddels een beetje genoeg van. Het product waar wij voor betalen  (sinds kort weer een flnke verhoging van het maandtarief)  werkt niet goed en we zouden het zeer op prijs stellen als dit kan worden hersteld. 

Welk type ontvanger heeft u?


Ik heb sinds enige tijd hetzelfde probleem met het serie opnemen. Serie opname instellen lukt (meestal) niet. Als het wel lukt, wordt er vaak toch niet opgenomen. Individuele programma opname lukt wel. Opnieuw opstarten van de tv ontvanger en het modem helpt niet.


Voor u dezelfde vraag?


Het gaat om een Motorola VIP 1963


Wellicht kunt u deze omruilen. Probeer deze tool even https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1 laat even weten hoe het afloopt. :wink:


Ja het is beste een oud beestje. Ik ga het proberen.. Bedankt voor de tip.


Het type is: 

Deze hebben we pas 6 maanden (ondanks dat er een productiedatum uit 2016 op staat. 

Het vreemde is ook dat we met het zelfde kastje in de woonkamer wel problemen hebben en met deze in de slaapkamer niet. Beiden zijn aangesloten met een draadloze verbindingsadapter (DVS650).


Ik heb de apparatuur wissel link van Joep1965 gebruikt maar deze geeft aan dat de apparatuur in orde is.


Dit type ontvanger is normaal gesproken prima. Heeft u en al een keer terug gezet baar fabrieksinstellingen? Hier kunt u lezen hoe dat moet https://www.kpn.com/service/televisie/reset.htm


Goedenavond, 

Ik ben hier voor het eerst en ik wilde nog even iets gaan kijken wat ik had opgenomen vanavond. En tot mijn grote schrik, echt een schok, zijn al mijn opnames verdwenen! Op ééntje na! Ik heb eerst het forum doorlopen en gedaan wat er geschreven is: resetten, een aantal keer, en terug gezet naar de fabrieksinstellingen. Maar het mocht allemaal niet baten. Ik vind dit ÉCHT verschrikkelijk, want ik had er ook opnames bij, die voor mij van grote waarde waren, en misschien wel nooit meer terugkomen! Ook waren het geen opnames van 1 jaar oud. Eerder vanavond wilde ik ook al iets gaan kijken, de opname begon goed, maar na 5 min sprong ie spontaan op "televisie" kijken, want ik zat ineens tegen Beau van Erven Dorens aan te kijken, ipv "Beter laat dan nooit". 

Is het überhaupt nog wel mogelijk, op één of andere manier, om mijn opnames terug te krijgen? 

Mvg Leentje

 


Het is bijna onmogelijk dat de opnames zijn verdwenen. Immers ze staan niet op de tv ontvanger maar " in the cloud". Welk type ontvanger heb je en zijn ze nog wel te zien via de app op je mobiel?


Om via de app te kijken, heb ik een KPN ID nodig en die heb ik zelf niet tot mijn beschikking, dat ligt allemaal bij mijn huurbaas. Daar ga ik morgen even naar toe. Stuur een foto mee van de ontvanger

 


 


Ik heb mijn tv ontvanger inmiddels omgeruild. Ik heb nu een Arcadyan HMB 2260 (productiedatum 2014 !) Maar dat heeft het probleem met de serie opnames niet opgelost. Het rare is dat het soms wel lukt maar bij bepaalde zenders niet. Bijvoorbeeld bij BBC first.


Wat betreft de problemen met serie opnemen is (ook) dit aan de hand:

 

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/serie-opname-werkt-niet-goed-485912


Dag allen. Welkom hier en fijn om te zien dat Joep al veel heeft verduidelijkt. Eén van de oorzaken kan inderdaad de wat oudere Motorola-ontvanger zijn. Deze kun je dus zelf omruilen via de link waar al naar verwezen is. Er kan -als je een ander ontvanger hebt- ook iets anders spelen: een reset, waarbij je de software van de ontvanger opnieuw inlaadt lost dit vaak op. MareZee verwijst geheel terecht naar een topic waarin de meest waarschijnlijke oorzaak wordt uitgelegd: bij nieuwe programma's zal serie-opname goed werken, maar als je herhalingen opneemt kan dit voorkomen. 


Reageer