Skip to main content

Ik heb sinds kort problemen dat opnames terugkijken via de VIP5202 soms erg traag is, we hebben dan enkele seconden zwart beeld voordat de opname begint. Alsof deze moet bufferen. Ook bij spoelen lijkt de opname niets te doen soms. Inmiddels al andere kabels geprobeerd en het kastje hangt direct op de experiabox 12.

 

Hierbij een voorbeeld van het starten van een opname :

https://youtu.be/nm83VZLkgM8

Ik denk dat je even naar de instellingen van die video moet kijken, want ik krijg de melding:

“Video niet beschikbaar. Deze video is privé”


Ik denk dat je even naar de instellingen van die video moet kijken, want ik krijg de melding:

“Video niet beschikbaar. Deze video is privé”

Ik heb hem nu “open” gezet. kun je het nogmaals proberen ? Ik dacht dat dit al gebeurt was


Ik heb hem nu “open” gezet. kun je het nogmaals proberen ? Ik dacht dat dit al gebeurt was

Ja, nu kan ik 'm wel bekijken.

Vreemd, hier draait de 5202 bij het kijken van opnames zonder problemen.

Ik zou stap voor stap dingen gaan proberen en na elke stap kijken wat het effect is.

  1. Herstart de experiabox.
  2. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Herstart.
  3. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Installeer.
  4. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Herstel.
  5. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Frisse Start.

Mocht dit niet helpen, dan zou ik telefonisch contact opnemen met KPN.


Ik heb hem nu “open” gezet. kun je het nogmaals proberen ? Ik dacht dat dit al gebeurt was

Ja, nu kan ik 'm wel bekijken.

Vreemd, hier draait de 5202 bij het kijken van opnames zonder problemen.

Ik zou stap voor stap dingen gaan proberen en na elke stap kijken wat het effect is.

  1. Herstart de experiabox.
  2. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Herstart.
  3. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Installeer.
  4. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Herstel.
  5. Bij de systeeminstellingen van de 5202 kies je voor Frisse Start.

Mocht dit niet helpen, dan zou ik telefonisch contact opnemen met KPN.

ik had toevallig nog een 2e liggen nieuw in doos, precies hetzelfde probleem.

Wat mij wel opvalt is dat hij op 100Mbit draait, maar kan dit niet vergelijken met een andere Box. Klopt dit wel ?


Hoi @Eboman . Is die ontvanger rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Of zijn er superwifi's en/of switches in het spel? 


Inmiddels ben ik erachter wat het probleem was, ik had een adguard dns server draaien. Deze werkte niet correct meer, hierdoor was er een dns time-out bij elke opvraging. Op een pc merkte je dit niet, maar op de tv box wel. Na het herstellen van dns werkt alles weer zoals verwacht.


Dank voor de update! Fijn dat het is opgelost.