Skip to main content

Wij hebben ca. 2 weken geleden onze tv ontvanger omgeruild voor een nieuwe DIW 7022, maar tot nu toe,  iedere dag dus,  hebben wij problemen met opstarten. Dan sneeuwt het beeld enigszins, het flikkert dan de hele tijd en het geluid komt pas als het beeld goed is. Dit proces duurt ongeveer 5 soms 6 minuten. We hebben de ontvanger steeds gereset of via de mogelijkheid boven in het beeld een herstart gedaan, maar dit is toch niet normaal? We hebben ook een 2 jarig nieuw contract gekregen ( wat ik een erg lange periode vind,  in alle jaren dat we bij KPN zijn was 1 jaar normaal), maar wij zijn alle opnames kwijt,  terwijl we al lang opnemen in het pakket hebben. 

Graag uw reactie hierop,  alvast bedankt!

 

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag, afgesplitst van dit topic. 

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12?

Of te wel wat zit daar allemaal tussen?

 

Gebruik je een goede HDMI kabel?

 

Staat hij op Multicast en staat het vinkje “beste beeldinstellingen” aan?

 

Kan je eventueel een foto hiervan op het forum (deze topic) zetten? 


Hallo Joop, de ontvanger is aangesloten met een HDMI kabel. Deze zit achter de plint en daarom hebben we hem laten zitten. De combinatie met de oude ontvanger heeft nooit problemen opgeleverd,  vandaar. Multicast staat  aan en automatisch  beste resolutie ook. Boven gebruik multicast  staat : automatisch  beste kwaliteit,  dat heb ik nu ook maar aangevinkt;  ik weet niet of dat goed samen gaat.

Bedoel je dat ik foto's van die opmerkingen op het scherm moet maken of zeg ik nu iets raars?

 

Alvast bedankt voor je hulp, groetjes, Dianne 


@DianneG2165 Het riekt naar verbindingsproblemen van de TV+Box. Is hij bekabeld of draadlos verbonden met router? Probeer eerst met unicast, de vereist niet veel bandbreedte.

 


Hallo Joop, de ontvanger is aangesloten met een HDMI kabel. 

 

Ik bedoel niet de kabel van de DIW7022 naar de tv, dat is altijd een HDMI kabel.

 

Ik bedoel de kabel tussen de DIW7022 en de KPN modem / router.

Of werk je via WIFI? Zo ja, welke KPN modem / router heb je? En heb je SuperWIIF2?


Antwoord  aan beiden:

De tv ontvanger is met een ethernet kabel aangesloten aan Experia Box v10.

 

Maar: we hebben vandaag om uit te proberen de ecostand veranderd in snelle start, en eenmalig werkte alles probleemloos. We zagen dan ook geen sneeuw. Maar dat was dus toeval, want later was het opstarten sneller, maar steeds met knipperend beeld.

 

Daarna de tv op unicast gezet, en de eerste keer ging dat perfect,  maar daarna was het weer dezelfde, haperende opstart, die zeker niet snel was. En met sneeuw.

 

We hebben ook gemerkt dat we de tv ontvanger niet handmatig uit kunnen zetten; is dat normaal?


@DianneG2165 

Ik heb het idee dat de Sagemcom DIW7022 defect is, die je hebt.

Bel gratis 0800-0402

OF

Vul je profiel op het forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 


Ik heb al eerder gebeld, maar ben nu toch wel wat wijzer, nou ja.... 🙂, maar ga dat nog maar eens doen. Dank je wel voor je hulp!

Groetjes, Dianne 


Ik heb al eerder gebeld, maar ben nu toch wel wat wijzer, nou ja.... 🙂, maar ga dat nog maar eens doen. Dank je wel voor je hulp!

Groetjes, Dianne 

 

Ik hoor het graag, want dan kan ik er ook weer iets van leren.

Alvast mijn hartelijke dank. 😉


Komt voor elkaar!