Skip to main content

Enkele weken geleden heb ik een nieuwe TV ontvanger gekregen omdat ik overgegaan ben op KPN Hussel. Via de telefoon kan ik niet duidelijk maken maar het gaat om een sagemcom kastje. Ik heb meerdere keren contact gehad met de telefonische helpdesk maar kan de mensen aan de telefoon niet duidelijk maken waar het om gaat en zelfs niet om welke kastje het gaat. Vreemd want op de KPN site staat het juiste plaatje bij Interactive TV : luisteren naar radio en dan randapparatuur aansluiten. Helaas kan de helopdesk deze pagina zelf niet vinden op de site. Ik wil radio luisteren via mijn versterker en niet de TV de hele dag onnodig aan laten staan.

Sluit ik een optische kabel aan in de ontvanger en in mijn versterker dan hoor een knarsende bromtoon.

Op de site heb ik gevonden dat ik een digitaaal analoog converter kan gebruiken. Aldus een compleet setje met alle kabels aangeschaft helaas zelfde geluid. Daarom van iemand anders ook zo een set uit zijn set gehaald en geplaatst, helaas zelfde resultaat. Twee versterker opgetrommeld en helaas geen verbetering. Vervolgens op alle mogelijkheden kabels en apparatuur uitgewisseld en helaas steeds hetzelfde resultaat.

De enige optie is dus dat het in de optische uitgang van de TV ontvanger zit.
Ik wil dus een andere  ontvanger om dit te steten dan wel uit te sluiten. Ik zou over deze vraag terug gebeld worden , maar helaas niets vernomen.

 

Hallo @Hans Sp. vul in het privé-deel van je profiel s.v.p. je NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN in, dan komt een moderator er op terug binnenkort.

Succes.

P.S. het gaat dus om de Sagemcom DIW7022, waarvan vermoedelijk de digitale S/PDIF-uitgang defect is.


Deze staat standaard uit.

Je moet hem bij instellingen aanzetten, of had je dat al gedaan?

Zie ook hier. 


Jan en Joop,

 

dank voor de hulp. Deze stond inderdaad niet aan, echter door alles te proberen is de optische uitgang van het kastje kapot en valt  het stekkertje er steeds uit. Nu maar weer proberen een nieuw kastje te krijgen.

 

Hans


Hallo @Hans Sp. de digitale kabel past echt maar op  één (1) manier in de aansluiting.

Ik had vroeger als kleuter een houten plankje met allemaal gaten, ronde, vierkante, driehoekige enz.

en moest toen leren dat alleen ronde stukken in het ronde gat passen en de vierkante in het vierkante gat enz.

Heb jij dat nooit geleerd?😉😎


@Hans Sp. Welkom op het forum. 

Lastig dat het in eerste instantie niet lukte. het advies van @joop2011 was hier denk ik het goede advies. 

Deze staat standaard uit.

Je moet hem bij instellingen aanzetten, of had je dat al gedaan?

Zie ook hier. 

 

Ook zag ik dat je je forumprofiel al had ingevuld en dat er ondertussen een nieuwe ontvanger onderweg is. Wellicht heb je deze zelfs al in huis. 

Is het met de nieuwe ontvanger wel gelukt?Â