Skip to main content

Hier ook problemen met de servicetool (gisterenochtend voor het eerst geprobeerd, nu nog steeds).

Na 21% steevast de volgende melding: 

 

Er is een fout opgetreden

 

Er is een fout opgetreden. Hierdoor kunnen wij je nu niet verder helpen.

Probeer het op een later tijdstip nogmaals.

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Omdat er een nieuw topic van gemaakt is, hier maar even wat meer informatie.

Ik heb gisteren telefonisch contact gehad voor het verlengen van mijn abonnement, wat gelukt is. Omdat mijn tv-ontvanger nogal wat problemen gaf, ging de medewerker voor me kijken of hij hem kon omruilen. Hij kreeg het echter niet voor elkaar (zelfde foutmelding als bij mij), gaf me de site waar ik het zelf kon vinden en adviseerde me om het later zelfnog een keer te proberen.

Vandaag nog een keer geprobeerd, maar nog steeds niets.


Hallo @Gimmick,

Misschien een overbodige vraag, maar stel hem toch even 😉. Heb je wel een experiabox bij kpn in gebruik? Het is namelijk zo dat als je een eigen modem in gebruik hebt dat het gebruik van servicetools niet werkt. 

Als je wel een experiabox hebt, dan is het handig om even je forumprofiel in te vullen. Dan kan een medewerker hier met je meekijken. 


Ik ben heel benieuwd naar de reactie van KPN. Want ik heb al een flinke tijd (ongeveer een half jaar) dat die servicetool bij mij ookniet werkt. Ik krijg dezelfde melding nadat ie bij mij helemaal (100%) is doorgelopen. Waarom? Geen idee. Heb in elk geval geen eigen modem want hier hangteen experiabox.


Ha @Gimmick, welkom! Ik begrijp nog niet helemaal om welke servicetool het gaat. Je wilt een tv-ontvanger omruilen? We hebben alleen een ontvanger voor het omruilen van een Motorola, maar ik zie dat jij een Arris hebt. En hoe zit dat bij jou, @Katana321? Jij hebt ook alleen Arrissen, toch? 


---

En hoe zit dat bij jou, @Katana321? Jij hebt ook alleen Arrissen, toch? 

@Marcia_   Klopt, 2 Arrissen: VIP5202, VIP2952v2 . Waar ik overigens geen problemen mee heb. Toch draai ik één keer in de zoveel tijd af en toe die servicetool ( https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006 ). Dat doe ik alleen om te checken dus.

Ook ik krijg dezelfde foutmelding als in het openingsbericht genoemd.


Hallo Marcia,

Wat Katana321 schrijft heb ik inderdaad ook (ook hetzelfde Arris kastje (2952 v2).

Ik kreeg dezelfde site door van de servicedeskmedewerkers (2x) die ik aan de telefoon had. Deze hebben zij zelf ook gebruikt om te kijken of de apparatuur gewisseld kon worden. Ook zij kregen de foutmelding.

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm

 


Wat gek 😞. Met deze servicetool wordt echt alleen heel oude tv-ontvangers omgeruild. Dus de Motorola's. Met een Arris heb je dus niets aan deze tool. @Gimmick wat is er aan de hand met je ontvanger dan? Als er iets mee aan de hand is, kan je beter beginnen met ‘Problemen en Storingen met tv’. Mocht ik iets voor je kunnen doen, laat het vooral weten! 


Ik zou mij hier dan ook maar eens melden ik kan al dik een jaar geen enkele service tool gebruiken 

ik krijg het zelfde als de topic starter 

verschillende apparaten geprobeerd laptop telefoon etc kom niet verder 

heb al een paar keer met de klantenservice gebeld 

krijg elke keer te horen wacht een paar dagen en probeer opnieuw maar kan intussen al een jaar geen. Service tools gebruiken dus heb het maar op z’n beloop gelaten maar ik nu zie dat er meer mensen last van hebben meld ik mijn geval dus ook maar 


Ook jij hebt geen Motorola 1853 toch, @Mike2165? Jij zult er ook niets mee kunnen in dat geval. De servicetool moet wel gewoon werken trouwens. Bij mij geeft ‘ie, na het invullen van m'n rekeningnummer aan dat ik één V10 en twee Arris 2952 heb en dat er dus niets omgeruild hoeft te worden. Je bent wel verbonden via jouw eigen wifi en je hebt geen VPN o.i.d. aan? Welke servicetool wil jij doorlopen?


@Marcia_ Nee ik heb geen Motorola inderdaad normaal gezien toen ik net klant was kon ik daar kijken welke apparatuur ik had en liet die ook netjes zien bijvoorbeeld v10 en 2 tv ontvangers nu krijg ik dus ten alle tijde een foutmelding zoals ik op de foto heb laten zien het maakt overigs ook niet uit welke service tool ik gebruik ik krijg altijd die zelfde foutmelding 

ik ben uiteraard verbonden met eigen wifi thuis en geen vpn foutmelding komt op elk apparaat dat ik gebruik laptop telefoon etc 

ter opmerking dit is dus al geruime een jaar zo dat ik geen enkele servicetool kan gebruiken

apparatuur omruilen afstandsbediening omruilen storing checken etc 


Ik heb nog een paar collega's laten testen, maar overal werkt het gewoon. Ik weet dus niet zo goed waar ik het moet zoeken! Je geeft aan dat het op andere apparatuur ook niet werkt: gebruik je steeds zelfde browser? Kan je eens een andere proberen? Bijvoorbeeld Edge? En je logt wel in het met KPN ID waar je daadwerkelijk jouw vaste diensten aan gekoppeld hebt?


@Marcia_ meerdere apparaten getest verschillende browsers heb vandaag een tijdje met een collega aan de telefoon gesproken en die weet het ook niet 

hele fijne man en met verstand van zaken maar hij weet het ook niet 

 

klantenservice kan zelfs niet mijn modem uitlezen en welke apparatuur ik heb het is net alsof mijn modem uitstaat vertel het maar en dit is nu bijna anderhalf jaar zo ik heb vandaag de laaste poging gedaan om te bellen maar het kan niet opgelost worden mij maakt de service tools niet eens zo zeer uit maar als zelfs dr klantenservice mijn modem niet kan uitlezen dan weet ik het ook niet meer 


Ik zie het! Ik krijg wel de melding dat je een Box 12 hebt, maar kan inderdaad geen andere apparatuur vaststellen. Ik weet ook even niet zo goed wat we hier nog mee kunnen. Wat mijn collega zei klopt: je hebt de servicetools niet per se nodig. De klantenservice is 24/7 bereikbaar bij storingen en het forum is ook 7 dagen per week ‘bemand’ door moderators en 24/7 door andere klanten die je graag helpen. Dus wat dat aan gaat, zit je nooit zonder hulp! Maar raar blijft het wel 😞.


Ja maar dit bedoel ik dan als ik storing heb. En bel en de klanten service kan niks uitlezen lijnmeting storing vaststellen etc word dan lastig  dan kan ik het elke keer uitleggen en loop vast denk dat er toch iets moet gebeuren door een 1 of andere afdeling 

conclusie het lijkt mij dat er toch ergens iets niet goed staat in het systeem of profiel van kpn

 

UPDATE 10:50

ik heb net weer de klantenservice gebeld probleem weer uitgelegd die kon dus inderdaad geen network mapping uitvoering zoals zij zij er is een ticket aangemaakt dus afwachten ben benieuwd ik heb mijn aandeel nu gemeld dus hoop dat kpn het oppakt 


Laat je nog even weten wat daaruit komt? Wellicht helpen we daar ook andere klanten mee 🙂.


Laat je nog even weten wat daaruit komt? Wellicht helpen we daar ook andere klanten mee 🙂.

Als ik meer weet zal ik het hier melden 


@Marcia_ even een kort berichtje van mij: ook ik krijg die foutmelding op verschillende apparaten en in verschillende browsers. Al zeker een half jaar is dat zo.


@Katana321 heb je dat dan ook bij alle servicetools? Of alleen bij die van de apparatuurwissel?


@Katana321 heb je dat dan ook bij alle servicetools? Of alleen bij die van de apparatuurwissel?

@Marcia_ Er zijn eigenlijk niet zo veel servicetools die ik kan uitproberen. Want ik heb bijvoorbeeld gewoon internet nu en ik heb geen digitenne,. Wel heb ik geconstateerd dat de tool “Wifinaam en –wachtwoord wijzigen” bij mij de volgende foutmelding geeft: “Er is iets misgegaan. Probeer het later opnieuw.”

Of heb/weet jij nog een paar specifieke servicetools die ik kan proberen?


@Marcia_ ik kan je helaas geen oplossing geven ben wederom niet terug gebeld ik ga er verder ook geen moeite in steken kpn vind het blijkbaar ook geen moeite 


Ik laat het er niet bij zitten en heb nog een andere hulplijn ingeschakeld. Ik heb jullie gegevens, @Mike2165 en @Katana321 als voorbeeld doorgegeven. Wordt vervolgd!


Ik laat het er niet bij zitten en heb nog een andere hulplijn ingeschakeld. Ik heb jullie gegevens, @Mike2165 en @Katana321 als voorbeeld doorgegeven. Wordt vervolgd!

Top wachten we jou even af 


Even een teken van leven van mijn kant. Ik ben jullie niet vergeten, maar ik heb nog geen reactie. De aanhouder wint, dus ik ben er nogmaals achteraan 🙂.


Het duurde even maar ik heb e.e.a. aan informatie inmiddels!

 

De betreffende collega ziet niets raars aan onze kant. Geen belemmeringen. Jullie loggen echt in met het KPN ID waar jullie vaste diensten aan gekoppeld zijn, toch? Ik wil het echt even dubbel checken. Als dit klopt, zouden jullie dan, op het moment dat de tools niet werken, naar whatismyip.com gaan om te kijken welk IP-adres jullie zien? En mij deze dan in een privébericht sturen? 

 

Daarnaast voor jou, @Mike2165, het verzoek om de Experia Box terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Het lijkt er inderdaad op dat er iets in de communicatie niet goed gaat. 


Hier nog altijd hetzelfde probleem met de tool https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0005

@Marcia_ ik stuur je zo een PB.