Skip to main content
Had weer eens problemen met het syncen tussen de tv-ontvangers en interactievetv.nl en de app. Ik schrijf "weer eens", omdat ik de afgelopen jaren zó vaak dit probleem gemeld heb dat ik het een beetje opgegeven heb dat dit nog ooit opgelost gaat worden. Ik heb zelfs ooit mogelijke oplossingen aangedragen die dit probleem op een betere manier kunnen oplossen dan "zet de tv-ontvanger maar even uit en aan".... (zie mijn andere draadjes hierover).

Wat was nu het geval: Vorige week op vakantie in de app 4 programma's geprogrammeerd. Afgelopen weekend thuisgekomen en wat blijkt: ze stonden in de tv-ontvanger niet in de lijst van opnames. De afgelopen dagen nog verschillende keren gekeken maar nee. Ik was al bang dat ik deze opnames echt niet meer zou kunnen kijken.

Net dacht ik: het zal toch niet zo zijn dat ik wederom naar de rare oplossing "zet de tv-ontvanger maar even uit en aan" moet grijpen? Dus toch maar gedaan. En.... jawel, nu staan de 4 opnames ineens wel in de lijst.



KPN, er is wat dit probleem betreft nog werk aan de winkel. Wie pakt dit op?
Met de "andere draadjes" bedoel ik bijvoorbeeld: https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/synchronisatieprobleem-nog-steeds-449376
Hi @Katana321, terecht signaal.



Dit probleem is nooit volledig opgelost maar (gelukkig) wel verminderd. Het bericht van @Joran is eigenlijk nog steeds van toepassing, maar kan ik je een kleine update daarover geven.



Eerst een minisamenvatting: het probleem van synchronisatie (van opnames) tussen de tv-ontvanger(s) en de iTV app heeft te maken dat ze beide een eigen back-end gebruiken. De oplossing? De tv-ontvangers en iTV app overzetten naar dezelfde back-end.



Dat is echter een mega-operatie en daar wordt al heel lang achter de schermen aan gewerkt. De update is, is dat de app inmiddels over is naar die nieuwe, gedeelde back-end (daardoor zijn bijvoorbeeld dingen als Begin gemist/Live pauzeren nu mogelijk in de app). De tv-ontvangers nog niet... Ik kan er geen datum aan plakken (veel bewegende onderdelen), maar er zit zeker vooruitgang in. Dus ik snap dat het lijkt alsof er weinig/niks aan gedaan wordt, maar niets is minder waar.
@Paul_ Dankjewel voor je reactie. Helemaal duidelijk.
Graag gedaan! Ik hoop ook dat het niet al te lang meer duurt.

Ik heb hetzelfde probleem en het is nu mei 2020. Dus wanneer is dit opgelost. Want de draadjes hierover en de oplossing die kpn belooft is al meer dan een jaar geleden.


Hallo @Dutchrobert,

Op dit moment wordt er nieuwe software getest die o.a. achter de schermen het web gedeelte en de ontvanger gelijk trekt. Je zult alleen geduld moeten hebben, want deze software wordt in hele kleine groepjes uitgerold. Dit is echt een mega operatie en kan enkele maanden in beslag nemen.


Ik heb hetzelfde probleem en het is nu mei 2020. Dus wanneer is dit opgelost. Want de draadjes hierover en de oplossing die kpn belooft is al meer dan een jaar geleden.

@Dutchrobert  Er gloort nu echt hoop aan de horizon. Nog een paar maanden geduld.