Skip to main content
Dit probleem hebben wij ook. Helaas werkt het 0800-0402 nummer zodanig dat je per definitie een SMS link krijgt teruggestuurd om nog een keer de Internetverbinding (die goed werkt) te testen. De optie om een medewerker van vlees en bloed aan de lijn te krijgen is schijnbaar verdwenen...



Admin: Bericht afgesplitst van Terugkijken bij interactieve TV hapert

Hi Erik, welkom op het forum. 

 

Dat sms’je wordt verkeerd uitgelegd aan de lijn geloof ik, als je gewoon blijft hangen word je namelijk doorverbonden. Uiteraard pak ik dit voor je op. Is je ontvanger rechstreeks met een kabel aangesloten op de Experiabox? Of doormiddel van de witte adapters in het stopcontact? Eventueel nog met een switch ertussen? 

 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

Ik hoor graag van je. 


Hoi Alex_P, dank je voor je reactie. Ik heb inmiddels mijn gegevens op het forum aangepast.

De settop box is verbonden via twee Devolo lichtnetadapters. Tot op heden heb ik die ook niet als oorzaak van de problemen gezien, juist omdat bij Live TV kijken het beeld en geluid gewoon goed zijn. Slechts bij uitgesteld kijken of bij het terugkijken van programma's zien en horen we problemen.


Daar was ik al bang voor. Dat kan goed kloppen, dit komt doordat terugkijken gevoeliger is voor haperingen die kunnen voorkomen bij gebruik van die setjes. Heb je een mogelijkheid om dit te testen rechtstreeks op de Experiabox? En heeft dit wél eerst goed gewerkt? 


Ik heb vanavond een touwtje van de meterkast naar de woonkamer getrokken en het beeld is bij terugkijken inderdaad een stuk stabieler dan met de Devolo's.

Dat wordt de kruipruimte in en een gaatje door de vloer boren, zodat ik definitief van de Devolo's af kan komen.

Dank je wel voor de tip!

 


Ter aanvulling; de problemen zijn inderdaad wel van recente datum. Tot  ongeveer anderhalve week terug hebben we dit soort problemen eigenlijk niet gehad. We hebben zelf geen aanpassingen in onze apparatuur en instellingen gedaan.


Dan zou je het volgende nog kunnen proberen om de adapters helemaal te resetten. 

Dan mag je alle draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact en binnen 30 seconden hebben de adapters onderling weer een goede, schone verbinding. Je trekt de adapters dan uit elkaar en zet ze terug waar ze zaten. Let hierbij op dat de adapters rechtstreeks in een wandcontactdoos komen en dus NIET in een verlengsnoer.


Hoi Alex, Die stap had ik al uitgevoerd, maar zeker bedankt voor de tip,  juist ook voor andere klanten met soortgelijke symptomen. De Experiabox steker zit in de Devolo die het signaal naar de televisie stuurt en die connectie heb ik inderdaad al volledig gereset. Dat heeft helaas geen merkbaar verschil opgeleverd. Ik ga dus toch maar onder de vloer door ;-)


Jammer. Wel kan ik in ieder geval zeggen dat een kabel altijd beter is, 1 eenmalige moeite met blijvend resultaat. Succes!