Skip to main content

Nou we hebben alles geprobeerd ,frisse start software downloaden en zoveel meer dat we op een gegeven moment zelfs helemaal geen gids meer hadden pfff.

Dit heb ik op kunnen lossen maar ondertussen nog steeds deze melding bij het terug kijken van programma’s.

Is er nu niemand die dit werkelijk kan oplossen?

Ik ben d’r klaar mee en heb alleen nog de hoop dat de update van de tv kastjes die uitgevoerd zijn door Kpn voor een snellere tv gids .

Ook vreemd dat ik (Seasons) hier wel een mail van heb gehad dat het uitgevoerd is en idd het is iets sneller.

Maar mijn vriendin Tooske 01 hier totaal niks van heeft gehoord.

Graag zou ik nu toch echt een daadwerkelijke oplossing horen .
Met vriendelijke groet,

*Admin: Toch even een eigen topic voor je aangemaakt zodat we je 1-op-1 kunnen helpen

Hoi @TRUUSKE01 . Speelt dit probleem nog steeds?

Volgens mij info heb jij twee tuners thuis. Speelt het probleem op beide tuners?


Hoi 

we hebben dit getest en idd 1 tuner doet het wel ,zou dan de andere tuner kapot zijn?

Graag hoor ik van u 

Met vriendelijke groet,


@TRUUSKE01 : Zou kunnen. Kun jij de laatste 3 cijfers van het serienummer van die defecte tuner hier vermelden en mij een seintje geven?


Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.


Sorry het mailtje is er even doorheen geschoten waarvan je vroeg om het serie nummer 

Het nummer is 969

Met vriendelijke groet


@TRUUSKE01 : Ik heb een nieuw exemplaar opgestuurd naar een PostNL punt. Ik heb als contactnummer een mobiel nummer ingevoerd dat eindigt op 756.

Heb jij daar de SMS met logistieke informatie op ontvangen?


Ja die melding heb ik gehad en als ik het goed begrijp ligt er maandag een nieuwe klaar.

We gaan het proberen dan en ik laat het nog weten,

Alvast heel erg bedankt 


Bekend probleem. 

 

Alle mogelijke opties geprobeerd helaas niet opgelost. 

KPN gebeld bekend probleem, kpn heeft de internet verbindingen door gemeten blijkt allemaal goed te zijn. 

 

Inmiddels nieuwe modum niet kastje gekregen ( nieuwste model kastje) door kpn geïnstalleerd helaas probleem nog steeds  niet opgelost.

 

Terug kijken, tv slaat vast uiteindelijk een error en gaat  over naar ander programma of stop met live buffering 

 

Al 100 jaar KPN nooit eerder een probleem er mee gehad. 


Helaas ,nieuwe kastje aangesloten wel met hulp van kpn aan de telefoon die als ik mag zeggen heel goed hebben geholpen.

Maar het heeft niet geholpen ook nu krijgen we deze melding weer en kunnen niet terug kijken.

Zijn er nog meer opties?
 


Dat vervangende kastje is toch wel rechtstreeks op de experiabox aangesloten? Of zit er een switch of een draadloze verbindingset tussen?


Experiabox staat in de gangkast en draadloze verbinding.

maar heeft altijd prima gewerkt.


Ai, dat is het vervelende van een DVS. Die kan een tijdje goed werken maar kan ook heel makkelijk de boel verstoren. 

Wat voor draadloze verbindingset zit ertussen? Eentje van ons? Is er geen mogelijkheid om een kabel naar de ontvanger te trekken? Dan ben je hoogstwaarschijnlijk van alle ellende af. 


Er zit een verbindingsset van jullie tussen is toen ook aangelegd door een monteur van toentertijd telfort.

kabel naar ontvanger is geen optie zou vanuit de gang door de kamer moeten terwijl nu alles netjes weggewerkt is onder de vloer.

Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten helaas ,ben nu al paar maanden ermee bezig en denk dat de enige oplossing is dat er een monteur komt kijken maar dan wel kosteloos .

vind het super dat je het wilde oplossen maar bij mij is de lol er nu wel van af.


Het enige wat een monteur kan doen is die draadloze verbindingset vervangen. Die kost 80 euro. En dat kunt u denk ik zelf ook. Helpt het niet: binnen 14 dagen kunt u hem retour sturen, dan krijgt u uw geld terug. Wel eerst even bellen (0800 0402) voordat u hem terug stuurt.


Maar een kabel is natuurlijk veel beter. U heeft ook geen coax kabel naar boven liggen? Of een telefoonkabel?