Skip to main content

Hoi vraagje ik heb een wifi versterker ivm zonnepanelen en die zit natuurlijk aangesloten op mijn Experia Box V10A nu is het probleem dat wanneer ik mijn tv+ aanzet ik een foutmelding krijg.

Als ik de wifi versterker uit de Experia Box V10A haal start de tv+ wel op is daar een oplossing voor dat iemand weet?

Ook heb ik een vraagje over de app Viaplay als ik F1 heb gekeken daarna moet ik ook de tv+ opnieuw op te starten om iets anders te kijken op de viaplay app weet iemand wat ik daaraan kan doen?

 

Gr,

Theo

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

...nu is het probleem dat wanneer ik mijn tv+ aanzet ik een foutmelding krijg.

Welke foutmelding krijg je dan?

 

Ook heb ik een vraagje over de app Viaplay als ik F1 heb gekeken daarna moet ik ook de tv+ opnieuw op te starten om iets anders te kijken op de viaplay app weet iemand wat ik daaraan kan doen?

Kijk je ook nog naar andere dingen dan formule 1 via Viaplay?


 

Ook heb ik een vraagje over de app Viaplay als ik F1 heb gekeken daarna moet ik ook de tv+ opnieuw op te starten om iets anders te kijken op de viaplay app weet iemand wat ik daaraan kan doen?

 

Gr,

Theo

Zie dit topic.

Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem als bij netflix etc is? 


...nu is het probleem dat wanneer ik mijn tv+ aanzet ik een foutmelding krijg.

Welke foutmelding krijg je dan?

 

Ook heb ik een vraagje over de app Viaplay als ik F1 heb gekeken daarna moet ik ook de tv+ opnieuw op te starten om iets anders te kijken op de viaplay app weet iemand wat ik daaraan kan doen?

Kijk je ook nog naar andere dingen dan formule 1 via Viaplay?

Foutmelding kbx-apk-1009 als ik de tv+ opstart zonder de wifi versterker krijg ik die melding niet en start de box gewoon op

en ik kijk ook voetbal en darts via viaplay en ook films


 

Ook heb ik een vraagje over de app Viaplay als ik F1 heb gekeken daarna moet ik ook de tv+ opnieuw op te starten om iets anders te kijken op de viaplay app weet iemand wat ik daaraan kan doen?

 

Gr,

Theo

Zie dit topic.

Ik vermoed dat dit hetzelfde probleem als bij netflix etc is? 

Dank je wel dan weet ik wat het is 


Foutmelding kbx-apk-1009 als ik de tv+ opstart zonder de wifi versterker krijg ik die melding niet en start de box gewoon op

Dan hoop ik dat een moderator dit op korte termijn zal oppakken.


Foutmelding kbx-apk-1009 als ik de tv+ opstart zonder de wifi versterker krijg ik die melding niet en start de box gewoon op

Dan hoop ik dat een moderator dit op korte termijn zal oppakken.

Thnx


@Theootje 

Hoe is de KPN tv ontvanger DIW7022 met de Experiabox of box12 (KPN router modem) verbonden?

Of werkt hij via WIFI? 

Welke box heb je? V10, V10a, box12 of ??

 


@Theootje

Hoe is de KPN tv ontvanger DIW7022 met de Experiabox of box12 (KPN router modem) verbonden?

Of werkt hij via WIFI? 

Welke box heb je? V10, V10a, box12 of ??

 

Ik heb de box V10, en is aangesloten met kabel


Ik heb de box V10, en is aangesloten met kabel

Wil je zeggen dat de TV+ Box met een netwerkkabel aangesloten is op de V10 en dat je die foutmelding krijgt als je de wifi "versterker" aan zet.

Of is de TV+ Box met een netwerkkabel aangesloten op de wifi "versterker"?

Welke wifi "versterker" gebruik je overigens? Is dat die witte vierkante van KPN?


Ik heb de box V10, en is aangesloten met kabel

Wil je zeggen dat de TV+ Box met een netwerkkabel aangesloten is op de V10 en dat je die foutmelding krijgt als je de wifi "versterker" aan zet.

Of is de TV+ Box met een netwerkkabel aangesloten op de wifi "versterker"?

Welke wifi "versterker" gebruik je overigens? Is dat die witte vierkante van KPN?

De TV+ Box is rechtstreeks aangesloten met een netwerkkabel op de V10 de foutmelding krijg ik als ik de wie versterker ook aansluit op de V10 Box met netwerkkabel de wifi versterker is niet van KPN maar van het bedrijf dat de zonnepanelen hebben gelegd 


De TV+ Box is rechtstreeks aangesloten met een netwerkkabel op de V10 de foutmelding krijg ik als ik de wie versterker ook aansluit op de V10 Box met netwerkkabel de wifi versterker is niet van KPN maar van het bedrijf dat de zonnepanelen hebben gelegd 

Aha, zonnepanelen.

Wordt daarbij een SMA omvormer gebruikt?

Zo nee, welk merk omvormer wordt er dan wel gebruikt?

 

P.S. Wacht even met reageren want blijkbaar wil KPN deze discussie afsplitsen naar een eigen topic en dat lukt nu niet echt.


De TV+ Box is rechtstreeks aangesloten met een netwerkkabel op de V10 de foutmelding krijg ik als ik de wie versterker ook aansluit op de V10 Box met netwerkkabel de wifi versterker is niet van KPN maar van het bedrijf dat de zonnepanelen hebben gelegd 

Aha, zonnepanelen.

Wordt daarbij een SMA omvormer gebruikt?

Zo nee, welk merk omvormer wordt er dan wel gebruikt?

Omvormer weet ik zo niet het is van Solar Edge waar kan ik zien welke omvormer het is

Maakt dat eigenlijk iets uit lijkt mij dat het altijd moet werken welke wifi versterker wel of geen zonnepanelen of denk ik raar misschien?


Hallo @Theootje en de anderen, ik heb even een eigen topic voor je aangemaakt inderdaad! Hier graag verder converseren 🙂


Omvormer weet ik zo niet het is van Solar Edge waar kan ik zien welke omvormer het is

Als het een Solar Edge is dan is het in ieder geval geen SMA en van de SMA is bekend dat deze problemen kan veroorzaken met IGMP multicasts en daarmee de TV ontvangers kan storen.

Ik hoop niet dat zoiets ook het geval is met de Solar Edge.

Ik hoop dat @Marcia_ dit eens kan aankaarten met de techneuten binnen KPN.


Als ik de Tv+ Box heb opgestart kan ik de wifi versterker weer met netwerkkabel aansluiten aan de Experiabox V10 en dan werkt alles weer 


 

Dank je wel dan weet ik wat het is 

Ik heb het zelf overigens ook getest, maar heb hier helemaal geen problemen mee. Blijft bijzonder dat er zulke uiteenlopende problemen zijn bij verschillende setups.

Ik heb de box op mijn Sony receiver aangesloten, die doorgelinked is aan de televisie. Ik heb alle HDMI CEC-achtige zaken uitstaan in tv, versterker en kpn tv+ box. (ik gebruik een Logitech harmony hub die geprogrammeerd is om alle apparaten te bedienen). Hoewel ik liever ook nog passthrough kies in de kpn box (wat momenteel niet goed werkt, maar ik laat liever de receiver bepalen wat met het geluid te doen), komt het geluid zonder problemen door. Geen sync issues o.i.d. Zappen is nog wat langzaam en de geluidsonderbreking bij schakelen naar gids en terug naar kanaal is gewoon irritant. Verder werkt de box vrij aardig, maar blijf ik van mening dat ie nog niet uitgerold had mogen worden.... 


Als ik de Tv+ Box heb opgestart kan ik de wifi versterker weer met netwerkkabel aansluiten aan de Experiabox V10 en dan werkt alles weer 

Wat is het precieze merk en type van die WiFi versterker? Is het een ding van hetzelfde merk als de zonnepanelen? Of van een ander merk?


Als ik de Tv+ Box heb opgestart kan ik de wifi versterker weer met netwerkkabel aansluiten aan de Experiabox V10 en dan werkt alles weer 

Wat is het precieze merk en type van die WiFi versterker? Is het een ding van hetzelfde merk als de zonnepanelen? Of van een ander merk?

tp-link is dat het merk zie dat staan op de stekker die in het stopkontact zit meer is het niet een stekker met een netwerkkabel die naar de router gaat 


Hoi @Theootje, ik kijk even met je mee. Heeft je TP Link ook iets van een typenummer of iets? Staat IGMP snooping daarop ook ingeschakeld?


Hoi @Theootje, ik kijk even met je mee. Heeft je TP Link ook iets van een typenummer of iets? Staat IGMP snooping daarop ook ingeschakeld?

Hoi, sorry dat ik zo laat reageer ben flink ziek geweest vandaar.

het typenummer gevonden model:TL-PA4010  AV600Powerline Adapter


Hoi @Theootje, ik kijk even met je mee. Heeft je TP Link ook iets van een typenummer of iets? Staat IGMP snooping daarop ook ingeschakeld?

Hoi, sorry dat ik zo laat reageer ben flink ziek geweest vandaar.

het typenummer gevonden model:TL-PA4010  AV600Powerline Adapter

Dat lijkt me geen wifi extender? Dit is een powerline adapter. Deze zit denk ik met een kabel aangesloten op de omvormer?


Goed te lezen dat je weer aan de beterende hand bent!

Die TP-Link is geen wifi adapter maar een powerline adapter voor Internet over het lichtnet. Dat zijn nogal storingsgevoelige apparaten. Waar staat de andere adapter en is dat eventueel te vervangen door een netwerkkabel?


Hoi @Theootje, ik kijk even met je mee. Heeft je TP Link ook iets van een typenummer of iets? Staat IGMP snooping daarop ook ingeschakeld?

Hoi, sorry dat ik zo laat reageer ben flink ziek geweest vandaar.

het typenummer gevonden model:TL-PA4010  AV600Powerline Adapter

Dat lijkt me geen wifi extender? Dit is een powerline adapter. Deze zit denk ik met een kabel aangesloten op de omvormer?

Hij zit als stekker in de meterkast met een kabel naar boven en zit ook in de router 

Alleen ik kan mijn router niet opstarten als hij is aangesloten ook geen updates 


Hij zit als stekker in de meterkast met een kabel naar boven en zit ook in de router 

Wat voor een kabel naar boven?

Bij dergelijke powerline adapters heb je altijd minimaal twee adapters, één bij de router en één bij het aan te sluiten apparaat. Klopt het dat er geen kabel naar boven loopt maar dat je boven een tweede adapter hebt?


Hij zit als stekker in de meterkast met een kabel naar boven en zit ook in de router 

Wat voor een kabel naar boven?

Bij dergelijke powerline adapters heb je altijd minimaal twee adapters, één bij de router en één bij het aan te sluiten apparaat. Klopt het dat er geen kabel naar boven loopt maar dat je boven een tweede adapter hebt?

In de meterkast zit een adapter die loopt met een kabel naar boven  en bij mijn mijn router zit een adapter