Skip to main content

Aangemeld via Klantenservice. Nog geen oplossing.

 

Decoder verliest verbinding met HDMI poort. Na update van de software van decoder, wordt HDMI poort niet herkend. Er is wel beeld en geluid. Afstandsbediening is niet meer goed werkzaam. Kan alleen de functies voor decoder gebruiken en TV aan en uit zetten. Kan geen geluid harder of zachter zetten en ook niet in mute zetten. Nieuwe afstandsbediening is niet te koppelen. Alles spanningloos gemaakt voor minimaal 5 minuten. Geen verandering. Tweede decoder doet na update hetzelfde (verloor voor update ook contact met HDMI). Klantenservice heeft hier een melding van gemaakt, mogelijk een software probleem…Nieuwe AB wordt opgestuurd. Verdfer wachten op update

Hallo @HC-AK welk merk en type tv decoder gebruik je van KPN?


Arcadyan HMB2260


Aangemeld via Klantenservice. Nog geen oplossing.

 

Decoder verliest verbinding met HDMI poort. Na update van de software van decoder, wordt HDMI poort niet herkend. Er is wel beeld en geluid. 

Er is wel beeld en geluid. Dan werkt het toch? Wat verwacht u nog meer van een tv ontvanger? 


Ik verwacht dat t werkt zoals voorheen. Dat je de afstandsbediening van de decoder kan om de TV aan en uit te zetten, dat je het geluid harder en zachter kan zetten en niet dat ik 3 of 4 adstandsbedieningen nodig heb. Dat is namelijk hoe t altijd gewerkt heeft, en nu dus niet meer


Hallo @HC-AK, als ik dus goed begrijp is de KPN afstandsbediening de koppeling met jouw televisie kwijt. Waardoor je dus nu niet meer o.a. het volume niet meer kunt bedienen. Dat lijkt mij geen HDMI issue. 

Ik begrijp dat er een nieuwe afstandsbediening naar je toe komt, om dan vervolgens deze weer proberen te koppelen aan jouw televisie. 


Er zijn twee problemen. De ene is dat de nieuwe afstandsbediening niet te koppelen is. Hiervoor wordt een nieuwe opgestuurd. De afstandsbediening van de andere box is wel gekoppeld maar volume is niet te regelen. Grootste probleem: De HDMI poort herkent de decoder niet ziet het als onbekend apparaat. Iedere dag, sinds vorige week krijg ik af en toe zwart beeld en dan de melding dat er niks aangesloten. Decoder uit en aan lost meestal op. Het hele verhaal staat bij de stotingsmelding van afgelopen vrijdag.


Inmiddels een nieuwe afstandsbediening ontvangen en deze succesvol gekoppeld.

Andere probleem, niet harder en zachter kunnen zetten en de HDMI poorten die de decoder niet herkennen, is er nog steeds… Lijkt me een Software issue

De andere decoder doet namelijk exact hetzelfde, en heeft dezlfde software.


Harder en zachter van het geluid doe je niet via de tv-ontvanger. Je bedient enkel het geluid van de televisie in kwestie, niet dat van de ontvanger. 
Voor het probleem dat de HDMI poorten die de tv-ontvanger niet herkennen vraag ik me nog wel af of een andere HDMI kabel dit issue ook geeft. 


Al eens gedacht aan een defecte HDMI poort op het toestel zelf? Ook daar hoeft maar een klein breukje te zitten in de print waar die op gemonteerd zit,... En hierdoor kun je ook de meest gekke meldingen krijgen. 


Ik heb een andere HDMI kabel gebruikt en meerdere HDMI poorten gwprobeerd.. Helpt niet. Ik heb wel beeld en geluid


Raar, maar al geruime tijd geen problemen meer.