Skip to main content

na de nieuwe versie geïnstalleerd te hebben werkt de gids niet naar behoren; bij aanklikken van de gids verdwijnt het programma waar ik na kijk en ook geen geluid

Als het de tv ontvanger betreft dan is er kennelijk iets verkeerd gegaan met de update, zet de schakelaar achterop even uit en daarna weer aan Dan wordt de firmware opnieuw ingeladen.

Welke tv ontvanger heb je precies


heb ik al 2x gedaan ‘net weer n keer en is nog niet goed

heb een motorolavip1853


heb ik al 2x gedaan ‘net weer n keer en is nog niet goed

heb een motorolavip1853

Dan wordt het tijd voor een andere tv ontvanger, het snelste is om met de klantenservice te bellen 0800-0402 en dan inspreken dat je een medewerker wilt spreken en daarna waarvoor of via onderstaande link 

 

https://www.kpn.com/service/televisie/servicetool-apparatuur-wissel.htm#/0006.1


OK het is wel raar want op mijn slaapkamer 3 meter verderop staat ook een tv met Motorola ontvanger; daar is geen melding binnengekomen van een nieuwe versie en is de gids dus nog ouderwets


OK het is wel raar want op mijn slaapkamer 3 meter verderop staat ook een tv met Motorola ontvanger; daar is geen melding binnengekomen van een nieuwe versie en is de gids dus nog ouderwets

De motorrollas worden de laatste tijd veel vaker vervangen dan je denkt en het kost je niets en die op je slaapkamer kan ook na een update zomaar hetzelfde mankement krijgen


ok ;heb net een inruilafspraak gemaakt voor beide

bedankt en fijne dag


ok ;heb net een inruilafspraak gemaakt voor beide

bedankt en fijne dag

Graag gedaan en veel plezier met de nieuwe ontvangers


op mijn slaapkamer 3 meter verderop staat ook een tv met Motorola ontvanger

Is dat ook een 1853? Of misschien zelfs nog een 1963 of 1903 of 1910-9 ?

De 1853 heeft onvoldoende rekenkracht om tijdens menu items geluid te geven of ook tijdens gids in een bovenhoek nog het beeld.

De overige Motorola's zouden al láng uitgefaseerd moeten zijn inmidddels.

Bij de modernere ontvangers heb je bij de gids wel geluid en default een dia. Die dia kun je via instellingen → TV menu wijzigen naar het beeld van de lopende uitzending (maar persoonlijk ben ik blij dat we daar juist van af zijn….).