Skip to main content

gisteravond kreeg ik een aantal keren het blokje 'schakel over naar andere zender en terug' in beeld. het beeld bleef van tijd tot tijd hangen en werd uiteindelijk zwart. Ook kreeg ik foutcode 143. Ik heb toen de gele kabels van de modem naar de link en van de tv ontvanger naar de andere link vervangen met andere gele kabels die ik in huis had. Ik heb de modem diverse malen herstart en ook de tv ontvangen. helaas was het probleem daarmee niet verholpen. ik kreeg daarna foutcode 561 en de tv zei dat er geen ontvangst vanuit de ontvanger was.

ik heb diverse malen alle stekkers los gemaakt. ik heb de tv ontvanger vervangen door de 2e ontvanger die ik ook in huis heb. ik heb uiteindelijk de modem hersteld en de ontvanger rechtstreeks aan de modem gehangen en alles herstart. dat heeft in zoverre geholpen dat ik nu weer tv heb, maar het blokje is alweer een paar keer in beeld verschenen. ik ben bang dat de modem mankementen vertoont, daar ik de tv ontvanger al heb vervangen. ik werk thuis en ben echt afhankelijk van mijn modem. kan ik de mijne gaan omruilen in een kpn-winkel?

Hoi @Dian Bom, welkom op het forum,

Wat vervelend om te horen dat het TV kijken niet lukt. Ik begrijp dat jij inmiddels jouw tv-ontvanger al met een rechtstreekse kabel hebt verbonden met de Experiabox maar dat er nog steeds problemen zijn? 

De foutcode 'Zender niet beschikbaar’ geeft aan dat de tv-ontvanger geen of een slechte verbinding heeft met de Experiabox. Dit kan aan de kabels liggen of veroorzaakt worden door een IP-conflict. maak je bijvoorbeeld gebruik vaan een switch of wifi versterkers? Op deze pagina vind je een stappenplan die je kan helpen dit probleem op te lossen. Als dat niet lukt help ik je graag verder. 


Reageer