Skip to main content

Half mei mijn oude Alles-in-1 glasvezelpakket 100/100 omgezet naar nieuwe abonnement 100/100 omdat ik dan goedkoper uit ben.

Twee nieuwe KPN TV+ ontvangers gekregen ter vervanging van oude Arcadyan ontvangers. Ontvangers zijn via Powerline verbonden aan Experia V10, ook in de oude situatie.

Met de oude TV kastjes nooit problemen gehad maar heb nu continu problemen met TV kijken. Bij het aanzetten geen beeld, alleen Gids info en apps die werken. Ik moet de kastjes meerdere keren opnieuw opstarten voordat ik eindelijk TV kan kijken. Er is geen peil op te trekken wanneer het dan eindelijk werkt of wat het juiste duwtje was. Uiterst irritant door de onvoorspelbaarheid. Hooguit voorspelbaar dat je bij aanzetten, problemen hebt. 
Het moet gezegd worden dat als het eenmaal dan werkt, het voor de rest goed blijft werken.

Het lijkt erop alsof een of andere buffer gevuld moet worden voordat TV kijken mogelijk is.

Moest dit even kwijt, in de hoop dat dit opgemerkt wordt door KPN medewerkers en meegenomen in product development.

Je zou verwachten dat je erop vooruit gaat met nieuwe kastjes maar het is behoorlijk droevig totnutoe.

 

Voor de volledigheid: ik heb de laatste TV+ Firmware 0.19.4 en KPN TV+ app 1.105.0. TV-ontvanger in Energiebesparingsmodus.

Hoi @Glenn_C ,

Een DVS geeft regelmatig problemen.Zou je de TV+ box ter test bekabeld willen aansluiten?Bij voorkeur achter een switch met IGMP snooping.Direct op de V10 gaat soms niet goed, maar je kan beide proberen.

Werkt dat wel goed?

 

 


Half mei mijn oude Alles-in-1 glasvezelpakket 100/100 omgezet naar nieuwe abonnement 100/100 omdat ik dan goedkoper uit ben.

Twee nieuwe KPN TV+ ontvangers gekregen ter vervanging van oude Arcadyan ontvangers. Ontvangers zijn via Powerline verbonden aan Experia V10, ook in de oude situatie.

 

De DVS werkt niet goed met de DIW7022

Eigenlijk moet je zo wie zo geen DVS gebruiken, ze verbruiken veel energie en door de steeds groter wordende verstoring op het 230 volt netwerk, werkt IPTV niet echt goed via een DVS.

 

Ik heb voor snel opstarten gekozen, omdat ik gelezen had dat hij dan de minste problemen had en ook snel aan is.

Energie verbruik in standby is in beide lager dan de “oude” KPN tv ontvangers).

En wij hebben zonnepanelen. 😉

 

Zie schema van KPN.

Groene lijn is een vaste UTP kabel.

 


En daar is @joop2011 weer met het befaamde plaatje. Met wat kanttekeningen klopt dit zeker. @martijn197108 vult het plaatje verder prima aan. Ik zou met de v10 er een draad tussen leggen en als het niet anders kan er een superwifi2 op aan sluiten (zie plaatje van Joop). Met draad is een managed switch er tussen een goed idee wijst de praktijk uit met de v10. Drie tientjes voor de Netgear GS105Ev2 en dan inderdaad IGMP snooping aan. Die dingen verbruiken nagenoeg niets.

Die DVS spullen zijn een drama. Ik heb ze ook gehad en er was geen peil op te trekken of ze het deden of niet. Ook niet met de oude ontvangers. Er waren maanden dat ze het deden en ook maanden dat ik elke dag kon troubleshooten. Boodschap is dat het daarmee niet aan tv+ ligt maar aan de grilligheid van de DVS.

 


Dank voor het meedenken maar ik heb geen DVS. Ik heb al jaren een Powerline adapter van TP-link waar ik met de oude Arcadyan nooit problemen mee had, dus daar kan het IMHO niet aan liggen.

De enige variabele in mijn setup is de nieuwe TV+ kastjes ipv de oude HMB2260 (geloof dat dat het typenummer was, heb ze helaas al teruggestuurd). Dus lijkt mij dat het aan de TV+ Ontvangers ligt.

Zal eens kijken of de Eco-mode uitzetten wat oplevert.

 

 


Dank voor het meedenken maar ik heb geen DVS. Ik heb al jaren een Powerline adapter van TP-link

 

@Glenn_C 

Dat is een DVS

Draadloze verbindingsset via het 230 volt netwerk.

En juist daar heeft de DIW7022 problemen mee.

 

Er komt steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk. (helaas).

 

Beste is bedraad of via SuperWifi2.


Half mei mijn oude Alles-in-1 glasvezelpakket 100/100 omgezet naar nieuwe abonnement 100/100 omdat ik dan goedkoper uit ben.

Twee nieuwe KPN TV+ ontvangers gekregen ter vervanging van oude Arcadyan ontvangers. Ontvangers zijn via Powerline verbonden aan Experia V10, ook in de oude situatie.

Met de oude TV kastjes nooit problemen gehad maar heb nu continu problemen met TV kijken. Bij het aanzetten geen beeld, alleen Gids info en apps die werken. Ik moet de kastjes meerdere keren opnieuw opstarten voordat ik eindelijk TV kan kijken. Er is geen peil op te trekken wanneer het dan eindelijk werkt of wat het juiste duwtje was. Uiterst irritant door de onvoorspelbaarheid. Hooguit voorspelbaar dat je bij aanzetten, problemen hebt. 
Het moet gezegd worden dat als het eenmaal dan werkt, het voor de rest goed blijft werken.

Het lijkt erop alsof een of andere buffer gevuld moet worden voordat TV kijken mogelijk is.

Moest dit even kwijt, in de hoop dat dit opgemerkt wordt door KPN medewerkers en meegenomen in product development.

Je zou verwachten dat je erop vooruit gaat met nieuwe kastjes maar het is behoorlijk droevig totnutoe.

 

Voor de volledigheid: ik heb de laatste TV+ Firmware 0.19.4 en KPN TV+ app 1.105.0. TV-ontvanger in Energiebesparingsmodus.

Wat ik even niet begrijp in deze topic en niet alleen in deze topic maar deze even als voorbeeld.

Glenn geeft aan dat hij een abonnement gewijzigd heeft en nu de DIW 7022 heeft gekregen.

voor die tijd had Glenn geen problemen en nu werkt ea niet meer en dan druk ik mij voorzichtig uit.

Vervolgens krijgt meneer allemaal adviezen en aansluitschema's dat is mijn inziens de verkeerde route.

Meneer heeft nooit problemen gehad en nu schijnbaar wel en dan gaat men er meteen maar van uit dat het aan infrastructuur van Glenn thuis thuis ligt? best wel een rare benadering als je er goed over nadenk.

Met andere woorden je koopt een product in de winkel het product werkt niet goed, je gaat er mee terug naar de winkel en vervolgens zegt de winkelier ja sorry maar dat ligt aan uw zelf.

Met alle respect maar schieten wij hier niet een beetje door met onze adviezen?

mijn inziens heeft de aanbieder hier een probleem in de infrastructuur of met een product niet de klant waar alles tot voor kort goed werkte.

We geven allemaal goed bedoelde adviezen en work a rounds maar eigenlijk klopt dit toch totaal niet.

stof om over na te denken -;)


Dat ben ik dan niet helemaal met je eens @Thijs1963. De heren die reageren zijn mensen die uit eigen ervaring met deze adviezen komen. Ik heb zelf ook de ervaring in huis en ben het helemaal eens met de gegeven adviezen.

Zoals ik al schreef is de DVS oplossing een hele grillige oplossing. Werkte bij mij soms zeker goed maar ook tijden totaal niet. Joop heeft aan dat het vervuiling is op het net en dat ben ik volledig met hem eens.

TV+ blijkt in de praktijk zeer gevoelig te zijn voor verstoringen. Zo blijkt in de praktijk dat veel mensen problemen ervaren met het juist aansluiten en blijkt ook nog eens dat de v10 er extra last van lijkt te hebben. Er een switch tussen plaatsen zoals Martijn aangaf blijkt wonderwel heel effectief. De oorzaak is nog niet helemaal helder.

De adviezen zijn mijn inziens correct en het staat eenieder natuurlijk vrij om er wat mee te doen of niet.


Ik ben het dan weer wel met je eens @Thijs1963 , tuurlijk denk ik dat ook wel.Maar mogelijk worden de klachten van @Glenn_C toch minder door een andere aansluitmethode.

 

TV+ vind ik niks en ik heb dat ook duidelijk gemaakt.Maar KPN wil gewoonweg geen keuze tussen TV+ en iTV bieden, jammer genoeg.En de problemen duren inmiddels al erg lang.Ik blijf hopen dat KPN toch die optie gaat bieden.


@Roy74 beste Roy het gaat niet inhoudelijk om de adviezen want die zijn zoals  ik al aangaf goed bedoelde adviezen.

Het gaat om het feit dat men schijnbaar meteen aanneemt dat het bij de klant thuis fout zit ipv bij de aanbieder.

Feiteliijk zou het zo moeten zijn de aanbieder stelt een nieuw product beschikbaar waar de klant voor betaald dus ook voor de service.

De klant zegt het werkt niet goed dan zou de aanbieder moeten zeggen dat is vervelend en dat gaan wij oplossen .

En dat is er nu niet aan de hand.

De aanbieder geeft het product uit ,de klant klaagt en belt en vervolgens wordt de klant doorgestuurd naar dit forum omdat ze het zelf niet weten op de basis quick fixed na.

Dat is toch bijzonder.

Dus je koopt bv een nieuwe  auto die doet het niet goed, je gaat terug naar de garage en vervolgens zegt de garage sorry meneer wij kunnen  uw probleem niet op lossen kijk maar op het forum -:)

Sorry hoor maar mijn inziens is dit de verkeerde aanpak.

Maar dat is mijn mening hoor.

De mensen op dit forum geven prima adviezen maar dat is niet de discussie.

Mvg


Hi @Thijs1963, ik heb zelf niet het gevoel dat KPN de klanten naar het forum stuurt en problemen niet oplost. of niet weet hoe op te lossen. Het is een aanname die je doet maar ik zie dat de topic starter niet schrijven. Juist door dit forum krijgt KPN inzicht in problematiek rondom producten en diensten. Ik heb zelf ervaren dat KPN rondom het thema TV+ heel actief klanten heeft betrokken en ook echt wat doet met de kritiek die er her en der is. En dat er nog wat te wensen en te verbeteren valt: waarvan acte!
Het is schier onmogelijk voor een provider zoals KPN om alle problemen die zich bij klanten voordoen op te lossen. De ervaring leert dat de infrastructuur bij een klant belangrijk is. In het bijzonder voor TV+. De verantwoordelijk van KPN is om klanten afdoende te informeren over de wijze van aansluiten en dit was mijn grootste kritiekpunt richting KPN aangaande TV+ en ik heb ook de kans gehad om dat te communiceren. Vervolgens heeft de klant ook nog een stuk eigen verantwoordelijkheid voor de infrastructuur.
Ik heb zelf een probleem ervaren met een van de KPN producten die ik aangeschaft heb. Ik heb daar hulp gekregen van medeklanten en het hele proces is in goede banen geleid door een drietal KPN moderators (die een verlengstuk zijn van de klantenservice). Uiteindelijk heeft KPN op basis daarvan op een uitstekende wijze gehoor gegeven aan mijn probleem. Juist door het forum. Ik ben er zelf door blijven hangen hier omdat het leuk en leerzaam is. Ik vind dat niet zo bijzonder.
Dat gezegd hebbende denk ik dat het uiteindelijk erom gaat dat topic starter geholpen wordt. Mijn insteek is daarbij is niet dat het meteen aan de infrastructuur ligt. In dit geval kan een DVS prima gewerkt hebben maar nu niet meer. Nieuwe producten betekent soms ook nieuwe inzichten en noodzaak voor verandering.
TV+ werkt mijn inziens technisch voldoende mits er voldaan wordt aan gestelde aansluit eisen. De praktijk leert dat TV+ daarin anders reageert dan de andere ontvangers. DVS blijkt geen goede combinatie te zijn. Net zoals omvormers bijvoorbeeld.
Overigens prima dat er verschillen in inzichten zijn over de aanpak. Daar kunnen we allen weer van leren.


 

 

 


@Roy74 Beste Roy 

Ik ben het grotendeels en op sommige vlakken met je eens.

Echter ik deel niet je mening over de expertise van de helpdesk ,te vaak lees je hier dat mensen hier terecht komen om dat ze het bij de helpdesk niet verder komen dan de hdmi kabel nakijken en de stekker uit de stb halen.dus wat dat betreft is dat geen aanname.

Ik wil ook niet alles bagataliseren want sommige kpn moderators kunnen goed anticiperen op issues die op een dood spoor zitten.

Zelf vraag ik ook wel eens aan een moderator om iets te laten escaleren naar een resolved team.

Dus uitzonderingen daar gelaten.

In de basis heb je ook een punt dat deze nieuwe manier van niet liniair tv kijken wellicht tot andere instellingen kan komen.

Echter zou je als isp toch een product moeten ontwikkelen wat plug and play is en niet pluy and pray.tenslotte heeft niet iedere klant kennis en ervaring om issues om te lossen en de juiste wegen te vinden.

In de ict wereld waar ik dagelijks werkzaam in ben is dit ook een ontwikkelvorm dus een basis product op te markt brengen en door de gebruikers de know how in  te laten brengen om ontwikkelingskosten te besparen.

Verder ben ik ook met je eens dat hier klanten van advies te voorzien na een goede analyse ook leuk is.

Dus ik respecteer je mening en zodra we dat bij elkaar doen is het een prima discussie.

Mvg


Hoi @Thijs1963,

Uiteraard is respect naar elkaar toe de basis om een discussie te voeren. Hopelijk (ik schat op basis van je reactie in dat dit zo is) ervaar je dat ook. Een andere mening brengt ook bij mij nieuwe inzichten.

Ik ben overigens ook werkzaam in de IT sector. Het is tegenwoordig al zo gek dat klanten de oplossingen verzinnen 😂. We leven in aparte tijden, laten we het daar op houden.

Ik maak zelf eigenlijk nooit gebruikt van een helpdesk. Ik puzzel zelf graag en maak daarbij ook wel eens gebruik van een forum, zoals ook hier. Ik put uit de ervaring met de KPN moderators hier en ervaar die als constructief en meedenkend. Het kan natuurlijk zo zijn vanwege mijn werk dat ik dat anders ervaar dan de gemiddelde klant.

Als dank voor de hulp die ik kreeg op het forum probeer ik zo nu en dan ook anderen te helpen. Dat valt niet mee soms omwille van kennis en de manier van communiceren. Ik kan me voorstellen dat dit voor de KPN medewerkers niet anders is.

De meningen over TV+ verschillen nogal als ik de reacties zie. Ik ervaar het als een plug and play device en ben er tevreden mee. Meer dan de oude Arris. Ik vind het sentiment daarom vaak te negatief en poog te achterhalen waarom die ervaring anders is dan mijn ervaring.

Gelukkig is de sfeer op het forum prettig en is er ruimte voor discussie. Dat is al heel wat tegenwoordig. Mensen zijn best snel geraakt. Je reactie geeft aan dat het ook anders kan 👍


@Thijs1963 

Wat ik schreef is inderdaad uit jarenlange ervaring.

 

@Thijs1963 

Ik wil je hierbij nogmaals verzoeken te stoppen met het kleineren en vernederen van mede forum leden.

Wat wij doen is anderen helpen.


@Thijs1963

Wat ik schreef is inderdaad uit jarenlange ervaring.

 

@Thijs1963

Ik wil je hierbij nogmaals verzoeken te stoppen met het kleineren en vernederen van mede forum leden.

Wat wij doen is anderen helpen.

Kleineren en vernederen??

Hoe kom je daar in godsnaam bij er is geen onvertogen woord in deze discussie geweest?

Je schrijft vervolgens: Wat ik schreef is inderdaad uit jarenlange ervaring.

Heb ik dit ter discussie gesteld jou advies of ervaring??

Dit is was een uiterst prima en zinvolle discussie.

Wellicht begrijp je materie niet of de discussie maar kleineren en vernederen?

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij ?

Lees even terug er is totaal geen respect loos woord geschreven.

Sterker er staat goed bedoelde adviezen er staat ook dat het niet inhoudelijk om de adviezen gaat.

Ik heb totaal geen adviezen in bovenstaande top bekritiseerd ,de logica en de discussie ontgaat je totaal. 

Begrijp deze reactie totaal niet van jou.

Lees even terug en vertel mij wat er kleineren is en vernederen?

ben zeer benieuwd ,en daarnaast vindt ik je toonzetting om mij van deze schijnbare beledigende reacties te beschuldigen zeer bedenkelijk en maak je mijn inziens je zelf of deze manier er schuldig aan. 

Vraag even aan de auteur van deze topic en de reacties hier of ik zo aan het kleineren en vernederen was.?


@Glenn_C 

@martijn197108 

@Roy74 

Heren volgens Joop2011 heb ik in deze discussie forumleden vernederd en gekleineerd!

Ik ben mij zelf totaal van geen kwaad bewust dus mijn vraag aan jullie hebben jullie dat ook zo ervaren?

Mijn inziens was dit een zinvolle en respect volle discussie als iemand dat anders ervaren heeft naast Joop2011 verneem ik dat graag.


Ik heb het zelf niet zo ervaren.

Maar als Joop dat wel zo voelt, kan je er wel rekening mee houden.Mogelijk is de tekst ook verkeerd geïnterpreteerd.

 


Ik heb het zelf niet zo ervaren.

Maar als Joop dat wel zo voelt, kan je er wel rekening mee houden.Mogelijk is de tekst ook verkeerd geïnterpreteerd.

 

Dat lijkt mij ook dat deze discussie verkeerd geïnterpreteerd is.

Het betreft gewoon een  respectvolle discussie en ik ben hier net als de andere forumleden om mensen te helpen en uiteraard niet om ze te kleineren of iets dergelijks jammer dat dit schijnbaar zo ervaren is door iemand.


Ik was het inhoudelijk niet eens met @Thijs1963 maar stoor me daar niet aan. Er zijn op inhoud argumenten uitgewisseld. Voel me in ieder geval niet onheus bejegend maar dat kan door iedereen anders ervaren worden 😁 En dan hoeft van mij niet de uitkomst te zijn dat je het met elkaar eens bent. Zolang je elkaar de ruimte geeft is er weinig aan de hand.

Inhoudelijk vind ik de bijdrage van @joop2011 correct. Hij is inhoudsdeskundig met tv+. Ik inmiddels ook en ik zie voornamelijk problemen in de infrastructuur bij medeklanten. DVS is inderdaad een recept voor drama met tv+ Het is uiteraard aan de topic starter of er wat gedaan met de adviezen.


Ik was het inhoudelijk niet eens met @Thijs1963 maar stoor me daar niet aan. Er zijn op inhoud argumenten uitgewisseld. Voel me in ieder geval niet onheus bejegend maar dat kan door iedereen anders ervaren worden 😁 En dan hoeft van mij niet de uitkomst te zijn dat je het met elkaar eens bent. Zolang je elkaar de ruimte geeft is er weinig aan de hand.

Inhoudelijk vind ik de bijdrage van @joop2011 correct. Hij is inhoudsdeskundig met tv+. Ik inmiddels ook en ik zie voornamelijk problemen in de infrastructuur bij medeklanten. DVS is inderdaad een recept voor drama met tv+ Het is uiteraard aan de topic starter of er wat gedaan met de adviezen.

Helemaal mee eens wij hebben een prima en eerlijke discussie gevoerd ik vond het niet vervelend of onaardig.Daarnaast hadden wij begrip voor elkaars argumenten.

Over Joop of andere forumleden hun bijdrage heb ik niets gezegd en dat was de discussie ook niet.

En inderdaad het is inderdaad aan de persoon op zich of hij of zij iets met een advies doet.

mvg


...ik zie voornamelijk problemen in de infrastructuur bij medeklanten.

Ik zie ook voldoende voorbeelden van abonnees die problemen ervaren met de TV+ Box en toch een heel standaard "KPN netwerk" hebben.

 

DVS is inderdaad een recept voor drama met tv+

Niet alleen met de TV+, ook voor de "oude" TV ontvangers kan een DVS een bron van ellende zijn.


Wat mij betreft weer on topic -;)

 


Op inhoud graag met z’n allen 😁

Dat klopt zeker @wjb . Ik moet me ook iets beter uitdrukken. Ik bedoel, zeker in de context van dit topic, met infrastructurele zaken dat er zaken ingericht zijn die in het geval van tv+ niet wenselijk zijn. Juist daar schiet KPN tekort in de communicatie bij lancering. Ik zie bijvoorbeeld draadloze aansluitingen met de v10 de nodige keren voorbij komen. Komt natuurlijk ook omdat draadloos ook wordt aangemoedigd.

Ik denk in beginsel dat daar de opmerking van @Thijs1963 vandaan kwam. Het standaard KPN netwerk kan bij TV+ ineens niet meer zo goed functioneren om verschillende redenen. Ik kan het niet helemaal overzien maar op basis van mijn ervaring werkt TV+ goed met zowel de v10a en box12 mits je binnen de kaders blijft van het getoonde plaatje. Dus bedraad en onbedraad.

Ik schat in dat mijn situatie niet eens zo heel spannend afwijkt en heb daarom al meerdere keren met verbazing de problemen aangezien. Het lijkt soms wel of ik een andere dienst afneem 😂

DVS is zeker met TV+ een no-go. Ik schreef over mijn ervaringen bij de Arris. Dat ging weken goed en onverklaarbaar ineens weken fout. Juist vanwege deze grilligheid zou ik een niet lekker werkende tv+ niet meteen willen ophangen aan tv+ maar aan de DVS. Maar ook dat zal gecommuniceerd dienen te worden.

Laat ik dan voorzichtig mijn conclusie geven: tv+ is momenteel nog niet zo robuust als de andere ontvangers 😃. Van belang is een infrastructuur die voldoet aan de eisen voor tv+ en dat blijkt niet altijd het gebruikelijke plaatje te zijn. Ik merk wel echt weerstand om aan de eisen te voldoen her en der. Tja. Lastige materie.


 

 


Zo wat een verhitte discussie heb ik opgestart zeg 😉


@Thijs1963 no worries, zo heb ik je comments niet ervaren.
Ik ben het helemaal eens met je samenvatting van mijn issue: ik had een goed werkend systeem met oude TV ontvangers. Nieuwe TV+ ontvangers gekregen en daardoor nu problemen met TV kijken. Dus dan ligt het m.i. aan TV+.

Voor de volledigheid: ik heb (nog) geen contact gehad met de klantenservice omdat je daar vaak standaard-oplossingen als opnieuw opstarten etc. krijgt. Door het op het forum te posten, hoopte ik in ieder geval het onder de aandacht te krijgen van KPN product development en wellicht tips + tricks te krijgen.

Anyway: ik begrijp nu uit de verschillende antwoorden/tips/suggesties en het plaatje met TV+ ondersteunde configuraties dat Powerline/DVS geen ondersteunde configuratie is. En dat TV+ gevoelig is voor verstoringen en de V10 er extra last van lijkt te hebben.
Het was netjes geweest van de KPN medewerker die ik aan de lijn had om mijn abonnement aan te passen mij op dit plaatje en de mogelijke issues had gewezen, dan had ik me misschien bedacht en het bij het oude gelaten.
Het feit dat het plaatje nergens op de KPN-website te vinden is, verdient ook geen schoonheidsprijs qua communicatie. ( We snappen allemaal dat bedraad het beste werkt maar denk dat dit voor de meeste huishoudens geen optie is omdat nu eenmaal het modem in de meterkast staat en niet iedereen UTP kabels door zijn hele huis heeft getrokken. En dan moet je vaak je toevlucht zoeken in een andere oplossing.)

 

Om terug te komen op mijn issue: het lijkt erop dat het uitzetten van de Energiebesparingsmodus geholpen heeft. Bij het aanzetten kan ik gelijk TV kijken en alles doet het.
Dus TV+ met mijn TP-Link AV500 Powerline adapter, werkt in mijn geval goed mits je Eco-mode uitzet. Wellicht dat iemand anders hiermee geholpen is.

Allemaal bedankt voor het meedenken en de input!
Enne: houd het vriendelijk en respectvol naar elkaar toe, er is al genoeg narigheid op deze wereld 😄✌️


Zo wat een verhitte discussie heb ik opgestart zeg 😉


@Thijs1963 no worries, zo heb ik je comments niet ervaren.
Ik ben het helemaal eens met je samenvatting van mijn issue: ik had een goed werkend systeem met oude TV ontvangers. Nieuwe TV+ ontvangers gekregen en daardoor nu problemen met TV kijken. Dus dan ligt het m.i. aan TV+.

Voor de volledigheid: ik heb (nog) geen contact gehad met de klantenservice omdat je daar vaak standaard-oplossingen als opnieuw opstarten etc. krijgt. Door het op het forum te posten, hoopte ik in ieder geval het onder de aandacht te krijgen van KPN product development en wellicht tips + tricks te krijgen.

Anyway: ik begrijp nu uit de verschillende antwoorden/tips/suggesties en het plaatje met TV+ ondersteunde configuraties dat Powerline/DVS geen ondersteunde configuratie is. En dat TV+ gevoelig is voor verstoringen en de V10 er extra last van lijkt te hebben.
Het was netjes geweest van de KPN medewerker die ik aan de lijn had om mijn abonnement aan te passen mij op dit plaatje en de mogelijke issues had gewezen, dan had ik me misschien bedacht en het bij het oude gelaten.
Het feit dat het plaatje nergens op de KPN-website te vinden is, verdient ook geen schoonheidsprijs qua communicatie. ( We snappen allemaal dat bedraad het beste werkt maar denk dat dit voor de meeste huishoudens geen optie is omdat nu eenmaal het modem in de meterkast staat en niet iedereen UTP kabels door zijn hele huis heeft getrokken. En dan moet je vaak je toevlucht zoeken in een andere oplossing.)

 

Om terug te komen op mijn issue: het lijkt erop dat het uitzetten van de Energiebesparingsmodus geholpen heeft. Bij het aanzetten kan ik gelijk TV kijken en alles doet het.
Dus TV+ met mijn TP-Link AV500 Powerline adapter, werkt in mijn geval goed mits je Eco-mode uitzet. Wellicht dat iemand anders hiermee geholpen is.

Allemaal bedankt voor het meedenken en de input!
Enne: houd het vriendelijk en respectvol naar elkaar toe, er is al genoeg narigheid op deze wereld 😄✌️

Als jou probleem daarmee opgelost is prima toch -:)


@Glenn_C  het is niet zo dat DVS een verboden item is. Het is alleen vaak een bron van ellende en zeker TV+ heeft behoefte aan een goede performance van het netwerk.

Je verwoord exact wat ik al zei. Ik heb dat ook als terugkoppeling aan KPN gegeven. Zorg dat bij de bestelling dit soort plaatjes worden bekeken dan wel doorgenomen. Dat voorkomt al het nodige leed. Dat zal ook zeker wel opgepakt worden.

Ik vond de verhitte discussie wel meevallen. @Thijs1963 heeft zijn mening duidelijk neergezet en dat mag wat mij betreft. Bleef keurig op de inhoud mijn inziens.

Overigens wel goed dat TV+ nu werkt. Daar gaat het tenslotte om 👍