Skip to main content

Ik heb dus hetzelfde. 2 Ontvangers, één in de woonkamer en één in de slaapkamer. Nooit een probleem geweest om op beide tv tegelijk te kijken. Maar sinds een dag of 3 gaat het fout. Vanalles geprobeerd, modem diverse malen opnieuw opgestart, beide tv ontvangers diverse malen van spanning af gehad maar niets hielp.

Gisteren uiteindelijk gebeld en alles uitgelegd en toen werd gezegd dat ik de oude Motorola ontvangers had en dat ze 2 nieuwe ontvangers zou op sturen.

Vandaag binnen gekregen en eerst de ontvanger in de slaapkamer weggehaald en toen bleek de ontvanger in de woonkamer opeens te werken....... 

Als ik alle voorgaande berichten lees is het dus een probleem om beide ontvangers tegelijk aan te hebben staan.

Krijg ik straks met de nieuwe ontvangers hetzelfde probleem? 

Ps. De ontvangers staan al achter een switch. 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt afgesplitst van dit topic.

Als jouw switch igmp snooping ondersteunt verwacht ik geen probleem. 


Hallo @Van Gameren , ik zou die nieuwe apparatuur zonder meer accepteren ter vervanging van de Motorola's. Die zijn uitgefaseerd.

Afhankelijk van de snelheid van je internet-abo kan bij een (te) lage snelheid slechts 1 ontvanger in HD werken en misschien een 2e in SD.

Probeer beide ontvangers eerst eens in SD, gaat dat goed, zet dan in ontvanger in HD, gaat dat ook goed, probeer dan de 2e ontvanger in HD, gaat het dan fout heb je te weinig bandbreedte en dien je minimaal 1 ontvanger weer terug te zetten in SD.

Zijn beide ontvangers wel rechtstreeks met een LAN-kabel aangesloten op het modem of anderszins?

 


@JanD

De beide tv ontvangers zijn met LAN-kabels aangesloten. Wel via een switch.

Het vreemde is dat het altijd gewerkt heeft maar nu ineens niet meer. Misschien zijn er te veel Kpn klanten in de wijk waardoor de bandbreedte niet voldoende is.

Het zal niet anders worden dan door jou en anderen aangegeven. Eén op HD en één SD. Of gewoon één van de twee ontvangers aan. 

Ik laat nog wel even weten wat de uitkomst is. 

 


Koppel die tv ontvangers rechtstreeks aan de Experiabox en gebruik die switch om andere apparaten aan te sluiten. Kan dat? Doen dan.


De 2 nieuwe ontvangers direct aangesloten op de Experia modem. Helaas kunnen niet beide ontvangers tegelijk aan (wat voorheen geen probleem was). Ook met de switch, die ooit eerder door een monteur er tussen is gezet, bleef het probleem. Staan beide wel op HD. 

Het is dus niet anders dat maar één van beide ontvangers aan kan staan. 


Hi @Van Gameren, welkom hier. 

Ik kijk dit graag voor je na. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
 


Ik heb alle relevante gegevens gecontroleerd en waar nodig aangevuld. 


Ik heb alle relevante gegevens gecontroleerd en waar nodig aangevuld. 

Ik zie helaas nog niets, heb je het wel opgeslagen na het invullen? 


Excuses, had de KPN app gecontroleerd. 

Nu wel zoveel mogelijk ingevuld. Heb niet alle gegevens beschikbaar omdat nu thuis ben. 

 

Ps. Ik ben de schoonzoon van mevrouw. En voer de gesprekken namens haar.

 

Met vriendelijke groet, Arie. 


Dankejwel. Ik zie dat er op je adres maximaal 20 Mbps haalbaar is. Ik heb je geprobeerd te bereiken vanavond op het vaste nummer van de aansluiting, helaas niet gelukt. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Heb je eventueel een 06-nummer voor me? Vul dit dan ook even in en geef me een seintje. 


Beste Alex. In principe is het niet zo'n probleem. Mijn schoonmoeder heeft de slaapkamer direct naast de woonkamer liggen maar liet vaak beide tv's tegelijk aan staan. Vraag me niet waarom maar het ging. 

Door één of andere rede lukt dat nu niet meer. Maar ze moet gewoon de ontvanger en de tv uitzetten als ze naar de woonkamer gaat om daar tv te kijken.

Ze heeft nog wel een 2e afstandbediening nodig. Ik heb per ongeluk beide afstandsbedieningen mee terig gestuurd met de oude ontvangers toen er 2 nieuwe ontvangers opgestuurd.

Direct gebeld, maar ze konden maar 1 afstandsbediening opsturen....? 

Moest er later nog maar één aanvragen.