Skip to main content

Ik ben al weken in gesprek met jullie klantenservice mbt mijn klacht.

In het opgebouwde dossier is dit duidelijk beschreven.

Ik kom echter niet verder met de klanten service.

Ik ben gisteren ook nog in de winkel geweest.

Zij kunnen echter de ontvanger niet vervangen omdat deze niet beschikbaar is.

Ik heb gisteren 11 mei een collega van jullie gesproken van klantenservice die mij vertelde dat jullie moeilijk doen mbt levering nieuwe TV ontvanger. Het kan toch niet zo zijn dat ik gedurende het contract met deze problemen blijft zitten.

Mocht dit wel zo zijn dat zie ik mij genoodzaakt het contract voortijdig op te zeggen omdat jullie  in gebreke blijven mbt de overeengekomen diensten.

Dat er kinderziektes in de ontvanger zitten is een feit maar ondanks dat werkt ie bij bij uitstekend.  Dus welke problemen ervaar je?


Ontvanger start niet op. eerst spanningsloos maken dan start de ontvanger op.

Op een ander moment start de ontvanger op en krijg ik bv een roze beeld , waarbij de afstandsbediening totaal dood is.

Op een ander moment hetzelfde als eerder omschreven krijg ik een groen of paars beeld.

De AB is iedere keer bij deze situatie kompleet dood.

Op een ander moment krijg ik wel beeld, echter geen geluid.

Op een ander moment alleen een schokkend beeld.

De problemen zij zeer wisselend van aard.

Iedere keer TV ontvanger spanningsloos maken loste het probleem op.

Dit kan nooit de bedoeling zijn.


Hi @Jacob123! Wat je zegt klopt. Het moet niet nodig zijn de tv-ontvanger steeds stroomloos te maken. Ik wil graag met je kijken of toch ergens een oorzaak te vinden is. 

Je geeft aan dat er al een heel dossier is opgebouwd. Dus in plaats van alle vragen stellen wil ik je vragen eerst je profiel in te vullen. Dan kan ik in de systemen kijken op welke vragen ik al antwoord kan krijgen met de notities van mijn collega's.

Wel wil ik je nog vragen op welke manier de tv-ontvanger op dit moment is aangesloten. Of dit volledig draadloos is of met kabel of DVS. En als het draadloos is op welke afstand deze van het modem staat. 

Kijk ondertussen voor de zekerheid naar de bekende bevindingen. Als daar een probleem wordt aangegeven dat je hebt staat er meestal ook een oplossing bij. Of wanneer de update komt waarmee het wordt opgelost. 


Profiel heb ik aangemaakt.

TV ontvanger is bedraad aangesloten op het modem op poort 1.

De bijgeleverde HDMI kabel is ook op de tv aangesloten.


@Jacob123 ik ben nog voor je met het onderzoek bezig. Ik zie niet direct iets geks in de verbinding. Dat is aan de ene kant goed nieuw. Het helpt alleen niet bij het vinden van de oplossing. 

Wil je nog laten weten hoe de beeldinstellingen zijn op de tv+ ontvanger? Dit kan ik uit de vorige notities nog niet opmaken. 

En heb je de mogelijkheid om een ander scherm te controleren? Ik ga er niet vanuit dat het aan het scherm ligt. Maar als je het kan uitsluiten zou dat goed zijn. Lukt dat niet laat dan nog weten wat de beeldinstellingen van je tv zijn. 

Als laatste wil ik je iets vragen over de afstandsbediening. Je geeft aan dat die op sommige momenten helemaal niet meer werkt. Zie je op die momenten nog wel lampjes branden aan de bovenkant van de afstandsbediening? Of geven die dan ook geen licht meer? En als die wel licht geven, maakt het dan nog uit hoe ver je van de TV+ box af staat?

 


Schermresolutie stond uit op aan gezet.

Weergavemodus 4k2k-50hz.

HDR continu.

HDR prioriteit Dolby Vision.

Schermvergroting 100%.HDMI CEC, CEC activeren.

TV is Sony OLED 55A8.

De afstandbediening is dood in de situatie dat de TV ontvangen die eerder genoemde problemen geeft, bv compleet gekleurd beeld.

Geen mogelijkheid een ander beeld aan te sluiten.

Ik kan ook evt nog mijn 2e TV box die in de slk. wordt gebruikt.

Deze geeft geen problemen, deze is bedraad aangesloten op mijn DECO wifi systeem.


Ik kan ook evt nog mijn 2e TV box die in de slk. wordt gebruikt.

Deze geeft geen problemen

Aha. Zou je de 2 boxen eens om willen wisselen?

Als het probleem mee verhuisd naar de slaapkamer lijkt mij een defect in de box zelf. (kan dan evt. omgeruild toch @Bram_ ?)

MAAR gaat het probleem niet mee, en blijft het beneden en doet die van beneden het boven wel goed dan zul je het in de aansluit routes moeten zoeken.

Nota Bene. Als je een modem Box12 van kpn hebt zou ik de boxen lekker via wifi verbinden en niet via kabel. (mogelijk dus een probleem bekabeld naar de woonkamer)


Ga ik morgen uittesten.

eerst tv box testen


17 mei ontvangen de TV boxen gewisseld.

Vanmorgen beneden hetzelfde probleem.

De afstandsbediening reageert niet terwijl het lampje bij bediening groen wordt.

Internet instelling gecontroleerd, deze stond op WIFI. Deze nu uitgezet.

Selecteert de ontvanger zelf WIFI od bedraad indien beide aan aanstaan.

Bij de andere ontvanger in de andere ruimte staan beide aan, geen problemen.


Ze doen het dus beide wel boven. Maar niet beneden.

Dan moet het toch gezocht worden in de 'signaalroute’ van modem naar ontvanger beneden.

 

TV ontvanger is bedraad aangesloten op het modem op poort 1.

Modem is Box12 ? en bedraad toch problemen met beide ontvangers op die plek. En er zit verder geen switch of dvs o.i.d. tussen?

Al een een andere poort geprobeerd? Al eens een andere utp kabel?

Als de ontvanger wifi aangeeft terwijl de bedraad is aangesloten signaleert ie namelijk geen signaal via de kabel.

Als het modem de Box12 is dan kan je hem probleemloos via wifi verbinden (dat gaat wel goed begrijp ik). Via de wifi van Box12 wordt het volledig ondersteund.


In de stand WIFI vindt de TV ontvanger niets.

Zowel van mijn eigen netwerk van DECO, als die van KPN box 12b!

De TV box draait op de bekabeling versie.


In de stand WIFI vindt de TV ontvanger niets.

Trek je wel de internet kabel eruit? LAN moet leeg zijn. Anders maakt ie geen verbinding. (behalve wanneer de kabel aan de andere kant nergens op zit...)


Internet kabel eruit getrokken. Op WIFI gezet op mijn. DECO wifi netwerk.

Vanmorgen normale start van het systeem .

Vanavond starte het systeem niet op. Afstandsbediening dood. 

Systeem spanningsloos gemaakt en opstarten volgt direct. 

Dus zelfde probleem als in de bedrade situatie.

Nu op WIFI gezet van het modem Box 12b.

Afwachten hoe het nu gaat.

Wordt vervolgt!


Vanmorgen normale start van het systeem.

Om 12.14 uur starte het systeem niet op. Geen beeld wel geluid, op afstandsbediening wel mogelijk geluid in te stellen echter geen beeld en geen mogelijkheid andere zenders te kiezen.

Led op afstandsbediening brand groen tijdens bediening.

Spanningsloos maken loste het probleem op.

Dus WIFI instelling via het modem ook geen oplossing van het probleem.

Wat nu?????????

Hoe gaan jullie dit oplossen!!!!

 


Okee. Met de box is niets mis want je beide boxen doen het op de slaapkamer wel. 

Dus

Zet eens HDR uit. Op SDR dus. 

Probeer eens een andere hdmi ingang danwel en/of hdmi kabel als dat steeds dezelfde is (...)!

Wat oudere hdmi kabels (ouder dan 5 jaar zo'n beetje) zijn niet geschikt. 


Wilt uw het volgende proberen.

CEC aanzetten zover dit nog niet gebeurd is op de stb op het onderste vinkje na.

Daarnaast ook op de tv.

De eco stand op de STB op AAN zetten.

Verneem graag 

Ps na spanningloos maken werkt de stb altijd goed zeg je, dit komt ondat de cache dan geleegd wordt dat is dus een normaal verschijnsel.

Mvg


Om nog toe tevoegen, als de afstandsbediening groen licht aangeeft dan is deze niet dood. Het is ook beter dat niet op die manier te zeggen om verwarring te voorkomen. Dit lijkt mij volledig het geval van een TV+ box die dan niet reageert. 


HDMI is nieuw. Meegeleverd in de set. 
eco stand of snelle start zelfde probleem .

TV is HDR . Ik zal deze op SDR zetten. Laatste opmerking over AB niet relevant voor het probleem.


HDMI is nieuw. Meegeleverd in de set. 
eco stand of snelle start zelfde probleem .

TV is HDR . Ik zal deze op SDR zetten. Laatste opmerking over AB niet relevant voor het probleem.

@Jacob123  , probeer eens een andere hdmi gang op je tv….


Je weet zeker dat dit niet werkt met de eco stand aan en de tv aanzetten met knopje tv op de ab en uitzetten met kpn knop?


Zeker weten. In de eco stand dezelfde problemen.


Vreemd ik kan je niet verder adviseren dan wellicht iemand anders hier nog een optie?


Op 22 mei de meegeleverde HDMI kabel vervangen.

Afwachten maar weer


@Jacob123 als het ook daarmee nog steeds niet is opgelost, laat het dan hier weten. Dan wil ik graag aansturing voor je doen. 


Op 24 mei zelfde probleem.

TV ontvanger start niet op terwijl controlelamp op TV ontvanger op groen staat.

Geen reactie met AB.

Spanningsloos gemaakt start weer op!

HDMI kabel vervangen en andere ingang TV gebruikt, dus zelfde probleem.

Draait op WIFI netwerk modem kpn.

Wat nu???