Skip to main content

Problemen met TV, zenders laden traag, terugkijken lukt niet en series spelen niet automatisch door

• September 2, 2025
  • 9 reacties
  • 138 keer bekeken

Veel  problemen met TV: trage start andere zender; programma laten starten bij begin werkt niet; serie doorgaan nieuwe aflevering bij  kpn-series werkt niet enz Enz

Hebben meer mensen daar last van?

kijken met KPN Is niet meer leuk zo!

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dit neemt het plezier wel een beetje weg, he, ​@Vrgr. Laten we kijken of we dit kunnen oplossen.

Sinds eind vorige week hadden we last van een storing: Storing TV+: Traag zappen, zwart beeld of geen audio. Hierdoor ervoer je mogelijk op de TV+ Box of Soundbox dat het zappen traag gaat, het beeld wat langer zwart blijft of dat de audio achterblijft. Deze storing is inmiddels verholpen. Een herstart van de tv-box kan ervoor zorgen dat alles weer goed werkt.

programma laten starten bij begin werkt niet

Bedoel je hiermee Terugkijken vanaf begin? Kan je uitleggen wat er precies niet werkt? Wat doe je en waar gaat het mis?

serie doorgaan nieuwe aflevering bij  kpn-series werkt niet enz

Wat bedoel je hier precies mee? Hoe meer je ons vertelt, hoe duidelijker het is en hoe beter we jou kunnen helpen.

• Auteur
  • Helper
  • September 6, 2025

Ik doe hetzelfde als altijd… en idd… terugkijken vanaf begin… daar mist KPN tegenwoordig ook het echte begin: vaak een paar minuten later… en dat is énorm irritant!!!

ook werkt de afstandsbediening opeens anders… ik gebruik de zwarte AB ivm iets aan mijn handen.

en vaak selecteer ik een programma om op te starten terwijl ik naar iets anders kijk. Dit doet het vaak ook niet…

Als ik iets wil terugkijken wat ik heb opgenomen, begint het programma een heel stuk na het begin 

als ik een serie kijk via KPN-series, gaat hij bij het eind niet automatisch door naar het volgende deel.

Én: als ik later weer ga kijken moet ik zelf onthouden bij welk deel ik was, want hij laat niet zien welke delen ik al heb gezien!

enz

kortom: ik erger mij de laatste tijd behoorlijk…

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

terugkijken vanaf begin… daar mist KPN tegenwoordig ook het echte begin: vaak een paar minuten later

(...)

Als ik iets wil terugkijken wat ik heb opgenomen, begint het programma een heel stuk na het begin 

Normaal gesproken starten we bij Terugkijken een paar minuten voor de programmering in de Gids. Hiermee proberen we te zorgen dat jij het begin niet mist, als het programma ineens iets eerder is. Maar als de het programma ineens veel eerder uitgezonden wordt dan in de Gids staat, dan kan het inderdaad voorkomen dat je het begin mist. Ditzelfde kan ook gebeuren bij opnames. Dit is alleen niet iets waar wij wat aan kunnen doen. Dit ligt bij de zender die een programma eerder uitzendt dan in de Gids is opgenomen.

ook werkt de afstandsbediening opeens anders… ik gebruik de zwarte AB ivm iets aan mijn handen.

Ik neem aan dat je de Comfort afstandsbediening bedoelt? Deze werkt inderdaad iets anders dan de witte afstandsbediening. Maar wat bedoel jij met dat ie ‘opeens anders’ werkt?

als ik een serie kijk via KPN-series, gaat hij bij het eind niet automatisch door naar het volgende deel.

Én: als ik later weer ga kijken moet ik zelf onthouden bij welk deel ik was, want hij laat niet zien welke delen ik al heb gezien!

Dat je niet automatisch doorgaat, klopt. Je moet zelf de volgende aflevering selecteren. Ik ben het wel met je eens dat het handig is als je kunt zien welke delen je hebt gehad. Als ik het me goed herinner, doet ‘ie dit ook, maar op sommige apparaten niet.

• Auteur
  • Helper
  • September 9, 2025

Dank voor je reactie.

met starten vanaf het begin bedoel ik als ik iets kijk en besluit om het toch vanaf het begin te kijken, dus terugkijken, dan begint het niet altijd bij het begin!

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, je bedoelt dan Begin Gemist. Als het programma live op televisie is, dan starten we bij Begin Gemist bij het begin van de programmering. We houden dus de Gids aan. Als het programma dan eerder is begonnen, dan kan het inderdaad zijn dat je een stuk mist. Daar kunnen we niets aan doen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 11, 2025

Dank voor je reactie.

met starten vanaf het begin bedoel ik als ik iets kijk en besluit om het toch vanaf het begin te kijken, dus terugkijken, dan begint het niet altijd bij het begin!

Ja. Dat is irritant. Hadden we een paar weken geleden ook en nu weer. Is best beetje irritant, hoewel je niet meer dan de eerste 1 à 1½ minuut mist. ​@Denise van KPN .

Tip: heb je TV+ en opnemen mogelijkheid? Start dan (ook halverwege) de opname. Via ‘opgeslagen’ kun je dan wel vanaf het echte begin kijken omdat je dan wel de 5 minuten marge kunt terugspoelen. Met ‘Kijken vanaf Begin’ kan dat niet.

Zelf gebruik ik ‘vanaf begin kijken’ eigenlijk nooit. Alles wat ik wil zien selecteer ik van te voren voor opnemen. Live (lees: als het wordt uitgezonden) kijk ik alleen nieuws en sport.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Goede tip, ​@PeterG. 😊

• Auteur
  • Helper
  • September 12, 2025

Dank!

er zijn een paar updates de laatste tijd, dus ik hoop dat dit de (meeste) problemen oplost!

Maar… bij de KPN-series niet kunnen zien welke afleveringen je hebt gezien, is wel echt irritant…

ik ben al wat ouder en alles moeten onthouden is beetje too much 😉 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, ja. Ik neem de feedback mee.