Skip to main content
Vraag

Problemen met vooruit bladeren in de gids op TV+

• November 27, 2025
  • 14 reacties
  • 117 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+2

Hallo,

Ik heb TV Plus en maak gebruik van een Favoriete zenderlijst.

Het valt me de laatste 2 weken ofzo op dat als ik de gids open, en ik met pijltje naar rechts "vooruit" wil bladeren in de tijd, regelmatig de cursor (witte blok op geselecteerde programma) verdwijnt zodra je rechts uit beeld scrollt en de gids dus verticaal opschuift naar rechts. 

Dit probleem gebeurt niet bij alle zenders, NPO 1, 2 en 3 gaan meestal goed maar bijvoorbeeld bij de Duitse zenders gebeurt het wel vaak (soms niet).

Dit is heel irritant want je kunt dan niks meer behalve de gids afsluiten en weer opnieuw openen. Maar dat lost het probleem meestal niet op. 

Alle software, firmware en launchers zijn up-to-date op moment van schrijven.

Weet iemand een oplossing?

14 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • November 30, 2025

Hi ​@rick_blaine, goed dat je dit hier aangeeft. 

Ik heb dit zojuist ook getest met een TV+ box, een favoriete zenderlijst aangemaakt en dan ook de Duitse zenders 45 t/m 48 ook ingesteld. Ik kan hier probleemloos naar rechts scrollen, het is dus geen algemeen probleem. 

Wat je kunt doen is de TV+ box een paar minuten stroomloos maken. Werkt dat ook niet? Reset dan de box, via de link hieronder kun je precies lezen hoe je dit doet. Laat me even weten of dit heeft geholpen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • November 30, 2025

Hallo Alex,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het nu nogmaals getest (zonder iets te doen), en het werkt hier nu ook perfect 😅

Dus, wellicht was het een tijdelijke glitch, wie zal het zeggen.

In elk geval ben ik blij dat het probleem voorbij is.

• Topper
  • December 1, 2025

Ik heb sinds een paar weken (half november) hetzelfde probleem maar gebruik geen favoriete zenderlijst bij TV+.

Het probleem treedt niet voortdurend op maar willekeurig bij diverse zenders. Mij valt op dat bij het naar rechts naar een later tijdstip scrollen bij dezelfde zender er inderdaad geen programma meer wit oplicht en het scherm ‘bevriest’ in plaats dat het scherm met de programma’s in het volgende tijdsblok wordt getoond. De gids reageert dan niet meer op de > en < pijltjes.
Ook gebeurt het dat  het volgende scherm wel getoond wordt maar het programma van de bovenste zender in het scherm grijs oplicht en dus niet het volgende programma wit bij de geselecteerde zender. Bij drukken op de <> pijltjes worden de velden Nu en Vandaag beurtelings wit opgelicht. Bij pijltje naar onder wordt soms dan wel een programma in de aanvankelijk geselecteerde zender geselecteerd.

Meestal kan men wel met » naar de volgende dag springen, op die dag dan met > naar een later tijdstip te gaan en dan met « weer terug naar de oorspronkelijke dag gaan om het gewenste tijdsblok te bekijken.

Een aantal malen is mij ook opgevallen als het probleem zich voordoet en men probeert te scrollen de programma’s soms niet met tijdsbalk bovenin overeenstemmen (in werkelijkheid andere programma’s op die tijd) of de programma titel van een programma niet getoond wordt.

Zoals gezegd doet het probleem zich willekeurig op diverse zenders voor en zeker niet voortdurend.
Als men op een later tijdstip, bijv. een uur later,  de gids voor dezelfde zender oproept, functioneert de gids weer wel OK.  

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 1, 2025

Ik heb sinds een paar weken (half november) hetzelfde probleem maar gebruik geen favoriete zenderlijst bij TV+.

Het probleem treedt niet voortdurend op maar willekeurig bij diverse zenders. Mij valt op dat bij het naar rechts naar een later tijdstip scrollen bij dezelfde zender er inderdaad geen programma meer wit oplicht en het scherm ‘bevriest’ in plaats dat het scherm met de programma’s in het volgende tijdsblok wordt getoond. De gids reageert dan niet meer op de > en < pijltjes.
Ook gebeurt het dat  het volgende scherm wel getoond wordt maar het programma van de bovenste zender in het scherm grijs oplicht en dus niet het volgende programma wit bij de geselecteerde zender. Bij drukken op de <> pijltjes worden de velden Nu en Vandaag beurtelings wit opgelicht. Bij pijltje naar onder wordt soms dan wel een programma in de aanvankelijk geselecteerde zender geselecteerd.

Meestal kan men wel met » naar de volgende dag springen, op die dag dan met > naar een later tijdstip te gaan en dan met « weer terug naar de oorspronkelijke dag gaan om het gewenste tijdsblok te bekijken.

Een aantal malen is mij ook opgevallen als het probleem zich voordoet en men probeert te scrollen de programma’s soms niet met tijdsbalk bovenin overeenstemmen (in werkelijkheid andere programma’s op die tijd) of de programma titel van een programma niet getoond wordt.

Zoals gezegd doet het probleem zich willekeurig op diverse zenders voor en zeker niet voortdurend.
Als men op een later tijdstip, bijv. een uur later,  de gids voor dezelfde zender oproept, functioneert de gids weer wel OK.  

Het lijkt dus toch geen tijdelijke glitch te zijn bij mij alleen. Ik moet toegeven dat ik niet dagelijks in de gids blader maar het lijkt toch echt een bug te zijn die meerdere gebruikers ondervinden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Ik heb het probleem vanavond ook weer ondervonden. Soms reageert de gids dan even helemaal niet en na wat drukken op >> en << komt het witte blok weer terug.

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 2, 2025

Hallo,

Het valt me de laatste 2 weken ofzo op dat als ik de gids open, en ik met pijltje naar rechts "vooruit" wil bladeren in de tijd, regelmatig de cursor (witte blok op geselecteerde programma) verdwijnt zodra je rechts uit beeld scrollt en de gids dus verticaal opschuift naar rechts. 

Dit probleem gebeurt niet bij alle zenders, NPO 1, 2 en 3 gaan meestal goed maar bijvoorbeeld bij de Duitse zenders gebeurt het wel vaak (soms niet).

Dit is heel irritant want je kunt dan niks meer behalve de gids afsluiten en weer opnieuw openen. Maar dat lost het probleem meestal niet op. 

Ook gepost bij topic , ,,zie je een fout in de TV-gids’’ !

Hier dito zoiets ;

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 3, 2025

Het gebeurt mij op dit moment weer, het witte blok verdwijnt en de gids loopt vast. Onder andere bij BBC One en Arte.

Dit moet toch gemakkelijk te reproduceren zijn, ​@Alex van KPN ? Het probleem kan optreden bij de ene zender terwijl je geen problemen hebt als je 1 zender daarboven of beneden begint en dan naar rechts bladert. Heel irritant. 

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Hallo,

Blijkbaar weet niemand een oplossing voor de problemen met de gids , 3-12-’25 weer hetzelfde probleem ervaren , bij het kijken wat er morgenavond op TV is loopt het hele spul weer vast.   Witte balk programma verdwijnt uit beeld en komt hij weer in beeld gaat hij regelmatig bijna 20 uur terug in de gids.

Wanneer dit opgelost gaat worden .. . . . . ? ?

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Ik citeer een regel uit de andere topic over ,,SuperWifi 2 werken niet meer na update’’ !  Daar staat letterlijk , ,,Chatten met KPN is bijna contact opnemen met 113, of meer het gevolg’’ , nu gaat dit over chatten maar ik denk dat dit wel het een en ander zegt hé !

We kunnen wel de conclusie trekken dat wanneer je de gids of b.v. opnames te intensief gebruikt het hele systeem het niet bij kan houden en er daardoor constant fouten optreden , er gaat geen dag voorbij of er gaat wel meerdere iets mis.

Zij horen dit niet graag maar helaas zijn dit wel de vastgestelde feiten waar je niet omheen kan.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • December 4, 2025

Hi rick en ​@lenb, ik probeer het dus ook te reproduceren maar na een aantal verschillende keren lukt met dit nog niet. Overigens horen we deze problemen graag, anders kunnen we het ook niet oplossen. 

Zouden jullie het wissen van de gegevens willen proberen? Menu → Instellingen → Apparaat → Apss → KPN TV+ → Gegevens wissen. 

Als dat ook niet werkt mag ik het volgende weten:

• Heeft de TV+ box de laatste softwareversie?
  • Hoe is de TV+ box aangesloten? Wifi of kabel? 
  • Welke modem hebben jullie? 
  • Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook iets dieper inzoomen mocht dit nodig zijn. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Auteur
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Hi rick en ​@lenb, ik probeer het dus ook te reproduceren maar na een aantal verschillende keren lukt met dit nog niet. 

Zouden jullie het wissen van de gegevens willen proberen? Menu → Instellingen → Apparaat → Apss → KPN TV+ → Gegevens wissen. 

• Zou je ook je KPN profiel willen invullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kunnen we ook iets dieper inzoomen mocht dit nodig zijn. 

Oké ​@Alex van KPN: ik heb een Experiabox v10.

1000 Mbit glasvezel.

TV+ is aangesloten met kabel. Zoals al in de opening gezegd heb ik alle software up to date (net nogmaals gecontroleerd).

Heb net de gegevens gewist van de TV+ app. Daarna mijn favorietenlijst weer geactiveerd. 

Ik zet BBC Two aan (snooker) en de gids.

Ik blader naar rechts in de gids met > en meteen treedt het probleem weer op.

Dus helaas, wissen helpt niet. Ik heb mijn profiel ook geüpdatet, geen idee hoeveel details jullie daar in zien (ook de privé velden?).

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Hi rick en ​@lenb, ik probeer het dus ook te reproduceren maar na een aantal verschillende keren lukt met dit nog niet. Overigens horen we deze problemen graag, anders kunnen we het ook niet oplossen. 

Betreffende het wissen , is DONE !

Betreffende de versie ;

? ? ?

Box met bijgeleverde kabel aangesloten ! [Overige bekabeling zijn GEEN HEMA kabels !

Experia v10A

Profiel DONE !

Thanks , we gaan het afwachten of het wissen geholpen heeft , ik hoop van wel , je wordt er nu niet echt vrolijk van kan ik je vertellen.

• Topper
  • December 4, 2025

Het lijkt erop dat het probleem met de gids zich steeds vaker voordoet. De laatste dagen treedt het op bij de zenders 26 BBC 1, 27 BBC 2 en 48 WDR.

Zojuist (4 december 18:15 uur) weer bij zender 48. Zodra het scherm horizontaal moet doorspringen naar het volgende tijdsblok/programma loopt de gids vast of reageert niet juist.

Als ik bij BBC 2 scroll in bijvoorbeeld de programma’s vanaf (eer)gistermiddag treedt het probleem ook weer op. ​@Alex van KPN: Probeer of het probleem zich voordoet rond de Snooker (Day#) programma’s. Zoals ​@rick_blaine hierboven aangaf treedt bij hem het probleem op en bij mij dus ook.

Mijn KPN profiel is up to date.
TV+ firmware 0.36.4
TV+ launcher 1.210.2

lenb
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • December 4, 2025

Het is niet alleen bij het horizontaal scrollen dat het mis gaat , ook wanneer je zap-knop gebruikt om naar vorige of volgende pagina te gaan , ook bij gebruik van de vooruit en achteruit spoelknop voor de vorige of volgende dag loopt het regelmatig vast.

Onlangs zat ik tegen 24u00 in de gids te kijken en bij het doorgaan , naar de volgende dag dus , zag ik het programma van 0u30 op dezelfde dag , hij was gewoon bijna 24 uur terug gesprongen.

Regelmatig is het te verhelpen door de home-knop te gebruiken en soms moet je de DIW uit en weer aan zetten om het weer aan de gang te krijgen.