Skip to main content

Beste KPN,

Ook wij hebben sinds een tijdje dezelfde problemen en storingen als bovenstaand. Alles functioneert. Alle kabels werken prima. Niemand aangeraakt etc.  En toch hebben we steeds problemen dat de WiFi op onze mobiele devices steeds uitvalt en sinds gisteravond ook herhaaldelijk de foutcode zoals hierboven eerder beschreven. Deze week nog contact gehad met de klantenservice. Alles was een in orde volgens de medewerkster en na een harde reset konden we inderdaad weer gebruik maken van de WiFi. Echter de dag erna begonnen de troubles weer opnieuw en sinds gisteren komt daar ook nog eens de foutmelding van de tv er bovenop. En inderdaad alleen in de avonduren. Typisch. Wat ook typisch is, is dat deze problemen zijn ontstaan na de laatste storing en update van kpn... 

hoe dan ook… irritant, super vervelend en buitengewoon ergerlijk. Elk half jaar is er wel wat…   

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

Dag @Karelke! Welkom op ons forum.

Ik kan me je frustratie goed voorstellen. Het is erg irritant als de verbinding regelmatig wegvalt en ik kan me dan ook goed voorstellen dat je hier graag een oplossing voor wilt. Ik help je graag!

Ik begrijp dat er al het een en ander is gebeurd via de telefonische klantenservice maar dat het nog niet is opgelost. Kun je concreet aangeven wat voor problemen je nu nog ervaart? Gaat het alleen om de wifi, of ervaar je ook problemen met een bekabelde internetverbinding? Welke foutmelding krijg je precies te zien op de tv en wat ben je aan het doen als deze verschijnt? Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset of switch tussen? Ik hoor het graag van je! 


Hallo Danny,

dank voor je reactie. Ik zaL proberen kort en duidelijk uit te leggen wat de problemen zijn. 


- We hebben een glasvezel verbinding waarop rechtstreeks experia box v10A is aangesloten. Deze experiabox hebben we sinds de zomer nadat we eerdere problemen hebben gehad (steeds wisselende problemen overigens) 

-de tv is rechtstreeks met een kabel aangesloten op de experia box. De laatste tijd kregen we steeds de volgende melding: STB-NMB-400. Het lijkt erop dat deze ‘storing’ weg is. Fingers crossed. 

-wifi gaat via verschillende draadloze verbindings sets door het hele huis en de tuin. Is van de zomer nog geoptimaliseerd door een kpn monteur. En werkte tot voor kort ook prima 

-nu ervaren we steeds dat op steeds wisselende devices geen contact met de WiFi gemaakt kan worden. Ondanks dat het WiFi signaal wel goed is. De ene keer maakt bv onze telefoon wel direct WiFi contact en her volgende moment lukt dat plotseling niet meer. Terwijl een ander gezinslid mer zijn/haar telefoon/iPad wel prima verbinding heeft. Met de laptop kan ik geen verbinding meer maken terwijl het signaal wel sterk genoeg is. Allemaal heel vreemd  

-we hebben al de volgende ‘oplossingen’ en vaker meermaals uitgevoerd  - experia box aan/uit zetten via schakelaar - experiabox aan/uit zetten door fysiek stekker uit het stopcontact te halen - experiabox resetten - WiFi op devices aan/uitzetten - WiFi wachtwoord delen onderling -devices kompleet aan/uitschakelen  etc  

Problemen lijken te zijn ontstaan na laatste storing bij kpn  

als je nog meer info nodig hebt dan hoor ik het graag. Bellen kan evt. ook. 
 

Met vriendelijke groet, Carla 

 

 

 


Bedankt voor de uitgebreide toelichting! Dat maakt het een stuk duidelijker. Omdat de foutmelding op de tv nu verdwenen lijkt te zijn, is het volgens mij vooral een wifi probleem wat je nu nog ervaart. Ervaar je dit ook op een bekabelde internetverbinding, of heb je geen apparaten bekabeld aangesloten?

Je noemt dat je draadloze verbindingssets gebruikt. Even voor de zekerheid: je bedoelt deze set? Of bedoel je wifi versterkers zoals de Experia Wifi? Als je de eerste set bedoelt, zou je dan eens kunnen testen of je ook problemen ervaart als je draadloze verbindingsset helemaal loskoppelt? In sommige gevallen geven ze namelijk storingen. Dat kan veroorzaakt worden door andere apparaten in de buurt of bijvoorbeeld led lampen. 

Afgezien daarvan is het goed om de wifi te optimaliseren via onze Wifi Manager. Deze meet op verschillende plekken in huis de verbinding en past dan verbeteringen toe. Ik raad je aan om hem twee keer direct achter elkaar te doorlopen, zodat je ook meet of de verbeteringen effect hebben gehad. Wil je laten weten wat de resultaten zijn van de Wifi Manager? 

Daarnaast hebben we ook een topic waar nog meer tips staan om problemen met wifi op te lossen. Zou je die door willen nemen? In veel gevallen kom je dan ook tot verbeteringen.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen! 


Hallo Danny,

we gebruiken deze set https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=1100

gebruiken we al jaren en is onlangs (in de zomer) ook opnieuw geïnstalleerd en gecontroleerd door kpn monteurs/medewerkers. Heeft altijd prima gewerkt. Is verder in huis ook totaal niets veranderd aan apparatuur etc.  Heb de sets ook gecontroleerd en deze werken prima. 
We hebben geen bekabelde devices. 

We wachten het maar af. Hopelijk verdwijnt het probleem ook weer zo plotseling als het opgedoken is. Zou niet de eerste keer zijn met ons KPN netwerk. 😊😉


En wat heb je op de draadloze verbindingsset aangesloten, als ik vragen mag? De draadloze verbindingsset adapters zenden namelijk zelf geen wifi uit, dus dan zou je hier al een wifi versterker of iets op aan gesloten moeten hebben. Ik wil je eens vragen om de draadloze verbindingsset adapters los te koppelen. Ik ben namelijk benieuwd of dit ten goede komt van jouw wifi verbinding.