Skip to main content

hallo kpn,

na toch positief te blijven over de tv+ box is het nu wel even genoeg...

de laatste update is echt slecht.

ja beeld ziet er mooi uit, maar wat heeft de klant eraan als de problemen erger zijn geworden.

hier mijn problemen:

1 volume niveau veel ste laag en nu weer varierend tussen aaps en tv+ app , maar alles is te laag mag een +2db min bij

2 lipsync is nu extreem geworden , komt veel vaker voor 

3 opnames lopen vast , niet terug te spoelen enz. lisync op ames dramatisch.

4 netflix hapert , geen film te bekijken( nu vervalt dit voor ons netflix abbonoment hebben wij gestopt

5 CEC werkt vreemd meer na laarste update.

zodra ik mijn versterker aanzet hoort de tv het volume te wijzigen van de versterker en eigen gluid uit te zetten. dit werkt niet meer sinds de update van de tv+box, deze stoort op een onbegrijpelijkee manier.

als ik alles volledig spanningsvrij maak en na 10sec aanzet werkt de cec weer, en voor een korte tijd zijn de lipsync en haperingen even weg. na enige tijd komen alle problemen weer terug.

ik ben blij dat kon steeds de updates snel uitvoerd maar concentreer aub op de storingen en niet op beeldkwaliteit. 

aub zet die volume weer op een normaal niveau, nu zet ik de volume van de tv ipv op 20 op 65(max) voor zelfde niveau.

 

 

 

 

Het lastige in dit verhaal is dat niet iedereen dezelfde ervaringen heeft. En dat maakt de troubleshooting er niet makkelijker op. Ik herken bijvoorbeeld niet een van je punten. Hier werkt de tv+ op de ondertiteling na subliem. Veel beter dan de arris 5202 die ik eerst had.


Dat is inderdaad de situatie lijkt het. Bij mij werkt tv+ ook goed, behalve terugkijken opnames na de laatste update. Het geluid is dan niet best.

Ik zie veel problemen met geluid als je externe apparatuur gebruikt. Daar zit volgens mij een deel van de geluidsproblemetiek.


het geluidsproblematiek is: uitgangsvolume van de tv+ is lager gezet door kpn (bevestigd door medewerker service+) dus als je een nintendo een blu ray of een andere randapparatuur erbij achter hebt. en je schakeld over dan krijg je een behoorlijk verschil in niveau. met high end apparatuur ben je daar niet blij mee. 

en ja cec problemen heb je pas met meerdere apparaten tegelijkertijd , dus dat is minder bekend.  

nu kwam ik er gisteren achter dat de bedrade verbinding veel trager is als de wifi, dat cind ik wel vreemd


en alvast voordat de vraag komt😁

alle randapparatuur heb ik al afgekoppeld en alleen het tv+ kaatje.. zelfde problemen.


en ja cec problemen heb je pas met meerdere apparaten tegelijkertijd , dus dat is minder bekend.  

 

Ik heb ook meerdere apparaten met cec in gebruik... heb 0 problemen ermee. 


een vraag.. hoe oud is uw apparatuur?

mijn versterker heeft hdmi 1.4. met 4k troughput. de tv is zo een 9 jaar oud.

 


een vraag.. hoe oud is uw apparatuur?

mijn versterker heeft hdmi 1.4. met 4k troughput. de tv is zo een 9 jaar oud.

 

Mijn tv is van 2018 en geluids systeem 2020


Ik ben eerlijk gezegd al wel eens een situatie tegengekomen waarbij de TV+ niet werkte i.c.m. een 1.4 HDMI kabel. Kan je deze eventueel eens vervangen voor een 2.0 of ondersteunt de versterker maximaal 1.4?


hallo, al mijn kabels zijn 2.0 high spd internet.

waarvan1 een kabel van over de 20 euro is.…

alle ,actions, zijn er tussenuit.

de onkyo staat bekend om een slechte hdmi chip maar alleen dat ze niet meer werken. dit heb ik zelf al gereviseerd . koelelement erop.

sterker heb 2 onkyo,s dus kan wisselen😁