Skip to main content

Afgelopen maandag hebben wij de aangekondigde modem update mogen ontvangen, hierna begon onze tv te haperen qua beeld en geluid, radio te haperen en onze devices hadden geen wifi connectie meer, (beetje lastig als thuiswerkende IT consultant) Onze installatie bestaat uit de volgende onderdelen

  • Experia box 12
  • WE410443B-99 (bij modem in meterkast)
  • WE410443B-99 (woonkamer)
  • WE410443B-99 (etage) 

Dinsdag contact gehad met de service desk van KPN en toen oa het modem een harde reset gegeven en ook alle versterkers een restart gegeven. Na veel proberen, zonder resultaat advies gekregen om alles nog eens te resetten, hielp dat niet dan moest ik maar een monteur laten komen. Uiteindelijk op de ouderwetse manier, kabel door het huis van modem naar laptop, kunnen werken.

Bij de aankondiging van de update werd er ook verwezen naar de site www.kpn.com/meshwifi. Hier gaan kijken of daar de oplossing te vinden was. Bleek dat de wifi problemen werden veroorzaakt door een nieuwe techniek die men heeft gedeployed op het modem, echter konden onze nieuwste devices met deze nieuwe techniek niet overweg, een laptop van 10 jaar geleden bleek wel gewoon te functioneren. Zoals aangegeven op de site moest ik een nieuwe wifi account aanmaken, waarmee de nieuwe techniek wordt gepasseerd, en dit bleek te helpen. Echter TV en radio blijven waardeloos, vandaag (donderdag) alle componenten spanningsloos gemaakt en 10 minuten uit laten staan, hierna de modem opgestart en op. het moment dat die weer opgestart was, alle andere componenten een voor een weer opgestart, hopende dat dit het probleem voor ons zou oplossen, echter tv en radio functioneren nog steeds niet zoals ze deden voor de update. Wat kan ik nog doen?

Dat klinkt allemaal niet best. Zijn de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


De tv ontvanger en modem zijn niet met een kabel met elkaar aangesloten, via wifi. Jaar geleden door een monteur van kpn geïnstalleerd en werkte tot afgelopen maandag super


Bij ons precies hetzelfde probleem.
Na de laatste update hapert onze tv en dat is zeer irritant.
Ook hebben wij onze wifi aan moeten passen en bleek het oude wachtwoord niet meer te werken.
Onze draadloze boxen daardoor moeten restten..
Een gedoe… de update heeft een hoop verpest.
Beneden hebben wij een draadloze ontvanger maar verder is het overal bekabeld.
Wij maken gebruik van de zogenoemde SuperWifi punten.


Hebben jullie dit soort dingen in huis?

 


Ja beneden omdat er geen kabel getrokken kan worden


Op de site van Devolo staat de devolocockpit.  Daarmee kan je de dvs beheren.  Bijvoorbeeld ook de softwareversie updaten. Heb je dat al eens gedaan? Welk type dvs heb je? Overigens zijn ze allemaal heel gevoelig voor storingen. 


Wij hebben de dvs 650.
Ik kan niets meer updaten sinds ik een macbook air M1 heb.
Ik heb de dvs maar weer eens een tijdje eruit getrokken en tot nu nog geen zwart beeld gehad.
Hopen dat dit zo blijft


Hoi @Jushanl, dan lijkt het toch dat de DVS de boosdoener is. Die kunnen inderdaad wel eens storen. :( Hopelijk blijft het nu goed. 


Ik heb toch nog een keer contact gezocht met de glaskabel helpdesk, deze dame heeft mij verzocht om een een kabel te plaatsen tussen het modem en ten ontvanger, zodat ze deze verbinding kon doormeten, resultaat positief. Daarna had ze nog een laatste mogelijkheid, kabel tussen modem en tv ontvanger laten zitten en doormiddel van het menu de tv ontvanger “Terug te zetten naar de fabrieksinstellingen (Een volledig frisse start)”. Na deze actie waar de tv ontvanger de laatste software heeft binnengekregen werken onze tv en radio weer als een zonnetje. Hopelijk blijft dit zo!

 

Wij hebben op aanraden van een kpn monteur 2 jaar geleden al afscheid genomen van deze DVS en gebruiken nu SuperWifi punten