Skip to main content

Helaas hebben we na de laatste update problemen met onze Arris VIP2952 model 2018. Telkens als we hem aanzetten (hij gaat bij ons na uitzetten automatisch van de stroom af) krijgen we de melding 'We zijn er bijna'. Hierna duurt het soms een paar minuten voordat hij doorstart, maar helaas blijft hij vaak langer dan 10 minuten hangen, waarna we hem opnieuw moeten opstarten. Dit hebben we op aanraden van de helpdesk van Budget Alles in 1 op alle manieren en meerdere keren gedaan. Ook de harde reset op de modem. Het hielp niet. Ook software verwijderd en opnieuw gedownload en ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Helpt ook niet.

Nu hebben we vandaag een nieuwe Arris gekregen, zelfde type, maar deze komt uit 2015 staat achterop. Je raadt het al, zelfde probleem.

Nu las ik ergens dat KPN ervoor kan zorgen dat je tv-ontvanger wordt terug gezet naar de oudere software en de nieuwe update niet meer wordt aangeboden. Zou dat bij ons ook kunnen?

Alvast bedankt,  Patricia

Goedemorgen beste Patski 1975.ikzelf  denk       dat ze dat niet doen terug zetten naar oude update . ik hoop dat het weer goed komt. misschien dat er een motarator u hier bij kan helpen. 🤔


Hallo @Patski1975,

Teruggaan naar de oude software gaat niet lukken helaas. Hier zit veel meer achter dan alleen een software wissel. Ik vermoed dat je ergens hebt gelezen dat een oudere HDR software teruggezet kan worden, maar dit is een heel andere case geweest. Ook die downgrade is niet meer mogelijk inmiddels. Het compleet uitzetten van de ontvanger heeft vaak een lange opstarttijd. Het in standby houden heeft de snelste tijd, maar kost meer energie. 

De datum op de ontvanger maakt niet heel veel uit, dit is puur een productiedatum maar de hardware is hetzelfde als van het model uit 2018. 
KPN kan helaas niks voor je doen in deze, gezien je geen klant bent bij KPN. :wink:


@ChrisWissink Bedankt voor je uitleg. Ben inderdaad geen klant van KPN maar als ik het goed begrijp kan Budget er niets aan doen als de update die KPN doorgeeft aan ons kastje niet werkt..? Aparte situatie. We gaan Budget naar weer even bellen. Joepie!


@ChrisWissink Bedankt voor je uitleg. Ben inderdaad geen klant van KPN maar als ik het goed begrijp kan Budget er niets aan doen als de update die KPN doorgeeft aan ons kastje niet werkt..? Aparte situatie. We gaan Budget naar weer even bellen. Joepie!

Helaas wel, heel officieel is Budget je ingang bij technische en administratieve problemen. Dit omdat Budget een apart bedrijf is en KPN niet in de gegevens kan van klanten van die partij. Budget huurt eigenlijk een stukje infrastructuur bij KPN. Zodoende zijn hun dan ook je contactpersoon bij problemen. ;) 


En Budget is zondags niet bereikbaar... best bizar dit.


Hi @Patski1975, welkom op ons forum. Omdat je geen gebruik maakt van onze diensten, kunnen we helaas niets voor je betekenen. Jouw abonnementsgegevens zijn voor mij niet inzichtelijk. Zoals @ChrisWissink aangeeft, kun je hiervoor het beste contact opnemen met jouw provider. Zij kunnen samen met jou naar de situatie kijken en kunnen eventuele vervolgstappen ook samen met jou bespreken en uitzetten. Als je nog vragen voor ons hebt, stel ze gerust. We helpen je graag verder!


Hai @Ron, hartelijk bedankt voor je reactie.

We hebben net weer gebeld met Budget en ze gaven aan dat zij afhankelijk zijn van de bugfixes vanuit KPN. Helaas kunnen ze zelf daar niets aan doen. Er werd geadviseerd de ontvanger nooit van de stroom af te halen. Ok prima, is niet wat we willen, maar we gaan hem wel ontkoppelen van de killswitch.

Kun jij me misschien alleen het volgende vertellen;

Komt er een bugfix waardoor het volgende probleem dat er bij is gekomen na deze laatste update verdwijnt:

Als we een programma terugkijken of een programma even op pauze hebben gehad, en we de gids willen openen vraagt hij nu meteen of we het programma willen stoppen dat we aan het kijken waren. Hiermee stopt dus altijd je interactieve tv en keer je direct terug naar de live-uitzending.

We horen het graag! Bedankt weer, vriendelijke groet, Patricia


Dat is een hele goede vraag. Of dit probleem bij de volgende software update wordt verholpen, kan ik helaas niet zeggen. Wel is het zo dat we continu bezig zijn om onze diensten en producten te verbeteren. Als je nog vragen hebt, dan hoor ik het graag!


Reageer