Skip to main content

Weet iemand of een TP-Link TL-SG105 switch problemen geeft met ITV?

Voor de tv beneden heb ik een Netgear switch voor mijn ITV ontvanger zitten en dit werkt prima. 
 

Echter heb ik voor boven een TP-Link TL-SG105 aangeschaft en zodra ik deze switch voor de ITV ontvanger zet begint het beeld te haperen of blijft na 5 seconden stil staan. Er komt dan een melding dat ik naar een andere zender moet zappen.

Volgens mij is de TL-SG105 voor zover ik kan zien wel geschikt voor IGMP Snooping. 
 

Iemand enig idee wat er mis gaat?

Gebruik je een TL-SG105 of een TL-SG105E? Alleen de laatste ondersteunt IGMP snooping.


Ik gebruik inderdaad de TL-SG105. Dan zal hier het probleem liggen schat ik zo in. 


Waarschijnlijk wel ja.

Als ik je een advies mag geven, vervang die TL-SG105 door een Netgear GS105Ev2.


Waarschijnlijk wel ja.

Als ik je een advies mag geven, vervang die TL-SG105 door een Netgear GS105Ev2.

@MHamer dit is een heel goed advies van @wjb, ik heb deze ook thuis, en die werkt perfect. Dan heb je ook geen problemen meer met ITV.


Ik gebruik inderdaad de TL-SG105. Dan zal hier het probleem liggen schat ik zo in. 

Laat ons wetenof het met de nieuwe wel goed werkt. 


Het werkt inmiddels, heb m’n switch omgeruild voor de SG105E. De IGMP snooping was ‘t probleem. 
 

thnx! 


Het werkt inmiddels, heb m’n switch omgeruild voor de SG105E. De IGMP snooping was ‘t probleem. 
 

thnx! 

Wat fijn dat het is opgelost @MHamer, hopelijk heb je geen storing meer met ITV. Zijn er weer problemen, (wat ik niet hoop) dan weet je ons te vinden. :wink: Fijne avond verders, en drink genoeg want we krijgen nog wat tropische dagen. 👍


Het werkt inmiddels, heb m’n switch omgeruild voor de SG105E. De IGMP snooping was ‘t probleem. 
 

thnx! 

Het is voor u al weer even terug, maar aangezien ik dezelfde switch heb besteld: moest u eerst allerlei instellingen op de switch configureren? Zoals IGMP Snooping aanzetten (maar ik lees ook termen als IP range en vlan.)? Ik had gehoopt dat het ook voor iptv echt plug & play was..


Je hoeft niets in te stellen het is aansluiten en gaan.

Hij doet alles uit zich zelf.


Wauw, dank u voor de snelle reactie. Mooi fenomeen zo’n forum;-)

Had echt ergens gelezen dat IGMP snooping niet standaard op aan zou staan. Maar dit klinkt goed!

 

grtz. 


Op dit moment zit de Arris ontvanger op een switch van TPLink SG1005D.
Hier zit ook een Laptop op en een VOIP telefoon (10Mbit).

Tot nu nog geen problemen met de TV ontvangst gehad.

De monteur heeft wel gezegd dat deze switch niet wordt ondersteund voor IPTV.

Wat zijn de instellingen voor een switch zodat de IPTV van de KPN zeker werkt?


Op dit moment zit de Arris ontvanger op een switch van TPLink SG1005D.
Hier zit ook een Laptop op en een VOIP telefoon (10Mbit).

Tot nu nog geen problemen met de TV ontvangst gehad.

De monteur heeft wel gezegd dat deze switch niet wordt ondersteund voor IPTV.

Wat zijn de instellingen voor een switch zodat de IPTV van de KPN zeker werkt?

Switch van 18 euro. Daar kan je niets op instellen. Hij zal geen igmp snooping ondersteunen, die monteur heeft gelijk denk ik. Zolang het werkt: niks aan veranderen. 


Stel er komen wel problemen met de TV ontvangst en er wordt een managed switch aangeschaft.

 

Wat zijn zijn de instellingen voor een dergelijke switch voor IPTV van de KPN?


Stel er komen wel problemen met de TV ontvangst en er wordt een managed switch aangeschaft.

 

Wat zijn zijn de instellingen voor een dergelijke switch voor IPTV van de KPN?

De standaard instellingen zijn gewoon goed. Er zijn geen speciale instellingen. Je kunt het uit zetten. Maar standaard zal het aan staan. Als je vlans configureerd, dan kun je het op een specifiek vlan actief maken.


Stel er komen wel problemen met de TV ontvangst en er wordt een managed switch aangeschaft.

 

Wat zijn zijn de instellingen voor een dergelijke switch voor IPTV van de KPN?

De standaard instellingen zijn gewoon goed. Er zijn geen speciale instellingen. Je kunt het uit zetten. Maar standaard zal het aan staan. Als je vlans configureerd, dan kun je het op een specifiek vlan actief maken.


Is het mogelijk om een meer specifiek omschrijving te geven van ‘standaard’ instellingen?


Stel er komen wel problemen met de TV ontvangst en er wordt een managed switch aangeschaft.

 

Wat zijn zijn de instellingen voor een dergelijke switch voor IPTV van de KPN?

De standaard instellingen zijn gewoon goed. Er zijn geen speciale instellingen. Je kunt het uit zetten. Maar standaard zal het aan staan. Als je vlans configureerd, dan kun je het op een specifiek vlan actief maken.


Is het mogelijk om een meer specifiek omschrijving te geven van ‘standaard’ instellingen?

Euhm... dat zijn de instellingen op het moment dat je het apparaat nieuw uit de doos haalt. Of na een reset.