Skip to main content

Sinds enkele weken heb ik problemen met TV kijken op twee ontvangers van KPN. Uiteindelijk beide ontvangers op SD gezet en ik kan weer TV kijken.

Ik snap niet hoe dit ineens komt . Ik heb alle kabels naar HUE , switch er afgehaald en stap voor stap op zoek geweest naar een mogelijk fout dit heeft mij enkele uren gekost.  Alle kabels nagemeten , reset van modem gegeven , beide ontvangers opnieuw voorzien van software. Uiteindelijk beide ontvangers op SD gezet en alle werkt. 

Voorheen werkte alles gewoon goed .  Als ik inlog op mijn Modem dan krijg ik onderstaande.

Gisteren ongeveer een uur aan de Telefoon gezeten met KPN.  Klanten services komt er niet uit . Hopelijk wordt ik binnen 5 werkdagen opgebeld om hier verder naar te kijken.

Is mijn KPN lijn goed of fout . Normaal gesproken heb ik 32Mbps Download en ongeveer 9 Mbps upload.

 

 

Welke snelheid haalt u op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Bij een speedtest? 


 


Een KPN medewerker zou hier toch eens naar moeten kijken. Een upload die zo hoog is in verhouding tot de download klopt volgens mij niet.


Beste @LANGKRUIS,

Daar gaat zeker iets fout, als je de tv ontvangers op HD zet dan werkt het inderdaad niet meer. Want je hebt dus te weinig bandbreedte, dus er gaat ergens iets fout. 1 HD zender gebruikt al 7 à 8 Mbit/s. Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.


gegevens aangevuld


Speedtest vandaag

 

 


Vandaag mijn PC op alle poorten van de Experia modem een keer aangesloten en een speedtest gedaan. Waarden blijven ongeveer hetzelfde.


Ja... een  KPN medewerker laat op zich wachten in dit topic…

Nou ja... het topic is nog maar een dag oud...


Hi @LANGKRUIS, welkom hier. 

Ik zie dat er inmiddels een monteur is ingepland, herken je dit?


Ja klopt . Gisteren maar opnieuw gebeld met KPN. en komt iemand kijken.


Laat ons even weten hoe dat afloopt. 


KPN monteur is geweest. Fout zat in de KPN centrale . technische dienst van KPN heeft een reset gegeven .  download snelheid kwam terg naar de normale waarden. Probleem opgelost. 


KPN monteur is geweest. Fout zat in de KPN centrale . technische dienst van KPN heeft een reset gegeven .  download snelheid kwam terg naar de normale waarden. Probleem opgelost. 

Top!