Skip to main content

Ik kreeg ineens problemen met de tv-ontvanger, je was aan het kijken of luistern en ineens hield het op omdat de ontvanger spontaan een herstart maakte,

Nu een nieuw kastje ontvangen, fabrikatiejaar is 2014, 3 dagen gebruikt en vanmorgen viel de verbinding weg met de (oude) afstandsbediening.

Na 3 keer de stekker eruit gehaald te hebben en een half verder kon ik weer van zender wisselen via de afstandsbediening.

TYoch maar even bellen met de klantenservice, helaas kreeg ik iemand aan de lijn die er niet zoveel ven begreep.

Hij vroeg of ik ook een nieuwe afstandsbediening had onvangen, mijn antwoord was nee, maar verder wist hij er ook niets van.

Maar hij kon verder niets voor me doen omdat ik de afstandsbediening gewoon weer kon gebruiken.

Op mijn vraag dat dit toch een reden moest hebben bleef hij er omheen draaien.

Ik heb het gesprek toen maar verbroken.

Mijn vraag hier is nu of het normaal is dat er kastjes uitgeleverd worden uit 2014,

verder of er bij een kastje ook een nieuwe afstandsbediening geleverd wordt.

Is het niet klantvriendelijk om te zeggen dat het kastje waarschijnlijk niet helemaal OKÉ is en dat  er een andere opgestuurd wordt.

Als ik dit probleem weer krijg dan is het dus mogelijk dat je een dag geen tv kunt kijken.

Mijn vraag hier is nu of het normaal is dat er kastjes uitgeleverd worden uit 2014

Ja, dat is normaal. Het zou milieutechnisch ook niet verantwoord zijn om hele nieuwe uit te geven. Ze zijn wel helemaal nagekeken voor ze weer de deur uit gaan.
De volledig ondersteunde ontvangers zijn momenteel Arris vip2952 en Arris vip2952 V2, de Arcadyan hmb2260, de Arris vip5202 4k en de ZTE zxv8001 4k. Voor de electronica in het kastje maakt het niet uit zolang het softwarematig volledig ondersteund is.

verder of er bij een kastje ook een nieuwe afstandsbediening geleverd wordt.

Nee, alle afstandsbedienen van KPN werken met alle ontvangers. Hier heb ik ook nog een ab uit 2011 (die met groene knoppen in de vorm van druppels) en die werkt ook op de allernieuwste ontvangers.
Alleen bij een Arris vip5202 wordt een iets andere geleverd. Die werkt met bluetooth ipv infra-rood.
De Arris vip5202 krijg je alleen als je het 4k-zenderpakket neemt. Dat kan alleen (bij switchen naar) een Hussel abonnement.

viel de verbinding weg met de (oude) afstandsbediening.

Ik neem aan dat je de batterijen direct hebt vervangen. (?)
Licht het groene ledje op bij indrukken van een knop voor de ontvanger?
De afstandsbediening kan je vervangen via deze tool :relaxed: .


Reageer