Skip to main content

Ik heb al maanden problemen met 1 van mijn tv ontvangers. Als ik via het menu van mijn afstandsbediening naar een andere zender wil, blijft deze heel lang hangen. Ook stopt mijn beeld regelmatig. Dit wordt met de week erger. Ik heb via de ontvanger, als ook via mijn afstandsbediening, de software al een aantal keren opnieuw geïnstalleerd. Daarna gaat het een paar dagen iets beter, waarna het vervolgens weer naar hetzelfde onacceptabele niveau zakt. Ik heb telefonisch contact opgenomen met KPN, vanuit daar ook weer opnieuw de software geïnstalleerd. Met wederom tijdelijk resultaat. Er werd mij gezegd dat dit probleem bekend is en dat ik mijn ontvangers maar moet omwisselen (ontvanger van beneden naar boven en vice versa). Dat houdt in dat ik het probleem naar boven verplaats. Ik zie dat niet als een oplossing, het ís ook geen oplossing. Ik betaal maandelijks voor 2 ontvangers en mag dan toch ook verwachten dat beiden goed werken?

Is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op de experiabox of zit er iets tussen zoals een draadloos verbindingsset of een switch?


Er zit een draadloze verbindingsset tussen, maar die werkt prima. Zit boven ook en daar heb ik geen problemen met de ontvanger.


Nee maar voor de rest van je netwerk zijn ze een drama. Trek ze er eens uit, reset de experiabox en kijk wat er gebeurt.


Dat ga ik dan ook maar eens proberen. Dank je.


Hallo @Mari60 Hoe is de situatie nu? Heeft de tip van Joep geholpen of heb je nog hulp nodig? 


Hoi Bart, ik heb gisteren zijn aanwijzingen opgevolgd. Op het moment werkt alles weer vlot, maar dat heb ik wel vaker gezien. Even afwachten nog. Het lijkt me inderdaad wel dat de draadloze verbindingsset de oorzaak is.