Skip to main content

Ik heb vandaag 2 nieuwe (?) TV ontvangers ontvangen, omgeruild, waarvan 1 een produktiemaand heeft in 2014 en de andere in 2015. Op de doos staat in beide gevallen 2020-01. Heb ik nu oud spul ontvangen?

Het zal wellicht heel lang in het magazijn gestaan hebben. KPN bestelt die kastjes uiteraard in hele grote aantallen en neemt deze in voorraad om ze door de tijd heen uit te geven aan klanten. U heeft in ieder geval niet het nieuwste model gekregen, maar goed, dat is bekend. Als bestaande klant ontvang je niet het nieuwste model. 


Ik hoop niet dat het een retour genomen handel is van ontevreden klanten. Een voorraad van ouder dan 5 jaar lijkt mij niet of er is sprake van een slecht inkoopbeleid. Kost handenvol geld.


Hallo @Koperwiek , de betreffende modellen worden nog steeds uitgegeven door KPN en het kunnen retour gekomen apparaten zijn die eerst weer geïnspecteerd en getest worden voordat ze weer uitgeleend worden.

Het zou natuurlijk zonde zijn om goede apparaten weg te gooien en steeds alleen maar nieuwe uit te leveren, denk aan het milieu, het zijn tenslotte bruikleenapparaten en geen koop-appararaten, in het laatste geval zou ik ook alléén nieuw ongeopend in doos accepteren.

Die 2020-01 staat voor opnieuw klaargemaakt voor verzending.


Ik hoop niet dat het een retour genomen handel is van ontevreden klanten. 

Waarom niet? Als het gewoon goedwerkende en nette apparatuur is zonder gebruikssporen, wat is daar dan mis mee? Daar kun je je toch alleen maar hardstikke blij van worden dat je bij een provider zit die zo milieubewust met apparatuur om gaat?


Hoi @Koperwiek, welkom op ons forum!

Ik zie dat je al op weg geholpen bent door een paar van onze behulpzame en kundige forumgebruikers, dat is fijn. KPN gaat zo groen en bewust mogelijk om met de apparatuur die je bij het abonnement in bruikleen krijgt. Dat geldt voor zowel het inkoopbeleid als hergebruiken van de apparatuur. Het kan daardoor gebeuren dat je hergebruikte apparatuur ontvangt. Deze ondergaan eerst een procedure waarin het gecontroleerd wordt, voordat ze weer uitgeleverd worden.

Mocht je onverhoopt toch ergens tegen aan lopen of problemen ervaren met de apparatuur, laat het ons dan vooral weten. Dan lossen we het zo snel mogelijk op.