Skip to main content

Als je bij Ziggo zapt en je ziet een programma dat al bezig is en je drukt op opnemen, dan wordt het programma vanaf het begin bij je opnames geplaatst. Bij KPN wordt er pas opgenomen vanaf het punt dat je gaat opnemen. Je bent niet altijd in staat om het programma binnen 1 week terug te kijken, of je wilt het wat langer bewaren. Gaat KPN ook deze mogelijkheid bieden?

Dat denk ik niet. U bent de zoveelste die er naar vraagt.


Sorry, dan heb ik niet goed gezocht. Ik heb hier niets over gevonden, maar dan zal ik wel iets fout doen.


Maar dit zou echt wel een supermooie aanvulling zijn op itv. Ik hoop echt dat dit een keer wordt opgepakt. 

@Erik_  Is dit iets om te bespreken met het tv-team?


Hallo @AvFessem, welkom. 

Ik begrijp je vraag, maar die functie is er helaas (nog) niet. Opnames, het woord zegt het al, zijn bij KPN ook echt opnames. Als de opname later start, dan staat het begin stukje er niet bij. Ik durf ook niet te zeggen of dit ooit gaat veranderen. 


Hallo @AvFessem, welkom. 

Ik begrijp je vraag, maar die functie is er helaas (nog) niet. Opnames, het woord zegt het al, zijn bij KPN ook echt opnames. Als de opname later start, dan staat het begin stukje er niet bij. Ik durf ook niet te zeggen of dit ooit gaat veranderen. 

@Hanna_  Volgens mij werkt het opnamesysteem van kpn anders. Het zijn volgens mij geen opnames die gestart worden op het moment dat de gebruiker begint met opnemen. Volgens mij is het zo dat in principe alle uitzendingen in 1e instantie worden opgenomen en op de servers van kpn staan. Dit om het Terugkijken mogelijk te maken. Heeft 1 of meer gebruiker de uitzending “opgenomen” dan komt er alleen maar een vinkje of vlaggetje te staan bij de betreffende uitzending. En vervolgens wordt die uitzending bewaard zolang er minimaal 1 vinkje staat.

Technisch zou er volgens mij geen enkel probleem zijn om mogelijk te maken wat @AvFessem (en ook verschillende andere forumleden) vraagt. Het zou dan ook bijzonder fijn zijn als deze wens bij het tv-team kenbaar gemaakt wordt.


Ik ben onlangs overgestapt van 100% KPN-dochter Solcon. Die neemt ook vanaf het begin op als je op opnemen klikt. Misschien toch eens in eigen keuken kijken naar die techniek want het is echt een tekortkoming dat de opname niet vanaf het begin gaat.


Ik kom net van Ziggo over. Bij Ziggo kun je halverwege een programma op opnemen klikken en dan wordt het programma direct vanaf het begin voor je opgenomen. Je kunt op die manier naar je opnames gaan, het programma meteen vanaf het begin gaan bekijken en zelfs door de reclames spoelen. Dit doen dan ook veel Ziggo klanten. Als KPN inderdaad pas gaat opnemen vanaf het moment dat je op opnemen drukt dan zal dit veel voormalig Ziggo klanten teleurstellen. Ik denk dat de manier van opnemen bij KPN niet meer van deze tijd is. Er wordt voor ons als klanten niets meer dan een vinkje gezet bij de opnames. Als voor alle klanten precies bijgehouden moet worden vanaf welk moment ze op de record knop hebben gedrukt dan wordt het een complexe zaak voor KPN.