Skip to main content

Programma loopt niet door bij kijken Smart TV app op Chromecast Streamer

• August 6, 2025
  • 11 reacties
  • 82 keer bekeken

Even een duit in het zakje : Wij hebben precies dezelfde problemen (Chromecast “V2”).

Wij starten een programma gewoon vanuit de gids ; het gebeurt ook als we NIET “vanaf begin kijken”.  Waar we dit vooral merken is die zender “ID”, maar inderdaad ook andere zenders.  Wij kunnen geen logica ontdekken.

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt [origineel topic]

11 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Hoi ​@Brumpie 

Dit topic gaat over de app IN de witte Chromecast Google TV. 

Over problemen met casten naar een chromecast met smartphone of tablet met de zwarte Chromecast v2 en v3 loopt vast ook een ander topic. Of maak even een eigen topic aan 😉.

Hier een topic wat gaat over casten naar een chromecast. Daar kun je eventueel op aansluiten.

• Auteur
  • Helper
  • August 6, 2025

Hoi ​@Brumpie 

Dit topic gaat over de app IN de witte Chromecast Google TV. 

Over problemen met casten naar een chromecast met smartphone of tablet met de zwarte Chromecast v2 en v3 loopt vast ook een ander topic. Of maak even een eigen topic aan 😉.

Hier een topic wat gaat over casten naar een chromecast. Daar kun je eventueel op aansluiten.

Daar heb ik het ook over.

Sorry, ik dacht dat dat ding V2 heette…. 

(Het is inderdaad dat witte ding met afstandsbediening en google TV)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 6, 2025

Oké. Nee heet gewoon Chromecast Google-TV en is er in 2 uitvoeringen. HD en 4k.

Ondanks dat het hier op de HD televisie zit heb ik de 4k uitvoering gekocht. 

De 4k versie werkt mijns inziens ook beter door het grotere geheugen. Mede daarom wilde ik de HD versie ook niet. Met de 4k versie heb ik genoemde problemen niet. Ook dat maakt de oplossing voor het team er niet makkelijker op denk ik. 

• Auteur
  • Helper
  • September 1, 2025

@Arnold Franken Dank je! Ik ga even overleggen wat we hier mee kunnen. Ik kom er volgende week op terug.

OK ; Het is en blijft uitermate irritant, dit.   Maar hoe staat het ervoor ??  We zijn nu 2 maanden verder, zie ik nu.

Admin: samengevoegd met eigen topic [origineel topic]

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 3, 2025

Ik heb daar nog niet een directe oplossing bij voor handen ​@Brumpie. Je zou nog eens opnieuw de app kunnen installeren op de Chromecast. Ik koppel jouw feedback terug!

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Het LIJKT erop, dat als ik een programma vanuit de gids start, dat de App dan alleen maar dát programma afspeelt en dan weer stopt en wacht op een nieuw commando.

• Auteur
  • Helper
  • September 4, 2025

Ik heb daar nog niet een directe oplossing bij voor handen ​@Brumpie. Je zou nog eens opnieuw de app kunnen installeren op de Chromecast. Ik koppel jouw feedback terug!

Dat had ik in een eerder stadium al eens gedaan.  😡

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 4, 2025

Als je een programma kiest wat ‘nu’ loopt (grijs) loopt het dan ook niet gewoon door als het is afgelopen?

Want als ik een eerder uitgezonden programma selecteer dan loopt het ook niet door in de app. Dat heeft iedereen. Niks bijzonders. (alleen in de box is dat getackeld en loopt het wel door).

• Auteur
  • Helper
  • September 22, 2025

Als je een programma kiest wat ‘nu’ loopt (grijs) loopt het dan ook niet gewoon door als het is afgelopen?

Want als ik een eerder uitgezonden programma selecteer dan loopt het ook niet door in de app. Dat heeft iedereen. Niks bijzonders. (alleen in de box is dat getackeld en loopt het wel door).

Klopt…

Dus ook als ik “live” wil kijken ; geselecteerd vanuit de gids, stopt een programma aan het einde.

Wel jammer dat KPN “het ook niet weet” en er ogenschijnlijk niets gebeurd.  Het is gewoon vervelend.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 22, 2025

Er zijn (waren) meldingen van de Chromecast Google-TV HD en de Google Streamer. 

In mijn Chromecast Google-TV 4k loopt het wel prima door

Heb jij ook de HD versie? Net als de anderen. 

• Auteur
  • Helper
  • September 24, 2025

Er zijn (waren) meldingen van de Chromecast Google-TV HD en de Google Streamer. 

In mijn Chromecast Google-TV 4k loopt het wel prima door

Heb jij ook de HD versie? Net als de anderen. 

Volgens mij niet. 

Ik heb de eerste versie met Google TV en afstandsbediening.