Skip to main content

Als ik bv het programma "thuis" heb opgenomen, krijg ik eerst alle programma's die er voor zitten en het eind is weg, vandaag maar 5 minuten gezien, hier baal ik echt van....mvg Mieke


Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid.

Dag @Meisje1957. Van harte welkom hier. Als je zo’n deel mist van een opgenomen programma, is dat inderdaad onwijs balen. Komt dit voor bij alle programma's die je opneemt of alleen bij ‘Thuis’? Er is namelijk voor opnames standaard een marge ingebouwd van 5 minuten vóór de begintijd en 15 minuten na de eindtijd van een programma volgens de tv-gids. Als de tijden in de EPG (tv-gids) niet kloppen of als er een programma uitloopt, dan kan het inderdaad zijn dat het door jou opgenomen programma niet volledig is opgenomen. Die informatie voor de EPG krijgen we aangeleverd van zenders zelf. Kun je nog enkele voorbeelden noemen van zenders + programma's waarbij dit gebeurt?


Opnemen via de GIDS. Niet op het moment dat je het programma 'ziet’ starten.


Dank voor je aanvulling, @PeterG !


Dag @Meisje1957. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Is je vraag zo beantwoord? Mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan lees ik het graag. 


Vooral bij het programma thuis en meer programma's op Canvas België...


Neem je het programma op vanuit de gids?

Dus niet “ouderwets” de opnameknop indrukken zodra je ziet dat het programma begint.
TIP: stel ook het volgende programma in de gids in voor opname. Als het bedoelde programma dan later begint is in dat volgende blok vaak wel het eind te zien.


Duidelijk, @Meisje1957. Bij andere zenders doet het probleem zich niet voor? Ik ben net als @PeterG benieuwd hoé je precies opneemt. En ook een goede tip om ook het volgende programma op te nemen voor de zekerheid. :thumbsup_tone2:


Ik heb hem voorgeprogrammeerd om op te nemen via de gids op de tv. Het programma erna erbij vind ik niet handig, omdat ik veel opneem....


Het programma erna erbij vind ik niet handig, omdat ik veel opneem....

Tja, als dan je gewenste programma veel te laat begint en het eind valt buiten de marge van 15 minuten dan kunnen we er ook niks aan doen natuurlijk. (het is dus wel handig als je van het vorige programma het eind zéker wilt hebben; verwijderen uit de lijst kan altijd nog weer)

Helaas heb ik bij België te vaak het probleem gehad dat ze “maar wat aan rommelen”. Ik neem er al meer dan een jaar niet meer van op.


Ik vrees dat ik dan geen oplossing voor je heb, @Meisje1957. :disappointed: Zoals eerder aangegeven krijgen we de informatie voor de EPG (tv-gids) aangeleverd van zenders zelf. 


Heb net een nieuwe tv ontvanger ontvangen, hoop dat het nu goed is….


Hallo @Meisje1957. Mooi dat je een nieuwe tv-ontvanger hebt ontvangen. Ik verwacht alleen niet dat die ervoor zorgt dat dit probleem wordt opgelost. Zoals ik eerder al noemde, krijgen we de informatie voor de EPG (tv-gids) aangeleverd van de zenders zelf. Als de tijden in de EPG (tv-gids) niet kloppen of als er een programma uitloopt, dan kan het voorkomen dat het door jou opgenomen programma niet volledig is opgenomen. 

Goed om te weten: op dit moment is het zo dat er veel wijzigingen zijn in de programmering. Veel programma's vervallen en er wordt meer tijd voor nieuwsprogramma's ingeregeld, vanwege de coronacrisis. Het kan dus zijn dat er andere programma's worden uitgezonden op de tijdstippen waarop je je programma's opneemt. Als zenders die informatie tijdig doorgeven, kan die nog worden meegenomen in de EPG. Helaas is dat niet altijd mogelijk.


Mocht dit probleem al langer spelen en structureel voorkomen bij bijvoorbeeld Canvas, wil je mij dan minimaal 3 voorbeelden doorsturen van programma's waarbij dit gebeurt met de onderstaande informatie?

  • Zender:
  • Programma:
  • Tijdstip uitzending:
  • Tijdstip inplannen opname: 

Dag @Meisje1957. Ik zie dat ik helaas geen reactie meer van je heb gekregen. Ik ga er daarom van uit dat je vraag zo is beantwoord. Als dat niet het geval is, lees ik het graag. 


Reageer