Skip to main content
Beantwoord

programma opgenomen van RTL Television (HD zender) bij terugkijken niet in HD

  • March 17, 2019
  • 6 reacties
  • 280 keer bekeken

Wat fantastisch dat de zender RTL Television vanaf 15 maart in HD te zien is: via deze zender kijk ik altijd de Formule 1 races.
Omdat ik niet alle races live kan bekijken, neem ik ze vaak op. Helaas kwam ik er dit weekend bij het terugkijken van de opnames achter, dat de opgenomen uitzendingen niet in HD worden weergegeven!
Ik neem aan dat dit een foutje is van KPN en zou willen vragen of dit hersteld kan worden.

Beste antwoord door PeterG

Klopt. Vandaag, maandag, is de opnameserver voor RTL HD ingericht. Vanaf vanmiddag is het mogelijk om ook in HD op te nemen van RTL HD.
Eerder gemaakte opnamen, zoals de race, blijven in SD te zien. Die zijn gewoonweg nog niet in HD opgenomen namelijk.

Dus: Opname nu ook in HD (net zelf geconstateerd)
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 18, 2019
Hoi @Martin vR
De vraag is -hoe- heb je het teruggekeken?
Via tablet of telefoon?
Of de opname via de tv-ontvanger ?
of....?

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2019
Ik heb de opname via de tv-ontvanger teruggekeken.
(ik heb interactieve TV met Plus Pakket en Opnemen Pakket).

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • March 18, 2019
Dan zou je zeggen dat het wel in HD moet zijn.
Even geduld, webcare komt binnenkort dit topic tegen en zal hier wel op antwoorden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • March 18, 2019
Klopt. Vandaag, maandag, is de opnameserver voor RTL HD ingericht. Vanaf vanmiddag is het mogelijk om ook in HD op te nemen van RTL HD.
Eerder gemaakte opnamen, zoals de race, blijven in SD te zien. Die zijn gewoonweg nog niet in HD opgenomen namelijk.

Dus: Opname nu ook in HD (net zelf geconstateerd)

  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • March 18, 2019
Zojuist even een korte opname van RTL gemaakt: het is inderdaad nu een HD opname.
De volgende formule 1 race dus dubbel genieten!
Bedankt voor jullie reacties!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 18, 2019
Volgende race:
zondag 31 maart Bahrein om 17:10 uur.