Skip to main content

in de TV gids is de tijdlijn om 1 uur verschoven. De programma's worden 1 uur te vroeg aangekondigd

Hoe kan ik dat corrigeren?

Bij welke zender(s) is dit @EmilM ?
 


Hi @EmilM, is dit nu nog steeds zo bij jou?

Zo ja, dan heb ik een aantal aanvullende vragen voor je:

  • Zie je dit in de gids via de ontvanger? Of via de app/website?
  • Ben je momenteel in Nederland of ben je ergens anders? In welk land ben je dan en zit je wellicht in een andere tijdzone?

De nu lijn staat wel op de goede tijd maar waarom zover rechts?

 


ik zie pecies dit. de aanvangtijden van de programmas zijn 1 uur te vroeg.


Ik neem aan dat je het hier wel over de gids in de TV+ DIW7022 hebt.

Er staat niks geks op mijn foto. Al die tijden kloppen. 

Nu ook weer. Net genomen. 

Er is journaal om 13:00 op 1 en 2 bijvoorbeeld. En de programma's die onder nu worden aangegeven zijn op betreffende zenders gewoon bezig.

 

En ietsje later genomen. Met de zendergestuurde klok erbij. Alle tijden kloppen. Ook de nu-lijn staat hier ook gewoon bij iets na 13:00 uur.

 


de pijl voor de tijd staat goed bij mij.

het journaal begint volgens de gids om 19.00 uur.

alle andere programma's worden ook 1 uur te vroeg aangegeven.

Ik ben 81 en weet niet veel van computer.

Groeten Emil


Euh, 19:00 is toch uur te laat? 

Hebt u de titel verkeerd?

En een foto zegt meer dan 1000 woorden. Bij voorkeur met het tijdstip erbij (klok rechtsboven in beeld). Want alle decoders krijgen dezelfde data dus dan kunnen we beter zien wat er fout gaat. En of.


ik zal graag een foto van het scherm sturen maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.


Je bent de enige met deze klacht en we krijgen het ook niet op onze decoders gereproduceerd. Dus een foto is helaas wel buitengewoon fijn als dat lukt. Desnoods even met hulp...

Heb je een smartphone?

Foto maken. Komt in je Galerij.

Internet openen en dan naar "forum.kpn.com” en inloggen. Klik dan rechtsboven op het roze rondje met de E. En kies “Topics”. Dan kun je snel naar dit topic.

Klik, euh tik in het reageervak en dan op de zwarte button met bergjes.

Dan kun je kiezen voor de Galerij. Je klikt (tikt) de foto aan en op '’klaar”. Hij wordt dan gedownload op het forum. 

Daarna nog op de knop Verstuur klikken (tikken) zoals je nu ook al doet.

Hopelijk lukt het. 👍

 


Ik heb de foto gemaakt.

Geef mij aub een emailadres en ik stuur het op.

 


Je kan het best de foto hier uploaden als uitgelegd. Zoals ik eerder in dit topic gedaan heb.

Vraag desnoods even hulp. 

 


het lukt helaas niet.

bedankt voor de poging tot hulp.

Emil


Heb ff tijdelijk email adres voor je gemaakt: _____________________

Daar mag ie naartoe. Zet ik 'm hier wel.


Ooooh, op de laptop. Dát heb je hier nergens vermeld.

Ik zie inderdaad een uur verschil. Met welke browser bekijk je dit? Zo te zien Edge Chromium, maar ook daarin is het bij mij okee. Staat de tijd van je laptop wel goed? (rechtsonder) Want op de foto staat je laptop op 14:09 en de 'nu’ aanduiding ook. Het lijkt erop dat je laptop nog op 'wintertijd’ loopt.

Bij mij is het goed. Zie onderste screenshot (een screenshot is duidelijker dan een foto)

 

 

Bij mij zijn de tijden juist. In Google Chrome (is deze) en ook in Edge Chromium.

(als je op de foto's / screenshots klikt worden ze vergroot)

N.B. Kijk je niet op je/een tv met de losse kpn decoder?


Hi @PeterG en @EmilM, hebben jullie hier onderling nog contact over gehad en is het probleem inmiddels opgelost of verder opgehelderd? Hoor het graag als ik nog wat kan doen!


Nee, geen contact @Maja_ 

Ik neem aan dat Emil zijn laptop nu op zomertijd heeft. 


Ok duidelijk, dat vermoeden heb ik nu ook. Dank voor je reactie Peter!